#71 9016KM, 10910Nm, 173 cyl (1z3)

– Blogomotive.
– Słucham?
– Blogomotive.
– Yyy… nie mam na liście.

Menu > Contacts > Z > Znajomy PRowiec > Call mobile
Dialing…

– Tak, słucham?
– Blogomotive.
– A witam, witam. Jest Pan już przed wejściem, tak? OK, zaraz jestem. Przyniosę zaproszenie.

W sobotę na dziedzińcu Zamku Królewskiego odbył się naprawdę elegancki pokaz aut luksusowych. Tylko dla VIPów. Tylko dla milionerów. Tylko dla trendsetterów. Tylko dla ważniaków. Coś jakby dla mnie szyte, na miarę…

Przy wejściu dostałem kupon – numer 187. Sto-osiemdziesiąt-siedem. Zapamiętajcie te cyfry – jeszcze się w tym opowiadaniu pojawią.

– Chce Pan wziąć udział w loterii?
– A co można wygrać?
– Kosmetyki, futro, no i przejażdżkę tamtym czerwonym Ferrari. Tylko poproszę kupon i Pana wizytówkę. O, dziękuję, zepnę to razem. Życzę powodzenia.

Bentley Continental Flying Spur
V12, 6000 ccm, 560 KM, 650 Nm, 4×4

Bentley. Naprawdę niesamowite auto. Rozkłada Maybacha na łopatki.

Największa kolejka była przy Bentley’u.
– Przepraszam, Pan ostatni.
– Tak.
– To będę za Panem. Zaraz wracam.

Ferrari F430 Spider
V8, 4300 ccm, 490 KM, 465 Nm, napęd na tył

Ferrari F430. Jednak słabe wnętrze. Poza tym, nie mieszczę się…

Druga co do długości kolejka była przy Ferrari F430 Spider.
– Pan ostatni, prawda? To będę za Panem.

Maybach S57
V12, 5500 ccm, 550 KM, 900 Nm, napęd na tył

Maybach S57. Bardzo się stara, ale Bentley’owi nie dorównuje

Nie wiedzieć czemu Maybach S57 był zamknięty. Żadna strata – ten dłuższy model (S62) jest o niebo fajniejszy – z tyłu ma takie rozsuwane, półleżące dwa fotele. W tej pięćdziesiątce-siódemce ciasno normalnie jest, że nie wiem. Tak porównując na oko przez lekko zaparowaną i mokrą szybę, to mimo wielkich gabarytów zewnętrznych w środku miejsca nie jest więcej niż w Polonezie Atu. A materiały nie wyglądają nawet tak samo dobrze jak w pierwszych egzemplarzach Citroena AX. No doprawdy, nie wiem, co w tych autach widzą ci wszyscy szejkowie. Ale czytałem, że zbyt długie przebywanie w oparach ropy może powodować zwidy. A inżynierowie Maybacha (Mercedesa w zasadzie) dobrze wiedzą, jak tę wybitnie arabską przypadłość wykorzystać – i oszczędzają na plastikach jak tylko mogą. Na potwierdzenie swej tezy zaczepiłem przechadzającego się nieopodal redaktora miesięcznika „Stacja benzynowa”. Słusznie sądziłem, że z racji wykonywanego fachu, z oparami paliw ma często do czynienia.
– Co Pan mysli o materiałach użytych we wnętrzu tego Maybacha?
– Są wyśmienite! Światowa extraklasa!
No i sami widzicie. A nie mówiłem?! Cóż opary robią z człowieka…

Ale jedno Maybachowi oddać muszę – te logotypy wygrawerowane na soczewkach to majstersztyk. Jeśli szef Helli będzie chętny, to mogę z nim żółwika za to stuknąć.

Porsche Cayenne Turbo
V8, 4800 ccm, 500 KM, 700 Nm, 4×4

Do liftingowanego Porsche Cayenne wepchnąłem się bez kolejki. Facet, który właśnie czekał na swoją kolej – bardzo podobny do Andrzeja Nejmana, nawiasem mówiąc, więc nazywajmy go „Nejman” dla ułatwienia – jakoś się obejrzał, odwrócił, zagapił generalnie. Wsiadłem i zamknąłem drzwi. Było dokładnie tak, jak się spodziewałem: genialne wnętrze, fantastyczne psztyczki i… no właśnie, bardzo wysoka pozycja za kierownicą. Nie sposób zapomnieć, że prowadzi się mastodonta – dolna linia bocznej szyby na wysokości lewej nerki a postawiona na żelik grzywka haczy o obudowę szyberdachu. Niezłe auto, ale zupełnie nie dla mnie. Nawet gdyby siłą dawali, bym odmówił. Albo Cayenne, albo grzywka. Prosty wybór, prawda?

Porsche 911 Carrera Turbo Cabrio
H6, 3600 ccm, 480 KM, 620 Nm, napęd na tył

Carrera 911 Turbo. Oglądać tylko na żywo!

Obok stało Porsche 911 Turbo. W kabriolecie. Po raz kolejny przekonałem się, że średnio prezentujące się w telewizji i w gazetach Porszawki na żywo wyglądają wprost porażająco. A wersja Turbo… no cóż… z samego wyglądu jest gromowładna. Niestety w środku siedział Nejman. To, że wykiwałem go przy Cayenne’ie nie znaczy, że taraz może na mój widok się bezkarnie śmiać i blokować zamki od środka. Dzieciuch. Ale wezmę go na Mazowieckiego. Siła spokoju. Poczekam…

Czekam…

Czekam…

Nie chcę wyjść na raptusa i pukać w szybę, więc czekam…

Czekam…

Wysiadł wreszcie. Ależ mnie załatwił, tak długo czekałem, ojejku… jak mi przykro…
Jestem już w środku. No kurwa pięknie – jak nic puścił bąka. To by tłumaczyło to nader długie przesiadywanie – czekał, aż się rozejdzie. Niestety, 911 to małe auto i perfekcyjnie zmontowane. Nie było szans, by się rozeszło. Hermetyczny wóz. Na moje nieszczęście…

Carrera 911 Turbo. Chyba najlepsze wnętrze na świecie. Lub drugie zaraz po R8

Rewelacyjna pozycja za kierownicą – z tego auta mógłbym wysiadać tylko do klopa. Jadłbym w McDrive’ie. A tankowałbym na Shellu, bo tam często można trafić na pomocnego pracownika – zatankuje, pieniądze przyjmie i jeszcze szybki umyje. Dobra, wysiadam, nie idzie tu dłużej wytrzymać. Ufff… odetchnąłem czystym powietrzem.

Audi R8
V8, 4200 ccm, 420 KM, 430 Nm, 4×4

Audi R8. Chyba najlepsze wnętrze na świecie. No może tuż za 911 Turbo.

Obok stało Audi R8. Tak, tak – ten superkar. A co najlepsze, był otwarty. I dostępny bez kolejki. Wsiadłem i…

[idź do części drugiej]

7 komentarzy

  1. Plama chopie, plama. Na taką imprezę porządnego aparaty nie zabrać? Co z ciebie za reporter społeczny…?

  2. eeej, kulka, się zawiodłem.
    człowiek czeka i czeka aż w końcu coś napiszesz, z nudów wypisuje kolejne pięćdziesiąte-któreś komentarze, a tu taki bezpolotowy wpis…
    shame on you…

  3. Heh całkiem fajny tekst. A fotki nie rażą, bo ciekawym filtrem potraktowane. Pomimo późnej pory po przeczytaniu o bąku w Porsche parsknąłem śmiechem na głos. Czekam na następną część ;]

  4. Ja swego czasu jechałem czołgiem. Pech chciał, że był otwarty właz. Na bąka to by było nawet dobrze, ale u nas było gorzej, bo nie dość, że nie wyleciał tylko przyleciał, ale i nie bąk tylko szerszeń. Wyobraźcie sobie czterech facetów którzy się ewakuują włazem o fi 60cm jednocześnie…

  5. Chakier, do robala to trzeba sposobu. Wychodzi jeden, ładuje działo z drugiej strony, cel… bęc!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *