BBC09 Ćwierćfinał 35-39/51 (zakończony)

Dziś 1 dzień ćwierćfinału w plebiscycie Best Bloggers’ Car 2009 i pięć ekscytujących pojedynków. Koniec głosowania w poniedziałek 8 lutego o godzinie 23:59. Kierując się emocjami wywalcie z gry 5 zbytecznych wozów!

Jak wiecie, żaden ze mnie fachowiec, więc auta opisałem subiektywnie. Punktujcie mnie w komentarzach – Wasze uwagi pomogą innym w podjęciu właściwej decyzji. Bo tu nie ma żartów – kto przegra, ten odpada. Miłej zabawy!

Acha – są fajne koszulki AutoMoti do wygrania.
Eleganckie, solidne i z Twoim pseudonimem.

Zarejestruj się, dodaj swoje auto i prowadź Dziennik Pojazdu. Jeśli zrobisz to rzetelnie i fajnie – t-shirt będzie Twój.
Tutaj szczegóły konkursu.
Warto!


Pojedynek #35

Nissan GT-R jest autem, co do którego nie ma wątpliwości, że zostanie klasykiem. Wygląda oszałamiająco (choć nie “po włosku” pięknie), jest technicznie doskonały (ale w sposób wręcz fajny, taki młodzieżowy) i, co naprawdę trudne, swoją odmiennością nie spaprał wspaniałej tradycji poprzednich Skyline’ów do dziś jeżdżących bokiem po równym jak stół asfalcie. Nie może odpaść!

VW Golf / Eos / Jetta / Scirocco wreszcie w aktualnej wersji jest naprawdę fajny – wygląda dobrze, jeździ świetnie i na dodatek ma rewelacyjną wersję nazwaną Scirocco. Volkswagen wreszcie wybrnął z dołka, w którym był od 2 (jak nie 3) ostatnich generacji Golfa. Wreszcie zrobił auto, które w pełni zasługuje na to, by klasa aut kompaktowych nosiła jego imię. Nie może odpaść!


Pojedynek #36

Kia Cee’d jest tym samym dla koreańskiej motoryzacji, czym dla niemieckiej było BMW serii 7 z końcówki lat 80-tych (E32) oraz Mercedes 280E z końcówki lat 70-tych (W123). Cee’d jest dla Korei autem przełomowym. Idealny design (czytaj: odpowiedni), idealna technika (czytaj: w miarę niezawodna) i idealna promocja (czytaj: tanio i z 7-letnią gwarancją). Nie może odpaść!

Volvo V70 / S80, a szczególnie sedan S80 to chyba najbardziej niedoceniane auto świata. Wszystkim się wydaje, że w tej klasie rządzi BMW serii 5 albo Audi A6. A prawda jest taka, że Volvo S80 wygląda lepiej (oceniam w kategoriach luksusu, prezencji i stonowanego stylu), jeździ wcale nie gorzej a na dodatek ma jedno z piękniejszych wnętrz współczesnej motoryzacji: rysunek, materiały, kolorystyka. Nie może odpaść!


Pojedynek #37

BMW serii 6 zostało klasykiem już w chwili premiery – ma wspaniałe proporcje, wspaniałe wnętrze i wspaniałe właściwości jezdne. I jeszcze coś, co mają tylko najwspanialsze auta świata – BMW serii 6 ma wygląd, który dzieli petrolheadów na dwie grupy – tych co kochają i tych, co nienawidzą. To potrafią tylko nieliczne auta. Nie może odpaść!

Volvo XC60 jest jedynym na świecie SUVem, w którym siedzi się normalnie jak w sedanie – nisko, głęboko i wygodnie. Niby drobiazg, a jednak znaczy to, że XC60 jest najlepsze w tej kategorii na świecie. I to wcale nie jest duperela – gdyby tak jak w zwykłym SUVie siedziało się np. a Astonie Martinie, nikt by o nim nie marzył. XC60 pokazuje, że można czuć się w SUVie dobrze. Nie może odpaść!


Pojedynek #38

Audi R8 to chyba jedyny na świecie superkar, który nie sprawia wrażenie czegoś skrajnie ekstremalnego i wulgarnego. Pewnie Ferrari F-cośtam jeździ lepiej. Pewnie Lamborghini Po-jakimś-byku-zwane jeździ szybciej. Pewnie Aston Martin DB-ileśtam Van-cośtam brzmi i wygląda lepiej. Ale tylko Audi R8 zdaje mi się być wozem na co dzień. Jest potężne, ale nieostentacyjne. Jest ekstremalne, ale nie pozbawione komfortu. Jest unikalne, ale wykonane jak solidny wielkoseryjniak. Nie może odpaść!

Nissan Patrol, gdybym tylko chciał sobie kupić auto na całe życie, byłby pierwszym (i jedynym chyba) wyborem. Nie wyobrażam sobie, by cokolwiek w nim mogło się popsuć. Nie wyobrażam sobie, by kiedykolwiek czuć niepewność typu “Czy dojedzie? Czy nas tam dowiezie? Czy da radę?” A przy tym wszystkim nie wygląda tak topornie jak Mercedes klasy G czy Land Rover Defender – Patrol jest autem ładnym, zgrabnym i całkiem fajnym wewnątrz. Ach, gdybym tylko akceptował takie wielkie terenówki, śniłbym o tym Nissanie. Nie może odpaść!


Pojedynek #39

Alfa Romeo 159 / Brera pokazuje, jak daleko do przodu wysforowała się włoska szkoła designu. Pokazuje, że mniej znaczy więcej. Że nie nadmiar detali a harmonia i płynność linii stanowią o wartości i pięknie. Że z wyczuciem proporcji trzeba się urodzić. Że sedan (159) może być ładniejszy od jego wersji “3-drzwiowego coupe” (Brera). Nie może odpaść!

Nissan 370Z powala mnie na kolana. Serio. Jest taki mały, zwinny, szybki i agresywny, a przy tym wcale nie wydaje się być czymś cholernie ekstremalnym. Fakt, że brak tylnej kanapy może doskwierać, ale to wada wszystkich małych ścigantów. 370Z kojarzy mi się z zapomnianym już Nissanem 100NX (świetny maluch o fajnym stylu), starą Toyotą MR2 (wyglądała jak Ferrari, ale się zupełnie nie psuła) oraz porzuconą już Hondą CRX (szybka i zwinna jak mucha). Szkoda, że mnie nie stać. Może kiedyś. Ale dziś… nie może odpaść!


Sprawy organizacyjne:

.

9 komentarzy

  1. Strasznie mnie zabolała decyzja o wywaleniu R8 lub Patrola… ale od początku:
    p35 – nie cierpię golfów i innych VW, a golfa 6 od golfa 5 nie odróżniam. Ale pierwszy raz zagłosowałem na jakiegoś VW, ponieważ ten GTR to ekstremalna pomyłka. To samochód, który wszystkim kojarzy się z driftem. Jakiś koszmar… co mam jechac driftem do klienta czy do sklepu? Obciach i wiocha!
    p36 – C’eed fajny jest, ale umówmy się. Chyba każdy człowiek wybrałby Volvo, gdyby tylko było go stac.
    p37 – Tu mnie strasznie zabolał Twój opis Volvo. To co wymieniłeś jako zaletę XC60 dla mnie jest największą wadą :) oprócz ceny! Volvo wymiotło to pseudo-BMW.
    p38 – ajajaj… dwa zupełnie różne samochody, o zupełnie innym przeznaczeniu, ale jakże cudowne! jednak R8… może dlatego, że jeżdżę Pajero a czymś w rodzaju R8 nigdy dłużej niż kilka godzin nie jeździłem
    p39 – Kto głosuje na włoską technikę? Właściciele serwisów? Sprzedawcy części? Wybieram Nissana 370Z choc nie jest taki “ostry” z wyglądu jak 350. Ale zdecydowanie nawiązuje do legendy Datsuna 280Z :)

  2. @chakier
    my się ciebie nie boimy IP zaraz se zmienimy :P

    @Kanapon
    GTR to porażka? o ile masz powyżej 40 lat to cię rozumię – stagnac…znaczy się stateczność robi z ludźmi swoje :)przecież to auto marzenie- byłeś i śliniłeś się na transformersach? no to odpowiedz sobie na pytanie- czym skorupka za młodu była a teraz zdania zmieniła? Tu nie głosujemy na uto dla mass- to nie TVN Turbo lecz Top Gear a Blogo to Clarkson- i tak wygra jego typ a cool wall jest robione pod niego :)

    I jeśli jakimś cudem GTRka lyb Ingignia nie wygrają tego BBC to ja osobiście do Santiago po kolanach pójdę aby błagać o przebaczenie za wasze winy :P

    ps.wiem jestem skurczybykiem głosując na samochody które mi się nie podobają-patrz Brera lub R8 aby dać szanse Nismom. Ale jak mówi stare powiedzenie- cel uświęca środki … sierotki ;)

  3. Chciałbym niniejszym zaprzeczyć, iż jestem jakimś Clarksonem. Od tego wielkiego pajaca z przerośniętą łepetyną i włosami w świderki jestem o dwie mile morskie przystojniejszy. Tak twierdzi Ryba, moja żona. I ja jej wierzę.

  4. Misiu, wszystko ci się pomerdało. Od Clarksona jesteś wyższy (ale również cięższy), masz większa głowę i mniej włosów na czubku. Och mój ty filutku ;)

  5. Chciałbym… może inaczej- żadam dybloga dla Ryby za filutka!!! Ryba masz u mnie tyle punktów, że wymieniając je na Shellu dostałabyś to czerwone Ferrari które ciągle wszędzie wstawiają :)

    Viva la femme!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *