BBC07 Eliminacje 1-10/120

No i się zaczęło. Best Blogers’ Car 2007. Lata planowań. Miesiące przygotowań. Tygodnie wzmożonej redaktorskiej pracy. Dni spędzone na wazonie – z tzw. nerw. Godziny ściągania zdjęć. Minuty niedotlenienia mózgu. Sekundy do rozpoczęcia. Oj… ojojoj… mam zawał…

Best Blogers’ Car 2007 – Eliminacje. Dziś pojedynki 1-5 z 60-ciu przewidzianych w tym etapie konkursu. Dajcie z siebie wszystko. Głosujcie w zgodzie z własnymi emocjami. Zapraszam!

Nie jestem fachowcem. Auta opisałem subiektywnie. Jak gdzieś się mocno pomyliłem – piszcie w komentarzach – wasze uwagi mogą pomóc innym w podjęciu właściwej decyzji. Bo tu nie ma żartów – przegrane auto odpada – raz na zawsze. Miłej zabawy!


 


Pojedynek # 1

Volvo C30 Volvo C30 jest młodzieżowe i wybitnie designerskie. Z zewnątrz podoba mi się nawet bardzo – choć szklana klapa bagażnika pozwala zaglądać parkingowym żulom do środka, szczególnie że tandetna, materiałowa zasłonka dostępna jest w opcji i z tego co zauważyłem, nie każdy właściciel się na nią skusił (i pewnie teraz żałuje). Świetna jakość wykonania, doskonały zawias Focusa, dobre silniki (niektóre zaturbione) i ta dziwna, acz szpanerska konsola środkowa…

Nissan Patrol Nissan Patrol mnie nie jara tak bardzo jak Was (tak, tak – silna frakcjo off-roadowa!), lecz wiem, że to Doskonałe (przez duże „D”) auto terenowe. Solidne, 4×4, ze wszystkimi mechanizmami pozwalającymi po ekstremalnie trudnym poligonie ścigać się z czołgiem. Fajnie, ze obecny model poszedł mocno w stronę luksusu. Fajnie, że design pasa przedniego Patrola przenoszony jest na prawie wszystkie niższe modele Nissana. Gdybym był arabskim szejkiem, wybrałbym Patrola przed Land Cruiserem. Cóż… szejkowie się nie znają.


Pojedynek # 2

Subaru Legacy Subaru Legacy to luksusowe auto dla naprawdę świadomych swoich potrzeb klientów. Niby ta sama klasa co BMW 5 lub Audi A6, a jednak wizerunek auta kompletnie inny. Mnie naprawdę pociąga. No i nie zapominajcie o dźwięku silników bokser oraz wersji zwanej „spec.B”!

Suzuki Grand Vitara Suzuki Grand Vitara to japoński SUV (choć rozkładający inne SUV’y na łopatki stałym napędem na wszystkie koła oraz centralnym mechanizmem różnicowym z możliwością zblokowania!), który wygląda jakby wyszedł spod ręki zupełnie nie-japońskich projektantów. Uważam, iż z zewnątrz wygląda chyba najlepiej w swojej klasie. No i te urocze małe „chrapy” na styku maski z nadkolami! Po prostu dobry japoński samochód. Lecz tym razem, za sprawą bardzo dobrego designu, okraszony odrobiną emocji.


Pojedynek # 3

Chevrolet Epica Chevrolet Epica to następca Daewoo Leganzy (o czym szefowie Chevroleta pewnie chcieliby zapomnieć). Ja jednak uważam, że to żaden dyshonor – swego czasu Leganza wyglądała naprawdę dobrze! I ponoć niespecjalnie się teraz po latach sypie. Epica… cóż… ni to Chevrolet, ni to Daewoo… Podoba mi się z wyglądu, lecz magia takich nieamerykańskich Chevroletów do mnie nie przemawia.

Cadillac Escalade Cadillac Escalade to potwór. Widziałem go tylko raz w mieście – stał w korku i pasażerowie jadącego obok autobusu musieli wspinać się na palce, by chociaż trochę zajrzeć do jego wnętrza. Maska silnika jest na wysokości dachów waszych kompaktowych samochodzików. W bagażniku zmieściłoby się kilka Toyot Land Cruiser (te dwie wersje sprzedawane w PL i ta jedna V8 określana również jakąś cyfrą: 200?). Shaquile O’Neil sprawił sobie takiego kremowego na urodziny. Tylko czy to na pewno auto na nasze środkowo-europejskie warunki?


Pojedynek # 4

Peugeot 407 Peugeot 407 wygląda genialnie – świetny przód, extra profil i nienaganny tył (który, nota bene w wersji kombi został spartolony). Wnętrze również ładnie stonowane i wysmakowane. Niezbyt rozumiem cel tak długiego przedniego zwisu (tu o tym pisałem), lecz nie wygląda to źle. I pamiętajcie o ciekawej (lecz nie tak ślicznej, jak poprzednia nakreślona przez Pininfarinę) wersji coupe (z jeszcze dłuższym przednim zwisem!).

Subaru Forester Subaru Forester to zupełnie niepozorny zawodnik terenowy. Ślicznie brzmiący bokser, moc do 230KM i ten wygląd – prosty, męski i zupełnie nie-ekstrawagandzki. Znam dziesiątki osób (łącznie z Juniorem), które o tym aucie marzą. So Am I…


Pojedynek # 5

Jeep Cherokee Jeep Cherokee kiedyś wyglądał lepiej – był bardziej twardy, kanciaty i bez problemów można było do niego wrzucić drabinę i taczkę. Teraz jest obły i jakiś taki mniej trwały, a do bagażnika pasuje mu co najwyżej sportowa torba oraz komplet eleganckich doniczek na taras. Ale technicznie to nadal doskonała terenówka, która w przeciwieństwie do Europejskich rywali daje odrobinę amerykańskiego posmaku – prosty (by nie rzec prostacki) design wnętrza, słabe plastiki i urocze (naprawdę) podświetlenie zegarów. Można sporo narzekać, ale to nadal jeden z lepszych wyborów w tej klasie.

Lexus IS Lexus IS kiedyś nie miał konkurentów – był czystej krwi spadkobiercą tradycji BMW: tylny napęd, minimum elektroniki, twardy zawias i te obłędne tarcze zegarów wzorowane na szwajcarskich czasomierzach! Obecny model technologicznie skoczył w przód, ale jakoś stracił ten agresywny sznyt. Bardzo mi się podoba, lecz poprzednik był najlepszym Lexusem w chwili swojego debiutu. Obecny IS jest drugi – przed nim stoi GS. Ale IS odstaje od starszego brata dosłownie na milimetry.


Sprawy organizacyjne
> Głosujemy do soboty (05-01-08) do godziny 23:59
> Szczegóły i aktualne wyniki: www.Blogomotive.pl/BBC07
> Na kolejny pojedynek zapraszam ponownie jutro!


 

16 komentarzy

  1. Też to kiedyś u siebie miałem. PollDaddy zaokrągla trochę nieudolnie. Ale przy tej różnicy punktów taki błąd chyba nikomu nie szkodzi. Choć wygląda durnowato…

  2. I fajnie, ze sie zaczelo!!! Forester – na razie mnie nie stac, ale realnie patrzac, trudno o lepsze auto za te pieniadze (lepsze w sensie funkcjonalnosc, brzmienie, marka). Moze za rok kupie czarnego!

  3. bardzo trudny wybór w każdym głosowaniu. bez namysłu głosowałem tylko na epicę, bo nie jestem zwolennikiem ekspansji amerykańskiej motoryzacji do Europy.

  4. “ekstrwagandzki” – powinno być ekstrwagancki. Największy problem miałem przy Grand Vitara vs. Legacy…troszkę się zastanawiałem też nad pierwszą parą, ale nowy Patrol jakoś mi nie podchodzi. Czekam na kolejne pojedynki :)

  5. Oby obecny stosunek głosów się utrzymał, bo póki co przeszkadza mi tylko prowadzenie cudacznego badziewia o nazwie Escalade :]

  6. No niezle, tylko w przypadku Legacy podzielam zdanie wiekszosci (poki co przynajmniej, bo jeszcze wszystko mozliwe).
    C30 – wg mnie paskudztwo, jakis prezes powinien stracic stolek za to. Glos dla Patrola za to duze “D” :)
    Legacy vs. Vitara – w sumie tylko tutaj mialem problem z glosem… Legacy to chyba jezdzaca doskonalosc, ale Vitara jest chyba jednym z najfajniejszych przestawicieli bulwarowek. Ostatecznie Legacy.
    Epica – calkiem fajny samochod, a poza tym najwieksze DU moze nie sa najwyzszej klasy, ale za to solidne. No, przynajmniej ten ktorym ja jezdze :)
    407 – za design, ktory mnie oczarowal, wciaz sie za nim ogladam na ulicy. Forester niestety mial pecha trafiajac do tej pary.
    IS – niewiele, jesli w ogole, ustepowal BMW 3. Zwlaszcza designersko, no ale usprawiedliwiam to tym ze obecne generacje obu tych samochodow poszly w dziwnych kierunkach. Chociaz 3-ka w sumie nadal jest w miare ladna, IS zdecydowanie nie. Glos na Cherokee, za to ze jest :)

  7. Tee Wodzu, znowu nam ciemnotę wciskacie. Weź no to terenowe Subaru Forester i dla towarzystwa rownie terenową Skodę Octavię Scout i sru z nimi na Camel Trophy, niech się wykażą:

    http://www.youtube.com/results?search_query=camel+trophy

    Nie piszą w tym Auto Świecie, że crossover to nie suv, a suv to nie klasyczne 4×4?

    Crossover to normalne nadmuchane OSOBÓWKI z segmentów C i D. PRowiec Toyoty mówił wyraźnie, że Rav4 to rodzinne kombi segmentu D z napędem. Nie dodał, że dla pigmejów ale pigmeje wiedzą. Forester, Scout, Santa Fe to też crossovery. PRowiec Suzuki przed premierą Grand Vitary zapytany, czy nowy model będzie równie terenowy jak poprzednik (rama, most), powiedział, że z “terenowości” zrezygnowali i klepią kompakt do miasta i na krótkie wypady za. Czego się spodziewanie po 10 cm prześwitu? Oczywiście są naiwni, którzy w imię nauki (nauczki?) wjeżdżają Ravkami za Patrolami i o dziwo dają radę, tylko nie zawsze da się po jeździe otworzyć drzwi. Legenda pustyni, król bezdroży, wielokrotny zwycięzca rajdu G4 Challenge Land Ford Focuslander II ma ten sam problem co Ravki – w terenie łamie mu się płyta podłogowa. Cóż, albo ma się auto zgniotliwe, które zbiera gwiazdki w ENCAP, albo wytrzymałe.

    Jeśli szukać fur na pograniczu klas, to Grand Vitarę można od biedy uznać za SUVa bo ma… reduktor! Ta blokada międzyosiowa w GV to żaden bajer i ma ją co drugi crossover ale reduktor znacznie poprawia mobilność… na parkingu pod wyciągiem.

    Cherokee to już SUV ale Patriot to crossover. Pajero, Discovery III, Land Cruisery 120 i 200 itd a na granicy klas siedzi Patrol. Jest wersja miętka z wahaczami z przodu i wypasem, oraz twardsza do roboty z mostem, szybami na korbę czy nawet motorem 4.2.

    Nie mogę pojąć, czemu z każdego większego auta ludzie na siłę chcą zrobić terenówkę a jak ich wsadzić do prawdziwego terenowego traktora to jęczą, że trzęsie, głośno, trudno trafić w czarne itd. Jazda maszyną rolniczą to jakiś prestiż?

  8. cos sie nie zgadza bo pr-owcy zawsze klamia
    blogomotive wylacz to syfiaste zabezpieczeni bo mi komenty odrzuca
    no co za gowno

  9. Na premierach nie kłamią. Dopiero jak auta trafiają do salonów i marketoidy obmyślają propagandę to się miejskie kapcie zmieniają w pogromców bezdroży.

  10. @alfaromek: Usunąłem ten test z matmy w komentarzach, lecz przyznam, że zrobiłem to niechętnie. Dzięki niemu, za każdym razem gdy odpowiadałem na Wasze komentarze, mój umysł zażywał rozkoszy główkowania i myślenia, tak obcej mu w codziennej egzystencji. Z każdym dniem czułem coraz więcej iskrzących synaps. Teraz znów mój płat czołowy zacznie się wygładzać… :(

  11. @Blogomotive test z dodawania wyrzucal mnie na captha i tam mialem wpisac tekst z obrazka ktorego nie widze ale po kilkukrotnym wcisnieciu submit przepuszczal bez wpisywania. i to sie zepsulo niedawno bo dopiero ostatnie 3 razy nie moglem dodac. myslales o spam karma z bad behaviour?
    @talerz to pco daja w vitare te blokady i reduktor jak to osobowy? w patrolu wiem po co bo jezdzilem :)
    znowu ta captcha i zablokowala sie na amen

  12. Spoko Blogomotive, nie syp się, tylko dalej odwalaj jeszcze większy kawał jeszcze coraz lepszej roboty! :)

  13. @maxo: Spoko. Dzięks, men. Będę ciągnął dalej. Do końca. Jak zacznę tracić czytelników, będzie to znaczyło, że mój płat czołowy ma fakturę lustra :)

    @alfaromek: Kompletnie nie wiem, o czym mówisz – jam amator! Jeśli możesz mi pomóc, napisz proszę do mnie mailem blogomotive(at)gmail.com – odpiszę ci pokrótce przedstawiając sytuację. Mam Spam Karma od niedawna i to ona właśnie coś syfi. Może to kwestia tego ściemnionego maila, który podajesz? Może jest zbyt ściemniony? :)

  14. Łatwy spacer, pomyślałem patrząc na eliminacyjne tabelki. Jak dodałeś fotki, cały misterny plan legł w gruzach.
    Największy problem miałem chyba przy pierwszej parze. O dziwo. Bo tak: C30 to taki duży resorak, którego na żywo widziałem chyba ze dwa razy. Ot, taki gadżeciarski wozik dla gadżeciarskiej laski- futerko, szpileczki i wio pod…no wiecie gdzie. Patrol, wiadomo. A właściwie nie wiadomo. No bo dlaczego Chuck Norris nie śmiga nim po teksańskich bezdrożach? Otóż dlatego, że dzisiejszy patrol jest ciut za bardzo wylakierowano-plastikowy. A w Texasie to nie przejdzie… I zanim się obejrzałem, głos dostało Volvo.
    Jeszcze tylko małe zawahanie przy parze trzeciej i oswojony już Szewrolet wygrał z nieoswojonym Cadillackiem.
    Reszta to zwykła formalnośc…

  15. Romek, w crossoverach służy to głównie do ochrony mechanizmów przez zabiciem. Wiesz co się dzieje kiedy auto osobowe z napędem wjedzie tam, skąd wyjechać nie może? Puszcza znaki dymne. Czuły nos łatwo określi wyposażenie fury po unoszących się w powietrzu aromatach. Smród palonego sprzęgła oznacza, że auto nie ma reduktora. Smród palonej wiskozy znaczy, że nie ma blokady a dym z klocków hamulcowych, że ma kontrolę trakcji ;)

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *