#51 Monsieur Zwis Nawis

Pojedynek na przednie zwisy. Francja: Niemcy - 1:0.
Czy jest w światowej motoryzacji auto, które miałoby dłuższy przedni zwis (nosem lub maską zwany) niźli Peugeot 407? A przecież 407 Coupe ma chyba jeszcze o 2 czy 3 cm dłuższy (na fotce zawody na nosy: 407 Coupe vs. BMW 3 Coupe)!

Może wiecie, po co tym autom tak bardzo wystający poza przednie koła nawis? Moim zdaniem ma to coś wspólnego z ich środkiem ciężkości: gdyby przedni zwis był krótszy (a tym samym lżejszy), przy gwałtownym przyspieszaniu te Peugeoty stawałyby na tylnych kółkach. Chyba…

16 komentarzy

  1. To wiążę się z bezpieczeństwem. Więcej kontrolowanych stref zgniotu. Długi przedni zwis ma jeszcze za zadanie chronić pieszego w wyniku kolizji. Pod maską się masa pustej przestrzeni. Podejdź do takiego peżota na parkingu i przyciśnij pięścią jego maskę, a potem porównaj z twardością swojej almery.

  2. hmm patrzac na fotke to FWD-dluzszy przod RWD-dluzszy tyl ;) o ile skala obu modeli zostala zachowana :P

  3. Moje volvo 740 rocznik ’89 nie ma takiego zwisu z przodu a jest bezpieczne. I mimo silnika 2.3 ustawionego wzdluznie jest tyle miejsca ze po postawieniu maski pionowo mozna wejsc ‘pod maske’ (co jest bardzo przydatne jak chcesz cos zrobic pod nia :-) ). No ale to jest auto ze stali a nie plastikowe badziewie z francji :->

  4. Zwis. Nawis będzie jak mu śnieg na zderzak nakapie ;] Nie ma znaczenia ile mu wystaje tylko jaki ma kąt natarcia (wyznaczany prostą styczną do czoła opony i najbardziej wysuniętej części zderzaka). Od niego zależy jak niski musi być krawężnik żeby tę budę wysłać na złom. I tak to coś wygrywa z wiejskim tuningiem ale jak już zbierze studzienką w ten długi ryj, to właścicielowi kieszeń ze szczęścia sflaczeje. A Kubica i tak ma dłuższego.

  5. obojetnie jakim autem zbierzesz studzienke to nie jest wesolo dla kieszeni … ze niby jak? bm’ka ma “tanszy przod” niz pug? :P

  6. ps. ten pug nie stawalby na tylnych kolach, bo ma naped na przod. Na tylnych kolach staja auta z normalnym napedem tzn rwd.

  7. btd – racja!! ale juz mam teorie po co taki dlugi przod … tu chodzi o hamowanie a nie przyspieszanie …w tej 407 sa tak dobre hamulce ze jakby ten przod byl krotki [no taki jak np w bm’ce] to przy ostrym hamowaniu bylby “dach” przez maske a tak .. zderzak sie troche wytrze od spodu ale za to o farbe na dachu mozemy byc spokojni ;)

  8. wydaje mi sie ze sa dwa powody dla ktorych estetyka i bezpieczenstwo….sam mialem okazje sie przejechac takim i calkiem przyjemnie sie jezdzi zwlaszcza z 2.7 v6 hdi.troche slaby dol ale potem sie zbiera…ale i tak bym kupil bmw.nie mozna porownywac niemiec z francja:)

  9. No cóż o gustach się nie dyskutuje. A wszystkich znawców motoryzacji namawiam, żeby sobie poszukali czemu bmw daje tak blisko zderzaka koła.

  10. Tym autom tak bardzo wystający poza przednie koła nawis (zwis) jest potrzebny a BMW nie, ponieważ to jest Peugeot a nie BMW :-) Proste. Ja tam nie lubię paszcz BMW, bo wyglądają jak mops tudzież kot perski.

    Żadne BMW jak dla mnie nie jest ładniejsze od 407, a w szczególności 407 coupe. Dla jednych liczy się styl, dla innych inżynieria. Dla mnie ideałem by była francuska karoseria z włoskim wnętrzem i niemieckim zespołem napędowym. A że takie rzeczy nawet w Erze niedostęne, wybieram ucztę dla oczu :-)

  11. przyczyny robienia długiego zwisu (jakkolwiek to brzmi) nie znam, ale skutki łatwo sobie wyobrazić – duuuża podsterowność. w 407 przednia oś jest niepokojąco daleko w tyle, więc silnik wisi pewnie przed nią. skutek – wymienion.

    za to beemwe podejrzewam tego właśnie unika i montuje niemal centralnie silnik. poza tym – nie ma napędu na przód (przynajmnije w standardzie) – ma większy luz z pozycjonowaniem zawiasu względem silnika mając możliwość wysunąć koła max do przodu. uf. czas spać

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *