BBC07 Ćwierćfinał 1-12/60

Trochę wiary we mnie, Panowie! Mam nadzieję, że dołożyłem swoją łyżkę dziegciu do wczorajszego najgorszego dnia w roku. Normalnie nie mogłem się powstrzymać, by jakimś kiepskim żartem nie uczcić tegorocznego Blue Monday ;)

Będzie spoko. Głosujemy jak dawniej, z tą małą różnicą, że na końcu codziennych pojedynków jest otwarta i nieblokowana ankieta zbiorcza. Ci, którym się ten szalony i nieuczciwy pomysł spodobał, mogą się na tej specjalnej ankiecie wyżyć i swoje ultra inteligentne programy klikające poodpalać. Niech głosy idą w miliony! Choć wpływ na BBC07 mieć to będzie żaden…

Cóż, dość czczego gadania – konkurs czas zacząć. Ciekawe, które auta tym razem odwalą kitę?

Dziś 1 dzień ćwierćfinału i 4 ekscytujące pojedynki (61-64 z 80). Dajcie z siebie wszystko. Koniec głosowania w czwartek 24 stycznia mniej więcej o godzinie 23:59. Bądźcie w zgodzie z własnymi emocjami. Zapraszam!

Standardowe słowo wstępne
Nie jestem fachowcem, więc auta opisałem subiektywnie. Jak gdzieś się mocno pomyliłem – piszcie w komentarzach – wasze uwagi mogą pomóc innym w podjęciu właściwej decyzji. Bo tu nie ma żartów – przegrane wozy odpadają – raz na zawsze. Miłej zabawy!


 


Pojedynek # 61
Mitsubishi Pajero vs. Range Rover vs. Fiat Grande Punto

BBC07 Pojedynek 61

Dwie doskonałe i ultraluksusowe terenówki kontra wystylizowany miejski subkompakcik. Gdyby walczyli na poligonie, Punto nie dość, że przegrałoby wyścig na prostym szuterku z Range Roverem, to jeszcze zostałoby przez Pajero na naleśnika rozjechane. Ale dobrze wiemy, że najbardziej prawdopodobne jest to, iż te trzy wozy spotkają się gdzieś w wyasfaltowanym mieście. A wtedy Punciak z funkcją „City” nie dość, że w gąszczu jednokierunkowych uliczek wykiwa oba mastodonty, to jeszcze mniej się wyłoży na zakręcie, lepiej zahamuje i na mniejszym baku dalej zajedzie.


Pojedynek # 62
Alfa Romeo Brera vs. Honda S2000 vs. Cadillac STS

BBC07 Pojedynek 62

Tu ciężko znaleźć jakąś część wspólną dla tych aut, więc zastanówmy się, jak razem prezentowałyby się… jako dostawczaki na targu warzywnym. To wbrew pozorom nie jest łatwa sprawa – trzeba wstać o 4 rano, załadować kalafiory, ziemniaki i pory do bagażnika i na tonący w błocie targ zawieść. I wcale Brera nie wygrywa tej konkurencji, mimo iż, nomen omen, do wożenia włoszczyzny wydaje się być stworzona! Ani STS, mimo swojego wielkiego bagażnika i sporych drzwi. Najlepsza dla small biznesu jest Honda S2000 – wystarczy zdjąć dach i już z auta można handelek prowadzić. Na fotelu kierowcy selery, na pasażera rzodkiew a pod nogami brokuły. Wszystko ładnie poukładane i łatwo dostępne.


Pojedynek # 63
Land Rover Discovery vs. Mercedes SL vs. Volvo XC90

BBC07 Pojedynek 63

I znów, o losie okrutny, dwa wielgachne i chybotliwe błotniaki kontra smukły i elegancki Merolek. Czy coś je łączy? Tak, mój stary kumpel Jeremy Clarkson. Pamiętam, jak dzwonił parę lat temu do mnie po radę, jakie auto kupić żonie. Po długiej i emocjonującej rozmowie stanęło na XC90. Chyba już się go pozbył, ale w wielu e-mailach dziękował mi za trafną radę. SL-em z kolei jeździ chyba nadal, lecz pamiętam te długie godziny na telefonie, gdy starałem się go przekonać do wersji SL55 AMG. „Czy nie lepiej wziąć 12-to cylindrowej 600-tki?” – pytał. „Czy zwykła V8-ka SL500 nie wystarczy?” – dociekał. „Nie” – odrzekłem krótko i stanowczo. A potem, w ramach podziękowania zaprosił mnie na nagranie programu, w którym Land Roverem Discovery zdobywał jakiś szkocki szczyt. Niestety tuż przed wylotem w tej knajpce na Okęciu po prawej od wejścia nieroztropnie zjadłem trójkątną kanapkę. Z dorszem. Nieświeżym. Do dziś mam żal do obsługi naziemnej, że z uwagi na targające mną torsje nie wpuściła mnie do samolotu. I stary, dobry Jeremy musiał się na tę górę gramolić samotnie.


Pojedynek # 64
Nissan Pathfinder vs. Skoda Octavia vs. Cadillac Escalade

BBC07 Pojedynek 64

Czy ulubione auto przedstawicieli handlowych pokona prawie terenówkę z Japonii? Czy lifestyle’owy mini-Patrol da radę wygrać z karocą raperów i gigantycznych koszykarzy? Czy fakt, iż Octavia sięga Pathfinderowi do wysokości maski ma znaczenie? Czy fakt, iż Pathfinder sięga Escalade do wysokości maski ma znaczenie? Czemu w najmniejszym aucie kierowca ma najwięcej miejsca? Dlaczego 26 calowa felga niknie w nadkolach Cadillaca? Czy Pathfinder to już Patrol czy jeszcze X-Trail? Tysiące pytań, żadnej odpowiedzi. Głosujcie jak chcecie. Nic wam nie pomogę.


Pozakonkursowy raj dla geeków
Poniżej ankieta kompletnie rozblokowana. Klikajcie, zapuszczajcie soft klikający. Niech wyniki idą w miliony. The sky is the limit… byleby tylko serwer mi nie padł!


Sprawy organizacyjne
> Głosujemy do czwartku (24/01/2008) do godziny mniej więcej 23:59
> Szczegóły i aktualne wyniki: www.Blogomotive.pl/BBC07
> Na kolejne ćwierćfinałowe pojedynki zapraszam jutro.


 

10 komentarzy

  1. Uff… “Stare” wróciło!
    Z 1-szej 3-ki – Pajero (b. mi się podoba i z wielu SUV’ów na rynku, jest tym nielicznym, który poradzi sobie w terenie).
    2-ga – S2000 za totalną bezkompromisowość i możliwości prowadzenia (very) small-biznesu warzywnego ;)
    3-cia – Disco rządzi (a na pewno bezdyskusyjnie rządziło kiedyś, kiedy niebo było bardziej niebieskie, plaże bardziej złote, trawa bardziej zielona, a LR był LR a nie Fordem)
    4-ta – Escalade – za niespełnione marzenie z dzieciństwa aby być kiedyś czarnym bogatym raperem. I mieć złoty łańcuch, złoty zegarek, złote felgi, złote zęby… ech…

  2. 1 – Fiat Grande Punto – Maserati segmentu B
    2 – Alfa Romeo Brera – seksowna włoszka
    3 – Volvo XC90 – szczególnie czerwone PUV z 650 konnym silnikiem V8:)
    4 – Cadillac Escalade – American Dream

  3. Chociaż na ringu trójkami, jakoś łatwiej się wybierało (albo o tej porze już ciężko myśleć) – decydował sentyment do marki (Pathfinder) albo styl,klasa,elegancja (Brera, Merol – S2000 totalnie do mnie nie przemawia).. tylko pierwszy pojedynek kłopotliwy, ale jednak wolałbym wygodnie wszystkich porozsadzać w RangeRoverze, niż cisnąć 5 osobową rodzinkę w Punciaku.

  4. dla mnie wszystkie pojedynki kłopotliwe…
    nie wiem, jak to zrobiłeś, ale w losowaniu jest każda ilość terenówek, quasiterenówek, pseudoterenówek, pseudoquasiterenówek…
    a dla mnie kulka one wszystkie są takie same…
    i jeszcze S2000 dostaje po tyłku…

  5. Alfa, Alfa i jeszcze raz Alfa. Terenówki ssą – jakbym chciał poruszać się po mieście czołgiem, zgłosiłbym się na ochotnika na roczną wycieczkę do Iraku.

  6. Choc jestem milosnikiem japonskich aut, w jedynce glosuje na Range’a i jego angielska wytwornosc. Fajnie, ze w XXI wieku pozostal klocem. Brera ze swoim spasionym tylkiem i wygorowana cena to juz ta Alfa, uroda to za malo. S2000 mimo ostrego jak brzytwa silnika oraz zawiasu nadal jest roadsterem dla chlopaczkow w okularach od D&G, dlatego stawiam na STS’a – – urzekl mnie swoim wykonaniem, wreszcie Cadillac mogacy konkurowac z E-Klasse!
    SL… Mimo ze do ukochanego W107 ma sie jak kozuch do kwiatka, nadal jest subtelnym cackiem. Takich juz dzis malo, same nieforemne CC. I Escalade na deser, teledyski gora ;)

  7. Dziś złapałem się na tym, że jadąc do pracy, nerwowo rozglądam się w koło w poszukiwaniu “konkursowców”. Rozbiegane na maksa oczy pozwalają dostrzec znajomą sylwetkę nawet przez szyby w tylnych drzwiach. Czasem udaje się przywołać jakieś auto na skrzyżowanie.
    #61 Widzieliście ile mamy Range Roverów? Mnóstwo, a Pajerajki w odwrocie i może trafi się jeden dziennie. Punciaki rosną w siłę, ale giną za autobusami. Gdybym znów kupował mieszkanie, kupiłbym Range Rovera.
    #62, to wygrana Hondy. Za tylni napęd i te koniki z dwulitrowego motoru bez turbodoładowania.
    #63W życiu nie prowadziłem prawdziwej terenówki, nie jestem wielkim fanem off-roadu, ale… No właśnie. Obejrzyjcie relację z Land Rover G-4 Challenge i zrozumiecie o czym mówię.
    Wciągnąłem się i Discovery(choć tylko one tam jeżdżą) musi dostać punkt.
    #64 Bardziej emocjonuje się widząc starego Tarpana na chodzie niż Pathfindera z kilometrem rur dookoła. Dziś przywołałem Escalade na Marszałkowskiej i czar prysł. Kto wymyślił ten wielki, brzydki kolorowy znaczek na tylnej klapie? Bez wahania dorzucę głos Skodzie. Wolałbym jednak combi.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *