(USB10) Eliminacje 1 z 2 (koniec)

Dziś pierwszy (i zarazem przedostatni) dzień eliminacji w konkursie “Ulubiony Samochód Blogosfery 2010”. Przed Wami 12 pojedynków – w każdym walczą ze sobą 3 auta. Głosowanie trwa do poniedziałku 17/01 do godziny 23:59.

Pojedynek #1

Subaru Forester · Toyota Avensis · Mercedes klasy S / CL

Forester nie jest już taki jak kiedyś – zrobił się jakimś zwykłym SUVem. Ale to nadal pełnoprawne Subaru. Avensis przepięknie wygląda w wersji kombi. Po prostu oszałamiająco. To chyba najlepsza z obecnie produkowanych Toyot. A Mercedes CL jest prawdopodobnie najlepszym samochodem na świecie. Pytanie tylko, czy ktokolwiek poza szejkiem Mohammedem Bin Cośtam potrzebuje czegoś tak wyzywająco eleganckiego?
Mój typ: Toyota Avensis.


Pojedynek #2

Kia Sportage · Seat Ibiza · Mercedes SLS

Sportage jest ostatnio bardzo, ale to bardzo chwalona. Ja wiele o niej nie wiem, poza tym że nieźle wygląda. Choć trochę zbyt chromem ocieka. Seat Ibiza mnie się nie podoba, ale doceniam w nim designerskie zerwanie z obłościami poprzednich seatów. Niestety nic poza tym. Mercedes SLS jest epicki (choć tylko prostaki tłumaczą słowo “epic” na język polski, bo znaczy coś zupełnie innego). Mnie nie przeszkadzają jego drzwi, skłonność do driftu i trochę słabo wyglądające wnętrze. Sam dźwięk silnika maskuje wszelkie minusy – o ile takie widzicie.
Mój typ: Mercedes SLS.


Pojedynek #3

Infiniti M · Jaguar XF · Renault Laguna

Bardzo trudny pojedynek. Infiniti M wygląda wspaniale. Nie mam pojęcia, skąd w tej bądź co bądź nowej marce taki styl i unikalność w rysunku. Piękny samochód. Jeden z piękniejszych sedanów w swojej klasie. Patrząc na niego jestem dumny, że mam Nissana. Jaguar XF jest doskonały – z zewnątrz, w środku, z klimatu i stylu. Jestem tym autem zauroczony – od pierwszego z nim spotkania. A Renault Laguna to zwycięzca zeszłorocznej edycji konkursu i mimo iż walczy tu z solidnymi rywalami, wcale nie jest na straconej pozycji.
Mój typ: z bólem serca (bo Infiniti jest git-majonez) jednak Jaguar XF.


Pojedynek #4

Mercedes CLS · VW Golf / Scirocco · Citroen C5

To najłatwiejszy z możliwych pojedynków. Wiecie wszyscy, że Mercedesa CLS uważam za najpiękniejsze auto wszech czasów. I nic się w tym temacie nie zmieniło – po liftingu wygląda tak samo dobrze. Nie lepiej, bo lepiej wyglądać nie mógł. Wygląda tak samo. Rewelacyjnie! VW Golf sam w sobie jest beznadziejny – bierze udział w konkursie tylko ze względu na brata, Scirocco. To naprawdę śliczny VW. Zupełnie jak nie VW ;) I doskonale się w nim siedzi. Gdybym mógł, brałbym go bez wahania. Citroen C5 z kolei z dnia na dzień traci w moich oczach. Początkowo był elegancki i solidny, teraz pozostała mu tylko elegancja. Jednak i ona powoli uchodzi – nie wiem dlaczego. Jakoś tak szybko się człowiek tym autem nudzi.
Mój typ: CLS! No jakże by inaczej.


Pojedynek #5

Opel Astra · Toyota Land Cruiser · BMW serii 1

Pięknie Oplowi wyszła ta nowa Astra, po prostu pięknie. Wspaniale narysowany kompakt – gdyby ktoś mi dawał, sekundy bym się nie zastanawiał. I ma rewelacyjne wnętrze – chyba siedzi się w niej nawet lepiej niż w Leonie. Toyota Land Cruiser niczym mi nie imponuje i wcale się jej nie boję. Może i jest wielka, ale jeździ toto po mieście pociesznie. Ale doceniam fakt, iż każdy szeik ma ich kilka w swoim garażu. BMW serii 1 jest moim tegorocznym objawieniem. Nie lubiłem tego auta początkowo, ale z biegiem czasu zacząłem je doceniać. Wspaniały samochód – mały, zwinny, tylnonapędowy.
Mój typ: BMW serii 1.


Pojedynek #6

Mercedes klasy C · Mitsubishi Lancer · Lexus IS

Klasa C wygląda bardzo dobrze – zachowała swoją elegancję (czego początkowo nie zauważałem) i styl. Choć nie ukrywam, że sporo w moich oczach zyskała po premierze klasy E, która jest po prostu brzydka. Przy niej (podobna w designie) klasa C wygląda naprawdę ładnie. Lancerem miałem niedawno przyjemność pojeździć. Bardzo fajny kompakt. Choć detal, którym jest brak regulacji osiowej kierownicy, jest maksymalnie irytujący. Ja w swoim Nissanie też tego nie mam, ale siedzi się u mnie inaczej – niżej i jakby w pozycji półleżącej. W Lancerze siedzi się trochę jak przy stole, i aż się prosi, by fajerę sobie pod brodę podsunąć. Niby detal, a naprawdę dużo psuje. Lexus IS jest świetny – wygląda agresywnie, ma techniczne wnętrze i odpowiednią markę. Szkoda tylko, że nie ma zegarów swojego poprzednika.
Mój typ: Lexus IS.


Pojedynek #7

Mitsubishi Pajero · Subaru Impreza · BMW X6

Do Pajero stosunek mam taki sam jak do Toyoty Land Cruiser – nie boję się go, czasami jego miejsca nieporadność mnie śmieszy, ale doceniam trwałość i zdolności terenowe (choć dziś już o wiele słabsze niż 15 lat temu). Imprezę nadal uważam za żart – tak nie może wyglądać spadkobierca rajdowych mistrzów i bohaterów snów nastolatków. Na kilometr zalatuje Koreą. Choć rozbudowana na szerokość i zglebiona wersja WRX STI wygląda świetnie. Do BMW X6 długo się przekonywałem i.. się przekonałem. Rewelacyjnie narysowany samochód. Świetny w prowadzeniu. Genialnie pokazuje status właściciela.
Mój typ: BMW X6. Kiedyś bym się wahał, dziś bez dwóch zdań.


Pojedynek #8

Fiat Bravo · Volvo S60 · Volvo S80

Bratobójczy pojedynek. Ale najpierw… Fiat, który początkowo bardzo mi się podobał, ale mniej więcej 3 dni później przestał. To niestety nadal jest Fiat – wnętrze ma luzy (każdy przycisk lata na boki), karoseria jest ładna dziś (za 3 lata będzie niemodna, zobaczycie) a awaryjność jak to u Fiata. To jest dość ładny samochód, ale niestety słaby. Volvo S60 wreszcie wygląda świetnie. Wspaniały styl dziś ma Volvo – te obłości, grube drzwi i eleganckie wnętrza. Tak, nie jestem fanem kanciastych staroci, sorry. S60 na głowę bije 90% swoich konkurentów. Natomiast S80… ależ ja uwielbiam ten samochód! Za spokój, styl, klasę i to, że mając go ociekasz luzem. Bo nikomu nie musisz tłumaczyć, czemu go wybrałeś. Ważne, że ty wiesz. Świetny, świetny samochód!
Mój typ: Volvo S80.


Pojedynek #9

Skoda Octavia · Land Rover Discovery · Audi A4

Octavia, co by o niej nie mówić, jest autem naprawdę dobrym. Niczym się specjalnie nie wyróżnia, ale w każdym aspekcie trzyma solidny poziom. A przy tym wygląda dość elegancko, by nie powiedzieć prestiżowo. Kto by 20 lat temu pomyślał, że ta Skoda się rozwinie? Discovery to fajny Land Rover – jest wielki, wysoki i zdolny w terenie. Czego chcieć więcej? No ja chciałbym niżej siedzieć, mieć fajniejszą deskę rozdzielczą i trochę lepsze zachowanie na zakrętach, ale ja do terenówek mam awersję. Audi A4 z kolei to chyba pierwsze z nowoczesnych Audi, które po prostu mi się podoba. Ale tylko w wersji kombi, która ma naprawdę fajną linię. No i wielki plus za diodową falę w reflektorach – jest OK.
Mój typ: Audi A4, ale tylko kombi.


Pojedynek #10

Skoda Fabia / Roomster · Mazda 3 · Ford S-Max

Fabia jak to Fabia, przeciętniak (i w dodatku obecnie gorszy od poprzednika), ale Roomster to już inna bajka. Nie podoba mi się to różnicowanie poziomu bocznych szyb, ale co tam – z przodu i z tyłu ten samochód wygląda naprawdę fajnie. Godny konkurent rewelacyjnego Citroena Berlingo, tyle że dużo mniejszy. Mazda 3 nie może się chyba nie podobać – jest agresywna, na kilometr wieje od niej egzotyką i powinna się nie psuć. Wnętrze ma trochę zbyt zbajerowane (wyświetlacze, różne kolory, guzik na guziku), ale karoseria swoim style maskuje lekką chałę w środku. Ford S-Max z kolei to chyba jedyny van, który naprawdę wygląda sportowo, a nie tylko jest tak opisany w broszurce. Niestety w nim kiedyś tam usiadłem – i boczna linia szyb jest tak samo nisko jak w Fiacie Multipla. W lecie, gdy otworzysz okno, przemrozisz sobie nerki. Ależ wielki fail!
Mój typ: Skoda Roomster.


Pojedynek #11

Nissan GT-R · Ford Fiesta · Chevrolet Cruze

Dla mnie to trudny pojedynek. GT-R jest zjawiskowy, jednak nie należy zapominać, że to bardzo duży i ciężki samochód. Czy to wada? Nie, ale nie można go postrzegać w kategoriach superkarów – to moim zdaniem bardzo szybkie (jeśli nie cholernie szybkie) GT. Tak, mnie też urzekają możliwości jego wyświetlacza we wnętrzu. Ford Fiesta mi się nie podoba. Nie i już. Jest jak damski portfelik na klucze – dekoracyjny, błyszczący, znajerowany a tak naprawdę kompletnie niepotrzebny, bo klucze spokojnie można by wrzucić do torby luzem. To samo myślę o Fieście – wolałbym od niej Corsę. I Ken Block wcale jej nie pomaga, wolałem go w Subaru. Chevrolet Cruze jest zaskakująco rewelacyjny – świetnie wygląda w sedanie, świetnie będzie wyglądał jako hatchback, ma świetne wnętrze i chyba niezłe silniki. Szkoda, że marka taka słaba – mnie się źle kojarzy. Mój typ: Cruze, bo zwyciężył we mnie rozsądek. GT-R jest tak fajny, że aż poza skalą, wręcz niedostrzegalny gdzieś tam w oddali.


Pojedynek #12



Peugeot RCZ · Porsche 911 · Audi R8

A na zakończenie tej pojedynkowej sesji macie prawdziwą rzeź. Bóg mi świadkiem, że tak wyszło z losowania. Co ciekawe, 911-tka z R8 rok temu też trafiły na siebie w eliminacjach! A to ci dopiero! Najwyraźniej to im jest pisane. Cóż… obok gigantów mamy Peugeota RCZ. Niestety nijak nie potrafię się rozpływać nad nim w zachwytach – on mi się po prostu nie podoba. Za wydumaną linię dachu, za wydumaną boczna linię szyb, za wydumany kolor dachu, za trochę zbyt długi tył. Wiem, że wielu z Was go lubi. Cóż, zagłosujecie na niego w tym pojedynku? Hehe ;) Porsche 911 nie potrzebuje opisu, więc go opisywać nie będę. Audi R8 z kolei to zwycięzca pierwszej edycji konkursu z 2008 roku. No i lubię to Audi, bo dzięki niemu dawno temu wpadła mi do kieszeni równa sumka ;)
Mój typ: nie wiem.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

W każdym pojedynku głosować możesz tylko 1 raz. Nie wiesz, które auto wybrać? Zastanów się na spokojnie, masz czas do poniedziałku 17/01 do godziny 23:59. Choć szczerze mówiąc, prawdziwy motopasjonat nie musi się nad niczym zastanawiać, on po prostu wie.

Mam jeszcze prośbę – jeśli jesteś członkiem jakiegoś forum motoryzacyjnego – daj proszę kolegom znać o konkursie. Dwa lata temu właśnie głosami takiego forum wygrał VW Passat, a rok temu Renault Laguna.

No i nie zapominaj o Facebooku – jestem teraz na etapie gromadzenia fanów (założyłem się z Juniorem o kopa z czuba w wiecie co, że po konkursie będę miał ich co najmniej 200), więc każdy “like” się liczy.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

· Ogólne zasady i krótkie FAQ znajdziesz tutaj.
· Dlaczego wybrałem te a nie inne auta dowiesz się stąd.
· Harmonogram najbliższych pojedynków jest tutaj.

21 komentarzy

  1. Pojedynek #8 jst bez sensu. Jak można wybierać fajniejszy samochów wśród 2 x Volvo i starefo fiata Bravo?? W ramach protestu nie oddałem głosu w tym pojedynku!

  2. “W każdym pojedynku głosować możesz tylko 1 raz” – i tu się nie zgodzę. Wszyscy ci, którzy mają zmienne ip mogą głosować n razy. Napisanie skryptu, który głosuje, rozłącza internet, głosuje, rozłącza itd., to 6 minut roboty :]

    1. @maćko: Konkurs USB jest bardziej formą relaksu niż obostrzoną regulaminami imprezą COTY, więc szczerze mówiąc, nie dbam o takie rzeczy. Jeśli jakiś samochód ewidentnie będzie wspierany “na lewo”, po prostu go usunę i tyle.

  3. @tk: W przyszłym roku zarezerwuję sobie w finale nie jedno, a co najmniej kilkanaście miejsc na ratowanie świetnych aut ;) CLS już widać, że wymaga ratunku. Głowy nie dam, że Panamera przejdzie. Ech, Wy bando nieczułych na piękno małpoludów!

  4. @Blogomotive
    A kto to napisał?

    “Pamiętajcie – nie liczą się osiągi ani dane techniczne. To ma być samochód ulubiony, czyli po prostu fajny. Przykład? Proszę bardzo – z Audi A6, Citroena Berlingo i Nissana Patrola wybieram… Citroena Berlingo. Bo moim zdaniem jest z tej trójki najfajniejszy. Jakieś pytania?”

    Każdy ma inne poczucie piękna stąd takie wyniki:)

    (no w końcu miałem nie cukrować)

  5. “Każdy ma inne poczucie piękna”
    Ale że aż tak inne?! Powiem to wprost – Ci, którym CLS się nie podoba, to Ci sami, którzy są zauroczeni inteligencją Muchy, cenią Ibisza jako prezentera oraz śmieją się z dowcipów Sztarsburgera. Albo jeszcze gorzej.

  6. Kurcze, no tak się nie robi. Chłopaki z domów powychodzili, seriale w tv już poleciały i jak ja teraz wyglądam?

  7. No dobra, to przekładamy na wtorek imprezę. Mówią, że po sumie się jutro nie wypada klepać, a w poniedziałek oglądają kolejny odcinek Gotowych na wszystko.

  8. Jakieś słabe te auta… W zeszłym roku nie miałem takich problemów, teraz w większości triów nie wiem co wybrać bo nic mi się nie podoba…

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *