#166 Auto Arystokracja 2009 (ciekawostki)

Szczerze wątpię, byście wiedzieli, że…

…każdy Aston Martin, który wyjeżdża z fabryki, pozbawiony jest firmowego emblematu. Dopiero po dość szczegółowej kontroli technicznej i jeździe próbnej mocowane są znaczki z przodu, z tyłu oraz na silniku. Wóz musi sobie zasłużyć, by stać się pełnoprawnym Astonem. How cool is that?!

…wystawiony na imprezie Caterham (nie pamiętam nazwy – Seven, Super Seven, Seven-Eleven…) ma drzwi z brezentu mocowane na skobelek. Mało tego – ich górną część, tą z szybą, trzeba po prostu wepchnąć pod wystający brezent tylnej części dachu. I już. To może i chroni od deszczu, ale tylko podczas postoju. Założę się, że podczas jazdy wszystko się rozszczelnia i wychodzi spod siebie, niczym rowek spod spodni, gdy robotnik się schyla.

…fascynujące Volvo S80 w bogatej wersji można kupić już za niecałe 100,000 zł netto. Jednak tylko wtedy, gdy jesteś Dyrektorem ds. Zakupów zatrudnionym w polskiej filii jakiegoś koncernu farmaceutycznego.

Aston Martin V12 Vantage na przedniej osi ma po dwa zaciski hamulcowe na tarczę. Ponoć wtedy lepiej hamuje. Jeszcze lepiej.

…tylne drzwi z szybami pozbawionymi ramek – tak jak w Audi A5 Sportback, BMW 5GT i Mercedesie CLS – wyglądają idiotycznie i doskonale pokazują, jak beznadziejnym pomysłem jest dążenie na siłę do bycia wyjątkowym i super cool.


 

Porsche Panamera, o prędkość WARP4 bardziej sportowe od w/w 3 „czterodrzwiowych coupe” ma we wszystkich drzwiach normalne ramki i nie bawi się w gołe, bezbramkowe szyby. Jeśli nadal ten wóz Wam się nie podoba to wierzę, że po tej porażającej informacji nabierzecie do niego szacunku. Tak, respekt należy się wszystkim tym, którzy nie idą na tanie efekciarstwo i metroseksualizm.

Lamborghini Gallardo nadal jest jednym z najbardziej nieziemsko wyglądających aut na świecie. Muszę to przyznać, mimo iż niespecjalnie mi się podoba. Kanciasty i, chciałoby się powiedzieć, klinowaty styl jest nie do podrobienia. Znacie inne auta (poza Porsche) o tak unikalnym designie?

Maserati GranTurismo moknące na deszczu wyglądało jak trylion dolarów. To zdecydowanie najpiękniejszy wóz na świecie. Dopóki nie spojrzycie do środka… Kiedyś taki paździerz wyglądał nawet nieźle, ale dziś już wiemy, że wnętrza superkarów mogą wyglądać o niebo lepiej. Wiemy to dzięki Panamerze.

Bentley Mulsanne ogrodzony był linką i chroniony przez kilku gości tak wielkich, że w południe każdy z nich rzucał cień większy niż standardowe miejsce parkingowe pod Auchan. Gdy cichaczem przelazłem przez linkę by prztyknąć to zdjęcie, w czasie 1/60 sek pojawiło się ich przy mnie dwóch.

Jaguar XFR ma aktywny wydech, który po przekroczeniu 3500 obrotów (albo 4000, who cares?) robi się głośniejszy. To naprawdę słychać. Mało tego – gdyby ktokolwiek z was się zastanawiał, co tak naprawdę „jest rasowe”, to podpowiadam – na bank dwie rzeczy. Primo: mój blog. Secundo: dźwięk wydechu Jaguara XFR, oczywiście gdy się rozewrze przy wyższych obrotach.

Aston Martin ma jedne z najbrzydszych kierownic na świecie. Gdyby nie obszycie ich skórą (a czasami nawet alcantarą), spokojnie można by je dokręcić do Dacii Sandero. I wcale wiele Dacia by na tym nie straciła.

…wyśmiewane w prasie motoryzacyjnej przednie światła Bentley’a Mulsanne’a na żywo wyglądają doskonale. Ci, którzy źle o nich pisali, musieli je oglądać w plikach .jpg przesłanych wprost z Niemiec.

…kierownice z alcantary są miłe w dotyku. Ale nic nie jest milsze niż drewniana kierownica w Volvo S80. Serio. Od października jestem fanem drewnianych kierownic. Taki feeling pod rękoma to mega czadzik.

Abarth Grande Punto (zabrakło mi weny, by go opisać w poprzednich częściach – choć w sumie on kompletnie nie pasował do pozostałych aut) ma jedne z najlepiej wyglądających foteli świata. Czar pryska, gdy się w nich usiądzie. I nie chodzi o to, że są niewygodne, ale o wysokość ich montażu – zero sportowej głębi.

ręcznie zrobiony motocykl, który stał obok Panamery, wyceniony został na pół miliona złotych. Ale to nie z powodu ceny nigdy nie znajdzie nabywcy. Na nim po prostu nie można w żaden sposób usiąść. Nie dlatego, że jest niewygodnie, ale dlatego, że my, homo sapiens, mamy za krótki kręgosłup, za krótkie ręce i za długie nogi. Nie mówiąc już o tym, co by się stało z naszą dupą, gdyby na wyboju lekko się do tyłu z siodełka zsunęła…

…zmiana biegów w trybie manualnym w Porsche Panamera działa odwrotnie niż powinna: dodajemy bieg pchając dźwignię do przodu, redukujemy poprzez jej pociągnięcie. Cóż za irytujący błąd w ergonomii w wozie o tak sportowych aspiracjach! Wiecie, że mam rację. BMW to potwierdza.

…parkowanie na pokazie auta ze zblokowaną do góry nogami kierownicą jest szczytem bęcwalstwa. Nie ma siły, by zdjęcie wnętrza wyszło mądrze.

…dźwięki wydobywające się z Astona V12 Vantage są doprawdy rewelacyjne. Ale wcale nie takie porażające, jakby to wielu petrolheadów w Wielkiej Brytanii sobie życzyło. Tak – brzmią agresywnie. Ale dobrze odetkane Subaru Impreza i tak brzmi lepiej.

…do prezentacji skórzanych torebek najlepiej wziąć modelki toples. To prawda stara jak świat. Tylko czy ktokolwiek patrzył na torebki?

Porsche wyposażyło Panamerę w telefon idealny dla seniorów – wielkie przyciski, zero młodzieżowych funkcji, czytelny wyświetlacz. Cóż – najwidoczniej chcą powalczyć o dotychczasowych użytkowników Bentley’a Continentala.

Caterham to dziwne auto: kierownica Sega Rally, zegary z hydroforu, przyciski z windy z lat 80-tych, przednie wycieraczki mniejsze od tych czyszczących światła w starych Volviakach, tunel środkowy nie pozwala na kręcenie kierownicą, dźwignia zmiany biegów się zapadła a to czerwone to nie przycisk tylko rozżarzona zapalniczka. Jak widać są tacy, którzy nie uwierzą, póki nie dotkną…

…ponoć w poprzednim Renault Megane nie da się, bez zdjęcia połowy przodu, wymienić żarówki w przedniej lampie. W Astonie V12 Vantage również.

…nie mam zielonego pojęcia, czemu służy ta dziura imitująca miejsce na wyświetlacz nawigacji w Volvo XC60. Chyba niczemu – nawet kanapki z serem sobie tam nie położysz, bo Ci przy przyspieszaniu spadnie.

…ubóstwiam Volvo S80, ale zegary mogliby zmienić. Wyglądają idiotycznie.

…nie jarają mnie otwierające się po uruchomieniu silnika nawiewy ja Jaguarze XF. Tani szpan. Ale wysuwające się ze środkowego tunelu pokrętło zastępujące dźwignię zmiany biegów to też co prawda szpan, ale już nie taki tani.

…niedługo uchwyty na kubki będą wyjeżdżać ze środka kierownicy lub z osłony przeciwsłonecznej. Czego to ludzie nie wymyślą, by na siłę być oryginalnym.

Ninja przeżył. Chciał co prawda popełnić sepuku, ale nie miał czym – wszak zabrałem mu moją katanę.

…Ryba po przeczytaniu poprzedniej (trzeciej) części strasznie mnie zebształa. Stwierdziła, że była święcie przekonana, iż intryga z kataną rozwiąże się trochę inaczej: że niby wziąłem z domu dla Stopsa katanę (w sensie: miecz) a miałem wziąć katanę (w sensie: krótką kurtkę). A nie jakąś kaszanę od babaci. Chmmm… po namyśle stwierdzam, że chyba Ryba miała rację, choć obiektywnie patrząc, gdy wyjmiemy te rzeczy z kontekstu i ułożymy obok siebie na podłodze, kaszana jest śmieszniejsza i bardziej swojska od jakiejkolwiek katany, nawet skórzanej i nabijanej ćwiekami…

Koniec.

Nawigacja dla zagubionych:
Część 1 | Część 2 | Część 3 | To jest kilka ciekawostek na koniec

A tutaj projekt:photomotive, czyli mnóstwo zdjęć w lepszej jakości.

6 komentarzy

  1. I tak mój cel życiowy to dorobić się astona, obojętnie jakiego (oprócz db7, a no i baby astona.. ;])
    A co do kierownicy z boku, naszego escorta ponad 10 lat temu odebraliśmy z fabrycznie przykręconą do góry nogami kierownicą i przejeździł tak do pierwszego przeglądu chyba :D

  2. Witam,

    Tak sie sklada ze bylem rowniez na tej imprezie, ale nie bede sie nad tym rozwodzic ;).
    Pozwole sobie skomentować w/w artykul.

    1) aston nie ma znaczkow, by nie zostaly uszkodzone podczas produkcji.
    2)Caterham- latwo dojsc jaki to byl model- po wygladzie (blotniki z wlokna szklanego, malowanie, specyfikacja podana na karteczce). Byl to najmocniejszy superlight R500. Tym autem nie jezdzi sie w deszcz :).
    3).volvo na tej wystawie bylo pomylka. Piszesz o zachwycie drewnianej kierownicy-sprawdziles czy to bylo drewno, czy plastik?:).
    Zgadzam sie z Toba co do drewnianych kierownic, ale ja juz ponad 10 lat temu za sprawa alfy romeo doszedlem do tego samego wniosku :).
    4)drzwi bez ramek swietnie sie prezentuja. Dziwne ze np. w subaru nie przeszkadzaja Tobie ich brak. Porsche ich nie ma, bo przy predkosciach ktore osiaga ten samochod nie zapewnialyby nalezytego wyciszenia.
    5)porsche panamera to jest kloc- zobacz jak moze wygladac szybka limuzyna: Maserati 4 porte.
    6).Brzydkie wnetrze maserati? Mozesz je uszyc na miare- proponuje skorzystac z konfiguratora na stronie marki, a pozniej porownac z porsche- w przypadku porsche… prawie jak w skodzie :)
    7) galardo- toc to jest jak focus- malutenki samochodzik :)
    8)nie widzialem zadnych bodygardow przy bentley’u- poza panem w gustownym wdzianku mechanika ;).Mnie nikt nie przepedzal
    9)kerownica ma dobrze lezec w dloni, a takowa jest w astonie :)
    10) do kierownic z alcantarty uzywa sie rekawiczek:)
    11). Nie ma czegos takiego jak fiat abarth punto. Tam byl abarth punto i jak najbardziej pasowal- bardziej niz jakies volvo czy bmw. Jakby fotele nizej zalozyli Twoj wzrok nie widzialby nic poza deska rozdzielcza.
    12)odetkane subaru i porownywanie z astonem? badzmy powazni…
    13) mlodziezowy telefon w porsche panamerze? to nie civic:)
    14)caterham jest swietnym autem-lekki, bardzo miodnym. Zero wspomagaczy. Jeses Ty i auto ktore daje tyle frajdy z kazdy ze malo kto jest to w stanie sobie wyobrazic :). Przyciski nawiazuja do czasow w ktorych byl produkowany lotus seven- pierwowzor rego auta:).
    Wnetrze robi wrazenie, na tle dzisiejszych ekologicznych czolgow :)
    15)w nowym meganie by wymienic refletor trzeba rozbierac przod – w ostatnich TG pisali o tym.
    16) wneka w volvo jest na plyte CD :)

    Takie fajne samochody byly, a Ty o takich pierdolach piszesz :)

    pozdrawiam

  3. GranTurismo! Maserati GranTurismo! Panie “rasowy znawco motoryzacji”, GranSport to był poprzedni model. Obrażasz tę markę. Jeśli zajrzałeś do środka, to na desce rozdzielczej nad schowkiem był napis, żebyś nie zapomniał w czym siedzisz, ale widocznie byłeś zafascynowany wnętrzem Panamery.

  4. @kamil: Nie, nie wdam się z Tobą w dyskusję. Dzięki za wyczerpujący komentarz, ale mylisz się w punkcie od 1 do… 16, a najbardziej w 1, 2, 3… itd. ;) Aaa… w 11-tce masz rację. Zmieniłem, fęks.

    @maser: Masz Pan rację. Poprawiłem. Ja po prostu pierwszy raz tę markę na oczy widziałem – początkowo myślałem, że to jakiś Neptun czy coś. Potem chciałem zajrzeć do środka (domyślałem się, że ma nazwę modelu na desce napisaną, ale szyby miał zaparowane – pewnie ktoś w kaloszach jeździł i dywaniki zamoczył…

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *