BBC07 Eliminacje 111-120/120

Dziś 12 (OSTATNI) dzień eliminacji w konkursie Best Blogers’ Car 2007 i kolejne ekscytujące pojedynki (56-60 z 60). Dajcie z siebie wszystko. Koniec głosowania w piątek 18 stycznia o godzinie 23:59. Bądźcie w zgodzie z własnymi emocjami. Zapraszam!

Standardowe słowo wstępne
Nie jestem fachowcem, a auta opisałem subiektywnie. Jak gdzieś się mocno pomyliłem – piszcie w komentarzach – wasze uwagi mogą pomóc innym w podjęciu właściwej decyzji. Bo tu nie ma żartów – przegrany wóz odpada – raz na zawsze. Miłej zabawy!


 


Pojedynek # 56

Mercedes Klasy C Mercedes Klasy C to trochę taki klasowy szarak. Poprzedni model był naprawdę śliczny (szczególnie w wersji kombi), ale jakoś specjalnego zamętu w klasie nie zrobił. Aktualny model jest również ciekawy, ale też wiele o nim nie słychać. Na ulicach wygląda OK, wnętrze ma trochę mniej OK ale trzyma poziom… ogólnie jest OK. To trochę mało jak na Mercedesa. Jedno się w tym modelu udało – to odróżnienie wersji Classic od Avangarde przez wspawanie gigantycznej gwiazdy w atrapę chłodnicy – to naprawdę wygląda rasowo. Sęk w tym, że tym sposobem Mercedes zniszczył własny i prastary zwyczaj wkładania gwiazdy w atrapę tylko w modelach coupe. Szkoda, że własnej tradycji nie uszanowali…

Lancia Thesis Lancia Thesis to jeżdżący prototyp i od chwili, gdy ją zobaczyłem jestem pod jej ogromnym wrażeniem. Oczywiście, że to auto parkuje w moim garażu marzeń! Ach, zwróćcie uwagę na diamentowe przednie światła. Spójrzcie na ultranowatorskie tylne lampy – ponoć długo kombinowano, nim wymyślono system rozpraszania światła tak, by zapalone stopy, kierunkowskazy i pozycyjne wydawały się większe niż pozwala na to ich rzeczywisty rozmiar. Zajrzyjcie do środka – tam czeka na was magnezowa deska rozdzielcza. Nie, to nie jest okleina imitująca magnez. Ona jest ze stopu magnezu – to czuć przy dotknięciu. Rewelacja! Ten samochód nigdy się nie zestarzeje. I prawdopodobnie nigdy nie będzie miał godnego następcy – nie wyobrażam sobie, by Lancia mogła zrobić auto bardziej wysmakowane.


Pojedynek # 57

Toyota Avensis Toyota Avensis, mimo usilnych starań, nadal jest moim zdaniem samochodem nijakim. Na nic niedawny lifting. Na nic mocny (177KM) diesel. To auto dla emerytów – nie dlatego, że wielu w Avensisie się widuje, ale dlatego, że to auto pozbawione jest kompletnie wyrazu i stylu. Założę się, że następca obecnego Avensisa będzie kompletnie inny i nic z tego modelu nie przejmie – bo nic w tym modelu nie ma wyrazistego. Poza tym Toyota tym autem dość poważnie oszukała nabywców – wszyscy podświadomie oczekiwali modelu bezawaryjnego, a tymczasem Avensisy z pierwszych lat produkcji miały tyle wad, co Voyagery i Laguny razem wzięte. Po liftingu się trochę poprawiło, ale nadal do Cariny to Avensis ma jak stąd w piz… yyy… jak stąd do Kielc (bez urazy), dajmy na to.

Fiat 500 Fiat 500 słusznie chyba wzbudza tyle emocji – jest urokliwy, sprytnie zaprojektowany (wygląda na ekskluzywny, a w rzeczywistości to mieszanka Punciaka z Pandą) i trafił w swój czas. I mimo że nie jest tak tani i przystępny jak wskazywałyby na to jego wymiary – odniesie bez wątpienia sukces rynkowy. Co się dziwić – Włosi to mistrzowie aut miejskich. Piękne auto dla dziewczyny. O wiele bardziej seksowne niż Mini.


Pojedynek # 58

Audi A4 Audi A4 zawsze mi się podobało. Widziałem (i widzę nadal) w nim solidniejszą, bardziej ekskluzywną i szybszą wersję Passata. Znając legendy o perfekcyjnym wykończeniu wnętrza w samochodach Audi, snuję sobie czasami wizje posiadania takiej A-czwórki przez kilka dekad. I liczę na to, że nawet za 20 lat wnętrze będzie czyste, niezniszczone i eleganckie. Taka europejska namiastka amerykańskich youngtimerów – małym nakładem pracy przez dziesięciolecia utrzymujesz wóz w doskonałym stanie. Jeden problem – A-czwórki się trochę psują, a naprawy są kosztowne…

Jaguar XK Jaguar XK sprzeniewierzył wszelkie wartości, którym ta marka od lat hołdowała. Ma nie takie wnętrze jak trzeba (choć nie ukrywam, że ładne i eleganckie – jednak to nie jest styl Jaguara a Audi A8!), nie taką linię boczną (choć nie ukrywam, że jest ładna i elegancka – ale to przecież żywcem blacha z Astona zdjęta!) i nie wiem dlaczego nie zamontowano mu normalnej skrzyni biegów w kształcie litery „J” tylko jakieś fordowskie guziczki typu „R”, „P” i „D”? Nie, tym sposobem marka się nie wybroni i pewnie już niebawem kupi ją indyjski potentat Tata. I dobrze im tak, skoro nie mają pomysłu na siebie.


Pojedynek # 59

Kia cee’d Kia Cee’d absolutnie słusznie zawojowała rynek – jest bardzo ładna, dobrze wykończona, ma niezłą ofertę silników i od każdego konkurenta jest o co najmniej kilka tys. tańsza. I ma zjawiskowe warunki gwarancji – choć obawiam się, że gdyby się w nie wczytać, okazało by się, że niby jest i 7 lat, ale z wyłączeniem lat przestępnych i tylko wtedy, gdy właściciel co miesiąc stawia się na obowiązkowym, acz bezpłatnym (tu ukłon w stronę klienta) przeglądzie tapicerki i blacharki. Jak jest, nie wiem, ale miło tak pospekulować… :) Ale jak bym tu nie kombinował – Cee’d to ładne auto i nigdy chyba jeszcze zakup koreańskiego wozu nie był tak daleki od obciachu. To dobry samochód i ogrywa konkurencję w większości porównań. Aż strach pomyśleć, co będzie za 10 lat i jak wielkiego sukcesu zawodowego miarą będzie posiadanie w garażu auta “made in Korea”…

Dodge Nitro Dodge Nitro wygląda tak, jak Dodge wyglądać powinien – jest potężny, mocarny a jego design w pełni współgra z genialną dodge’owską atrapą chłodnicy. Domyślam się, że wnętrze jest typowo Jeepowskie – czyli tandetne. Domyślam się również (gdyż nigdy go nie widziałem na żywo), że na ulicy robi piorunujące wrażenie. Wiem również, że nie miałbym nic przeciwko temu, by takie auto mieć. Oczywiście pozostają kwestie spalania, łatwości parkowania, awaryjności itp. Ale gdyby to jakoś przezwyciężyć lub olać – ten Nitro jest naprawdę fajnym przedsionkiem do prawdziwie mocarnych amerykanów.


Pojedynek # 60

Honda Jazz Honda Jazz jest tu tylko i wyłącznie dlatego, że Honda poszła absolutnie pod prąd obecnym trendom technologicznym i w tym aucie zamontowała silnik o 3 zaworach na cylinder. Dziwne. Nietypowe. Ale ponoć bardzo dobrze się to podczas jazdy sprawdza, bo dzięki temu zabiegowi udało się obniżyć obroty dla maksymalnego momentu. Poza tym to typowe auto miejskie – wysokie, wąskie, o ładnym acz kiepsko wykonanym wnętrzu. Jak teraz na to wnętrze patrzę, to widzę zapowiedź obecnego Civica. Generalnie nie ma w tym aucie poważnych wpadek. No, może poza jedną,. Zwróćcie uwagę, że pochodną modelu Jazz jest koszmarnie brzydka i nieproporcjonalna Hondę City – ma ona tak wąsko rozstawione koła na osi, że wygląda jak prastary Polonez, któremu koła chowały się 20 cm wgłębi nadkoli.

Kia Picanto Kia Picanto jest autem tak samo beznadziejnym, jak Hyundai Atos Prime. Dlaczego więc się tu znalazła? Bo pamiętam, że gdy pojawiła się na rynku, to wizerunkowo konkurowała z wysmakowaną Lancią Ypsilon. Oczywiście teraz, po latach gdy Picanto spowszedniała tego typu porównania wydają się śmieszne, ale uwierzcie mi, że tak było. Ta mała Kia dorównywała swym wizerunkiem do swojej pikantnej nazwy. Choć teraz już te ostre przyprawy mocno wywietrzały…


Sprawy organizacyjne
> Głosujemy do piątku (18-01-08) do godziny 23:59
> Szczegóły i aktualne wyniki: www.Blogomotive.pl/BBC07
> To już koniec eliminacji! Dzięki za udział! W weekend krótkie podsumowanie.
> Ćwierćfinał rusza w poniedziałek 21 stycznia…

> …ale zmienię trochę zasady dalszych rozgrywek. Wkurzyliście mnie tym zignorowaniem piękna Mercedesa CLS… więc ja Was wkurzę nowymi zasadami! Nie będzie łatwo. Co słabsi się poryczą. Najsłabsi zemdleją. Zadbajcie o to, by podczas ćwierćfinałowych głosowań był koło Was ktoś z rodziny – na wypadek zapaści i drgawek. Już dziś zacznijcie brać Relanium i Persen… hehehe…

19 komentarzy

  1. Merc to Merc więc u mnie ni ma szans (aczkolwiek C-klasa jest najbliżej, no i Gelenda!!!). A Thesis? Naprawdę ciężko uwierzyć, że to auto ma już kilka lat! Gdyby wystawili ją teraz w Genewie a ja wybudzony ze śpiączki udał się na salon to dałbym głowę, że to koncept. Gdyby tylko nie traciła kilku stówek dziennie na wartości…
    Co do Avensisa to jest tak nudny, że widywałem bardziej ekscytujące odcinki programu “Pegaz”. A 500? Super-super fajny samochodzik! Naprawdę!!! Obdarowana takim dziewczyna/narzeczona/małżonka/konkubina na pewno już nie przypali obiadu, zawsze będzie czekać z chłodnym piwem a Kamasutra stanie się jej lekturą obowiązkową (na wyrywki). No i cudownie przestanie boleć głowa ;)
    A4 górą – ociera się już o ideał BMW 3 a to mi wystarcza. XK (pod względem techniki – wysuwana antena radiowa??? WTF?) z niemiecką konkurencją (BMW 6, Merc CL) nie ma szans – mimo, że to Ford. Jaguarze, Jaguarze cóżeś nam uczynił!?!?
    Cee’d jest super ale Nitro uważam za najfajniejszy obecnie samochód na rynku. Mimo, że dla niektórych wygląda jak przystanek autobusowy mnie podoba się tak bardzo, że przymykam oko na tanie plastiki i ogólną tandetę. Nitro JEST SUPER!!!
    Jazz vs. Picanto – kolejny rzut monetą – Jazz.
    Pozdrawiam

  2. jaaa, ale smaczki na koniec…
    i pozytywne – i negatywne. ale zwasze sparowane tak, żeby się trudniej wybierało… Blogomotive, przestań proszę pierdzielić o losowym doborze par…
    C-klasa vs Thesis – względnie bez bólu – bo chociaż Merc mi się podoba, to Lancia bardziej, a żadne nie rzuca na kolana…
    Avensis vs 500 – pierwszy dramat… obu nie toleruję…
    A4 vs XK – drugi dramat – oba uwielbiam…
    Cee’d vs Nitro – bez bólu. Cee’dem jeździłem i jestem zachwycony. Nitro jest nijaki. w zalewie maszyn rolniczych na ulicach niczym się nie wyróżnia.
    Jazz vs Picanto – no i klops na koniec… przy całej mojej miłości do Hond to akurat uważam za jakąś fatalną pomyłkę… a Ty musiałeś mi ją zestawić z czymś co wygląda jakby klepał je pijany blacharz z puszki po sardynkach i przystanku autobusowego?
    idę się pociąć deską…

  3. W moim odczuciu najwieksza wada C-Klasse jest deska rozdzielcza, ktorej blizej do B niz E… lecz premierowy poscig w “Skarbie narodow” bardzo przyzwoity ;) Fiat 500 w srodku miesza designerski high z low-class, np. w tunelu srodkowym – jednak sam dotyk wielu gadzetow, chocby klamek, sprawia wiele frajdy. Audi A4 to moj tegoroczny typ, wysmienita sylwetka i wnetrze rodem z A6 plus oslawiona jakosc… Od lat broni sie quattro i chwala mu za to. Nitro wyglada na ulicy niemal szalowo (budzi respekt), jednak klockowata sylwetka i kokpit z toi-toia to troche za malo! Picanto ma fajna, poukladana deske, a silniczki Hondy sa przemyslane – przez lata w Legendzie montowano V6 SOHC, ktore mialo przyjemny caly zakres obrotow.

    I na koniec mysle, ze jeszcze jedna generacja cee’da i moze skonczymy czytac w Auto Bildzie, ze Golf to klasowy szablon ;)

  4. Nowa Cetka to według mnie najładniejszy Mercedes od czasu pojawienia sie CLS-A. Nie jestem fanem tuningu optycznego(może z wyjątkiem za dużych felg), ale z miejsca obwiesiłbym go spojlerami. To auto się o to prosi…..naprawdę. Punkt.
    Thesis zaś, mógłby swobodnie stanąć wśród dekoracji na planie zdjęciowym “Piątego Elementu” i spokojnie wtopić się w tło. Jest nie z “tego świata”, podobnie jak urzędnicy którzy wybrali ją na auto ministerialne.
    Avensis jest faktycznie nudny jak flaki z olejem i do tego tak naprawdę nie wiadomo, co za ludzie go składają. Następca powinien koniecznie dostać inną nazwę dla zatarcia wszelkich śladów bytności poprzednika.
    500 nie jara mnie tak, jak resztę Starego Kontynentu, ale na pewno w BBC07 zajdzie bardzo daleko.
    Fajnie, że Jaguar XK trafił na takiego przeciwnika, bo na pewno polegnie w tych eliminacjach. A4 bezapelacyjnie górą, bo ciężko na niego coś wyciągnąć. Chyba, że A6…
    Ostatnie dwa pojedynki traktuję jako formę relaksu przed tym co nas czeka. Wybieram Ceed’a, bo go widuję i Hondę, tak z przyzwyczajenia.

  5. No i stało się – “dzięki” Tobie Blogomotiv Jaguar stał się mym sennym koszmarem, który mnie nęci co noc, woła, kusi… po czym z piskiem opon odjeżdża a ja rozczochrany siedzę na łóżku w piżamie, gwałtownie łapiąc powietrze z budzikiem w ręce starając się dociec dlaczego jego dźwięk tak bardzo nie przypomina mruczenia silnika…

  6. do WP Blogmotive
    Czy oprócz konkursu pojawią się jeszcze jakieś felietony (w czasie jego trwania)?
    Zdradzisz wcześniej nowe “zasady walki”? Bo nie wiem czy zamawiać te kontenery monopolowych spirytualiów wszelakich żeby przeżyć w dobrej kondycji psychicznej ćwierćfinały ;)
    Tradycyjnie pozdrawiam

  7. Eeee, nie może przejść KIA !! Nie ma mowy ! Widziałem Nitro w kolorze czarnym i wygląda po prostu bosko ;) Ale tylko z zewnątrz, bo wewnątrz….. to nawet w Polonezie plastiki były wyższej jakości.. W końcu taka jest Ameryka, z zewnątrz niby fajna sie wydaje, a wewnątrz to zwykła tandeta :)

    A w sumie, co mi tam, niech przejdzie KIA, co ja sie będę przejmował, idę się napić, tak będzie lepiej…..

  8. Do Blogomotive, Najlepszego Bloga Na Świecie
    Podanie
    Z przyczyn technicznych(niezależnych nawet w małej cząstce ode mnie) nie mogłem uczestniczyć w przedostatnich eliminacjach.. Zwracam się z uprzejmną prośbą o umożliwienie mi głosowania i zaliczenie tych głosów. Tylko poklikam i już. Czy istnieje taka możliwość?
    Z góry dziękuję za pozytywne rozpatrzenie mojej sprawy.
    Z poważaniem
    nyssan

  9. W odpowiedzi na zamieszczone powyżej podanie informuję, iż możliwosci takiej nie ma. Jest mi niezmiernie przykro, iż przyczyny techniczne nie pozwoliły oddać cennych głosów (Może dlatego własnie CLS przegrał? Muszę to zbadać!), ale zasady i dedlajny sa… zasadami i dedlajnami. Co by to było, gdybym teraz od nich odstąpił? Jak bym się czuł na starosć? Czy podniósłbym się po czyms takim? Niesądzę…

    PS. A pochlebstwami Nyssan nic nie wskórasz. Zbyt mocny mam kręgosłup moralny :)

  10. Mercedes vs. Lancia:
    Merc jest dość przyjemny, a Thesis wygląda jak wiewiórka mocno przyciśnięta butem.
    Mercedes dostaje głos.

    Toyota vs. Fiat:
    Avensis to samochód, w którym można się ukryć będąc nawet na pustym parkingu i nikt nawet nie zauważy… Straszna nuda.
    500 jest bardzo ładna, ma ciekawą deskę i urocze zegary.
    Fiat dostaje głos.

    Audi vs. Jaguar:
    Oba auta lubię. A4 jest po prostu pozytywna. XK podoba mi się chyba głównie dlatego, że wygląda inaczej od poprzednika, którego nie trawiłem od pierwszego spojrzenia aż po dzień dzisiejszy.
    Głos chyba na Audi.

    Kia vs. Dodge:
    Za kilka lat (jeśli dobrze pójdzie) Kia wyrobi sobie odpowiednią renomę, żeby smutasy przestały zrzędzić, że “to przecież Kia, to jest ‘koreańczyk'”. W wakacje spędziłem 2 dni jeżdżąc Kią Rio i byłem bardzo zadowolony. Cee’d jest jeszcze ładniejszy, a Pro-cee’d z bardziej agresywną sylwetką… mniam!
    Nitro? Faktycznie robi na mnie wrażenie… bo przecież kogo nie ciekawi widok autobusu miejskiego sprasowanego do rozmiaru SUV’a? Gdyby ktoś sprezentował mi Dodge’a Nitro to następnego dnia stałbym już u dealera Kia i za kasę ze sprzedaży Nitro kupowałbym Pro-cee’da.
    Wszystkie moje głosy (czyli 1) dostaje Cee’d.

    Honda vs. Kia
    Swego czasu próbowałem wyobrazić sobie jak można przerobić Jazz, żeby wyglądał dobrze. Zanim doszedłem do punktu, w którym zaczynał mi się podobać zauważałem, że z oryginału nie zostało nic. Minivanowa sylwetka, nudna stylistyka. Nie lubię
    Picanto boskie nie jest. Taki przemodelowany Matiz. W przeciwieństwie jednak do Matiza Picanto nie wygląda żałośnie po zamontowaniu ładnych felg. Ogółem jest to niegłupie autko z potencjałem.
    Głos na Pikachu.

  11. Pragnę przypomnieć, iż CLS był w eliminacjach 91-100, a tam nie dałem plamy.
    A mocny kręgosłup moralny należy oczywiście mieć, ale nie należy się nim chwalić:)))
    Szacunek
    nyssan

  12. Ludzie?!?!?!?!?
    Jak można głosować na takie badziewie jak fiat500?!? Przecież to ani ładne, ani szybkie, ani praktyczne ani nawet tanie nie jest!!!
    Gdybym miał dostać 500 lub Avensis – to chwili bym się nie zastanawiał. Biorę Avensisa. A gdybym miał kupić za 40.000 zł to nigdy nie fiata 500. Wolałbym dwa seicenta, ale skode fabie, nawet roczną!

  13. Akurat z informacjami o Jazzie nie moge do konca sie zgodzic, w europejskiej ofercie sa 2 silniki, L12A1 i L13A8 (modele 1.2 i-DSI i 1.4 i-DSI), oba maja glowice SOHC 8 zaworowe, z dwoma swiecami na cylinder. Byc moze jakis balagan wprowadzila Ci tutaj amerykanska wersja czyli Fit, jednak silnik montowany w tamtej wersji L15A1 z glowica SOHC 16 zaworowa. Masz jednak calkowita racje co do skutkow takiego rozwiazania (3 zawory na cylinder jest kompromisem pomiedzy 2 zaworami, ktore daja wysoki moment przy niskich predkosciach obrotowych, a pomiedzy 4 zaworami, ktore jak wiesz daja wysokie moce przy wyzszych obrotach), czy jest to rozwiazanie idace pod prad przemyslowi, raczej nie, jest stosowane obecnie w silnikach Forda (Modular V8 i V10) jak rowniez w silnikach Mercedesa. Rozwiazania Hondy maja jeszcze drugie dno, a jest nim ekonomia, nie chodzi jednak tylko o ekonomicznosc silnika, ale rowniez o koszty produkcji, a te Honda obcina do minimum, eksploatujac do granic mozliwosci sprawdzone, tanie rozwiazania.

    Czy Jazz jest brzydkim autem, zdania sa podzielone, wiem jedno, na pewno mozna go zmienic w malego torowego potwora, tak jak dokonaly tego chocby Mugen czy Spoon.

    Inny temat Fiat 500, nie chce tutaj dyskutowac na temat designu, wiem jedno, Fiat 500 znacznie polepszy sytuacje producenta, poprostu ten produkt jest marketingowym hitem – oferuje wszystko to co Mini BMW, za duzo nizsza cene. Podejrzewam rowniez, ze ten model bedzie mial naprawde silny “aftermarket” – a wersja z silnikiem 1.4 T-Jet, kolektor poprawiajacy rozkrecanie sie turbiny i wydech jakies 2.5-3 cale, gwintowane zawieszenie, LSD, grubsze stabilizatory, poliuretanowe elementy zawieszenia, wzmocnienia zwiekszajace sztywnosc nadwozia, wieksze hamulce + 6-8 tloczkowe zaciski, kubelkowe fotele i odelzone wnetrze – sam nie wiem, wydaje mi sie, ze moglby to byc naprawde swietny samochod FWD aby poszalec nim po torze.

  14. Porownanie Mercedesa klasy C z Thesisem Hmm…troche nie porozumienie ???. Lancia T. to wyzsza klasa niz C . Siedzieliscie w tym Merolu ?? ciasna tandeta natomiast w Thesisku to JA MOGE MIESZKAC :)Pozatym chciałem poruszyc temat wygladu zewnetrznego Lancii , wszystkich modeli i kieruje to do osob ktorym sie nie podobaja “DO TYCH SAMOCHODOW TRZEBA DOJRZEC” -tez byłem slepy chciałem kupic BMW E-39 na szczescie przyjaciel mnie zaraził Kappa pozyczjac mi ja na tydzien. Pozdrawiam

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *