#289 Które opony zimowe są najlepsze?

Pamiętacie wpis o używanych oponach? Napisałem go będąc w Białce Tatrzańskiej. Napisałem go szczerze i głęboko wierzyłem w słuszność mojego rozumowania. Ale już następnego dnia pojawił się komentarz, który po prostu zdemaskował moją miałkość i bezmyślność.

cOke napisał krótko: “Inwestujesz w silnik, zawieszenie, hamulce etc., a finalnie cała moc, praca zawieszenia i hamulców przekładać się będzie na kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych gumy. Resztę dopowiedz sobie sam.

Dopowiedziałem to sobie… i machnąłem ręką na używane opony. Może kiedyś jeszcze wrócę do tego tematu – ale na razie kupuję nówki. Po to, by móc w 100% poczuć jak moje najmojsze 323i jeździ. By z tyłu głowy nie siedziała mi myśl, że wyborem niepewnych gum spieprzyłem skrupulatną i pełną pasji pracę, którą w ulepszenie mojego auta włożyli ludzie z BMW Service Misiak.

Czy ja napisałem “kupuję nówki”? Wróć! Dostaję nówki.
Ale cofnijmy się do dnia, gdy jeszcze byłem w Białce.

– No tak, przecież myśmy się jeszcze na Blipie poznali! – zakrzyknąłem po chwili zastanowienia.
– Dokładnie! – przytaknął Filip.

Filip pracuje w Oponeo. I zdobywszy do mnie numer telefonu, zadzwonił akurat w chwili, w której starałem się rozplątać nogi Margolci po tym, jak nie wyszedł jej skok na muldzie i zaryła goglami co najmniej pół metra w śnieg.

Filip zadzwonił z propozycją współpracy, która właśnie teraz się rozpoczyna. Otóż Oponeo (lider polskiego rynku, posiadający sklepy w całej Europie, spółka notowana na GPW) dołącza do prowadzonej przeze mnie i BMW Polska akcji “Blogo i jego BMW” jako partner wspierający! Oklaski!

I wyposaża mnie w opony zimowe. I w opony letnie. Oraz w nowiutkie felgi 17-calowe do tych opon letnich (bo ja auto kupiłem na 16-tkach). I jeszcze dostanę semi slicki do wybranych jazd torowych. I jeszcze kierowca rajdowy teamu OPONEO Motorsport – Marcin Gagacki (Mistrz Polski w klasie N3 RSMP) w wolnej chwili da mi kilka lekcji sportowej jazdy. Sami widzicie – takie tam drobiazgi, nic niezwykłego, codzienność każdego poczytnego blogera ;)

Jak i gdzie?

Oponeo promuje właśnie fajną usługę nazwaną “Dostawa z montażem“, z której zamierzam skorzystać. Otóż do tej pory kupowałeś opony w sieci i kurier przywoził Ci je do domu. Wszystko fajnie, ale po co komu opony w domu? Ile można się im przyglądać?

Teraz jest tak, że kupując opony wybierasz sobie jeden z 200 warsztatów, do którego mają być dostarczone. I tam od razu je wymieniasz. Zerknijcie, jak profesjonalnie (nic a nic nie cukruję!) jest ogarnięty temat – rezerwacja on-line, cenniki usług itp.

Ja wybiorę sobie jakiś warsztat w Krakowie – bym na tych kupionych wraz z autem łysych letnich gumach zbyt daleko nie jeździł. Wstępny termin odbioru mojego najmojszego 323i – sobota 25 lutego. Do tej pory wcale mi się nie spieszyło – najpierw ferie, potem nawał pracy, ale teraz już bym je chętnie pod blokiem widział. W końcu jest moje najmojsze, a stoi daleko takie samotne, na mrozie, a tam pewnie wilki jakieś…

Ależ sobie spot zorganizujemy w Krakowie w dniu odbioru auta i montażu zimówek, prawda Szwagierki i Szwagry? Napiszę odpowiednio wcześniej o tym na blogu, muszę tylko terminy potwierdzić. Ale już dziś myślcie, kto może wziąć grilla, kto kiełbaski a kto termos z herbatą.

Wybierzcie mi opony zimowe!

Na lato będę chciał kapciochy w konkretnym walcu, ale zimą wolę jeździć na czymś rozsądnym. Dlatego wspólnie z Filipem ustaliliśmy, że do mojego 323i idealne będą zimówki w rozmiarze 205/55 R16.

Ja do tej pory przy zakupie opon kierowałem się wyłącznie sympatią względem marki. Czytałem opinie, ale wielkiej wagi do nich nie przywiązywałem. Bo ja się na oponach nie znam – zawsze przedkładałem wzór bieżnika nad wysokie oceny w testach. Jestem pozerem. Taki szpanio ze mnie.

Na szczęście mam Was, Szwagry Wy moje, którym ufam bezgranicznie. Zróbcie proszę tak:

  • wejdźcie na Oponeo.pl,
  • wybierzecie w wyszukiwarce rozmiar 205/55 R16,
  • i przejrzyjcie całą ofertę opon zimowych.

.

Dajcie mi w komentarzach znać, które są najlepsze. Po prostu NAJLEPSZE. Ja na nich chcę w tę zimę pojechać kilka amatorskich prób na lodzie i śniegu. Chcę też się wieczorami cieszyć z nowo kupionego auta. Chcę również bezpiecznie z rodziną jeździć. Więc ważne jest wszystko – trakcja, hałas, trwałość. Mają być NAJLEPSZE. Skoro tak się porobiło, że nie muszę iść w używki, to pójdę na całość. Nie ma lipy!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ja najchętniej wziąłbym sobie te Dunlopy, ale tylko dlatego, że podoba mi się wzór bieżnika (mógłbym bez żenady zawsze parkować na skręconych kołach), chronią felgę (co świetnie wygląda na żywo) i w nazwie mają słowo Sport (dzięki czemu pod butem będę miał co najmniej 176 koni, zamiast fabrycznych 170-ciu). Że nie wspomnę o “3D” – to jest dopiero czadzik.

Ale ja się nie znam i wezmę te, które polecicie (o ile będą na szybko dostępne, bo dla Oponeo sezon zimowy to już się praktycznie kończy).

We wtorek 21/02 muszę się określić z oponami.
Słucham, co mi macie do powiedzenia?

100 komentarzy

  1. jak dla mnie żenada… jedna wielka kryptoreklama oponeo i Ty na to idziesz… A to, że “szwagrowie” mają Ci szukać opon akurat na Oponeo to już przegięcie… może nie dość, że dostajesz za darmo opony to jeszcze Ci płacą za generowanie ruchu na ich stronie?

    Nie mam nic przeciwko zarabianiu w internecie i reklamie… ale niech to będzie REKLAMA a nie KRYPTOREKLAMA.

    Z takim podejściem daleko nie zajedziesz… Czytelnicy się odwrócą, a za nimi naiwni “reklamodawcy”, którzy chcą zabłysnąć reklamujac się w “blogosferze”.

  2. @Żal: Cholernie przesadzasz (by nie napisać, że głupoty wygadujesz) i wylewasz tu niepotrzebnie swoje frustracje. A gdzie miałbym niby linkować w poszukiwaniu opon, które w ramach współpracy dostaję od Oponeo, jak nie na strony internetowe Oponeo?

  3. @Larem: Gumy na lato podobnie jak zimówki – coś wybiorę / wybierzemy. Wstępnie napalam się na 225/45 R17. Felgę również – jakąś z ich oferty. Na razie o tym nie myślę.

  4. Siema Blogo ;)
    Co do opon sam poruszam się na takich dokładnie w tym rozmiarze na stalówkach. Jeździ mi się bardzo dobrze. Nie hałasują a na śniegu mają super przyczepność. Zwłaszcza przód jest dla mnie wyznacznikiem bo tył to wiadomo jak w BMW ;D Przy ciężkiej nodze żadna Cię nie utrzyma. Polecam te w 100%.

  5. Dunlopy 3D nie tylko wyglądają, ale i wymiatają. Przetestowane na Bravo (właśnie w tym rozmiarze).

    Sugeruję przejrzeć testy ADAC , ale uwzględnić parametry nas interesujące. ADAC stosuje średnią ważoną, przez co np. Vredestein, mimo bardzo dobrych not za jazdę po suchym i śniegu, spadł daleko przez ocenę za jazdę po mokrym (wcale nie najgorszą, ale najważniejszą wg ADAC) i zużycie. Ponadto, test jest z 2009 roku i warto przejrzeć nowe pozycje przyglądając się testom innych rozmiarów.

    Rozumiem, że odpada Ci kryterium ceny :) Więc bierz co najlepsze (ale złota rada, niech mnie…)

  6. Oponeo wprowadza nową funkcjonalność – i chcą ją przez Ciebie ją zareklamować. A Ty łykasz przynętę jak młody pelikan i na siłę “spontanicznie” piszesz o zaletach ich produktu… Z tym, że widać gołym okiem, że jest to materiał “sponsorowany”, “inspirowany” – nazywaj to jak chcesz.

    Dla Oponeo to czysty biznes… 2x komplet opon – niech to będzie nawet 5000-6000zł ceny w detalu. Za taką kasę nie kupią byle jakiego banerka na większym portalu motoryzacyjnym.

    Ok… nie zaśmiecam, jak chcesz – usuń moje wpisy – nie będę miał tego za złe.

  7. Blogo, a ja mam właśnie te Dunlopy Sp Winter Sport 3D i powiem Ci że sa naprawdę genialne. Miałem sporo różnych zimówek i te są chyba najlepsze :)

  8. @AA: Nokiany typowałem sobie jako te drugie.

    @żuwik: Kryterium ceny odpada. Ale chyba nie poradzę sobie z moim wewnętrznym “kryterium ładnego bieżnika”. Nijak mi się ten Goodyear nie podoba ;(

  9. Mam te Dunlopy, choć w innym rozmiarze. Są zajebiste i nie mam na myśli tylko wyglądu;) Świetnie trzymają zarówno na śniegu jak i zimnym asfalcie, nie miałem też problemów gdy padał deszcz.

  10. Przepraszam nie określiłem się :P tak szybko chciałem napisać ;) Tak chodzi o Dunlopy. Polecam w 100%. Na lato jeżdżę na feldze 17” z oponą 225/45/R17 także tez mogę Ci poopowiadać jak z moimi odczuciami w 320d.

    @Żal – co do Twojej wypowiedzi to dziwna. Dostaje za darmo opony i “chce się tym pochwalić” ;) inaczej by ich nie dostał. Dla mnie to bardziej tu jest tylko reklama nowej opcji dostarczenia opon do wybranych warsztatów niż samej “marki” bo chyba wszystkim jest znana.

  11. Na nowe oponowy, które dostane za darmo też bym się bez wahania zgodził… Pozostała część wpisu śmierdzi kryptoreklamą.

  12. Podobnie do Larema czytam testy opon i też jeżdżę na Goodyear UG8- przesiadka z budżetowych Barumów, (które w swojej kategorii cenowej były bardzo dobre) to mocno zauważalna poprawa.
    Wiele osób piszczy, że jak zimowe to tylko Nokian…
    i owszem na śniegu są najlepsze, ale jednak większa cześć zimy (całe szczęście) to jazda po mokrym gdzie Nokiany są już wyraźnie gorsze od Goodyear i Continental.
    A Dunlopki to już są nawet 4D :P

  13. Tej, Żal, a co właściwie Ci chodzi? Przecież na tym właśnie polega współpraca – coś za coś, nie? Robi tak każdy bloger w PL i na świecie, nikt nie ukrywa, że to współpraca. Kryptoreklama byłaby, gdyby Blogo nie napisał, że rozpoczyna współpracę z Oponeo i dostanie od nich opony.

  14. Jak wolisz, jedno i drugie to klasa premium, baaardzo wysoko w notowaniach i jak widzisz polecane. Ja bym wziął Goodyear`y i tyle, weźmiesz Dunlopy i nie będą gorsze. Co do wyglądu: ja mam 215 R17, a i nawet na obrazku wyglądają o niebo lepiej. Takie jest moje zdanie.

  15. Ze swojej strony mógłbym polecić właśnie te Dunlopy od grudnia przejechałem ok 10000km i nic im nie mogę zarzucić, z trakcją na mokrej drodze mogło by być trochę lepiej ale nie ma dramatu, hałas nie przeszkadza, a podczas prawdziwej zimy przy dużej ilości śniegu po prostu bajka, auto się pewnie prowadzi, nie ma problemu z wyjechaniem z zasypanego parkingu podczas gdy inni kierowcy musieli odkopywać swoje pojazdy, no i mogę parkować samochód ze skręconymi kołami:D

  16. Ja kupując zimówki dwa lata temu kierowałem się głównie opiniami w sieci, głównie ze sklepu netcar.pl oraz dodatkowo testami ADAC. Przeważyły opinie o zachowaniu na mokrej nawierzchni i wybrałem GoodYear UltraGrip 7+, rozmiar 185/60R14. Na śniegu dobrze i szybko łapią przyczepność, natomiast na deszczu jest naprawdę ok (oczywiście nie ma co szaleć w takich warunkach, ale nie miałem dużych problemów z poślizgami czy hamowaniem nawet gdy pod kołami lał się strumień). Teraz dostępna jest też nowsza wersja opon, ale nic o nich nie wiem.

  17. Michelin Alpin A4. Kupiłem je też na oponeo.pl i do głowy mi nie przyszło, aby do domu je zamawiać :] wysłali do serwisu, po prostu trzeba im to było napisać przy zakupie.

    Blogo, podgoń ich może aby zrobili jakąś kategorię opon sportowych, slików, semi-slików, bo je sprzedają ale chyba jakimiś tajnymi kanałami. Na track-dayach mają swoje stoisko z takimi oponami, a na stronie www już się nie da nic znaleźć…

  18. http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-205-55-r16-91-t

    Ja osobiście polecam te :) Dużo dobrego słyszałem od nich od kolegów z klubu ……. (niej ważne którego) :)

    PS: Blogo a czy mógłbyś w tej firmie i oczywiście u Pana Filipa załatwić chociaż jakieś zniżki dla szwagrów(prosimy). Wiem że nie jest to dział “urzekła nas twoja historia” ale tak jak ty kiedyś też zastanawiałem się nad używkami na lato bo te ostanie moje letnie mają 5 lat i 4 mm bieżnika dramat :( A chciałbym tak jak ty poczuć moc swojego auta no może nie 200 km a 90km nie z benzynowych 6 cylindrów tylko z diesla ;)

    Blogo da się coś załatwić dla szwagrów ?

  19. Widzę reklama idzie pełną gębą w komentach, GY UG8 tegoroczna opona, a tylu już testerów się znalazło…

  20. @żuwik: jakoś tak wyszło, że wszyscy w nówki się zaopatrzyli.
    Żeby nie było, że też reklamuje jakiegoś Goodyear`a czy coś, to w lato śmigam na Dunlopach i jest remis.

  21. Od wielu wielu lat wiadomo, że :
    1. Najlepsze na śnieg (zaznaczam ŚNIEG) są Goodyeary (model wyższy, czyli obecnie Ultragrip bodaj 8)

    2. Najlepsze na deszcz są Pirelli

    3. W naszych warunkach wybierasz po prostu model pomiędzy Goodyear, Continental, Pirelli czy nawet ten Twój upatrzony Dunlop metodą chybił-trafił.

    Różnice pomiędzy każdymi z tych opon są, ale każde z nich są świetne.

  22. Blogo powinienes szukać opon z indeksem prędkości bodajże V (do 240km/h), a w tym rozmiarze to niewiele do wyboru. Polecam Uniroyale MS plus, bardzo dobre szczególnie na mokrej nawierzchni a w sumie taką jednak mamy najcześciej w Polsce w zimie. Jeździmy na takich w Insignii i dają sobie dobrze rade.

  23. @Spalacz: Ty lepiej mi tu zimówek nie zachwalaj, bo ja widziałem Twoje filmy z lotniska w Nowym Targu, jak żeś piłował 4 koła w mudzie ;)

    @Misiek: Spytam.

  24. Żal,
    ja mam wrażenie, że chyba nie przeczytałeś całego powyższego wpisu, może dopiero od połowy? mimo szczerych chęci nie jestem w stanie podzielić Twojego oburzenia :)
    W każdym razie możesz być pierwszym, który się ‘odwraca’ :)

    Blogo, jedz na bogato, jak dają to sortuj od najdroższej i bierz pierwszą pozycję ;)
    a tak serio to http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-winter-sport-4d-205-55-r16-94-v-xl faktycznie są obiecujące, liczyłabym na to, że mogą mieć też lepszą odporność na aquaplaning od przeciętnej zimówki. Poza tym fajnie byłoby móc przetestować oponę, za którą krzyczą najwięcej.

  25. Blogo to OK, może mają jakieś zwroty albo opony ze skazą które musza wyrzucić :) Bo jak dla mnie studenta to każdy rodzaj opony jest za drogi :(

    PS: Najlepiej gdyby to były :195/65/r15 letnie

  26. Blogo, ojtam ojtam…

    a jaką masz szerokość opony letniej? po mojemu nie ma sensu brać węższej bo po śniegu to się niewiele jeździ, 205 to mało, nie lepiej wziąć normalną szerokość? i tak głównie po mokrym się jeździ, po prawdziwym śniegu pewnie tylko kilka dni z całej zimy…

  27. Z tym indeksem to prawda – biez V
    U nas sie tak restrykcyjnie nie podchodzi do tego, ale w Niemczech jesli montuje sie opony o indeksie nizszym niz maksymalna predkosc auta, to w miejscu widocznym dla kierowcy musi byc odpowiednia naklejka.
    A co za roznica na oczyszczonej autostradzie, czy jest lato czy zima i tak poginasz ile sie da :)

  28. @Spalacz: Auto kupiłem na 225/50 R16 – chyba, głowy nie dam. I taką szerokość chcę na lato.

    Z zimówkami nie będę kombinował z dwóch powodów: 1) trochę hołduję zasadzie, że warto wziąć cieńsze oraz 2) sezon zimowy dla handlu się kończy i łatwiej coś dobrać z rozmiaru 205 niż 225, bo jest o wiele bardziej popularny. A ja potrzebuję opon na szybko, takich co są na stanie. Ściąganie gum z jakiegoś ich magazynu w Europie może się nie udać i wtedy mi się odbiór auta odwlecze o kolejny tydzień.

  29. Hey, ja polecam Nokiany – juz mam drugi komplet, pierwsze Hakkapeliitta z kolcami- w 540 super sie spisywaly, etraz mam wr g2 w outlanderze turbo i tez sa super. Jezdzilem rownie GY ultra grip6 w e90 i byly genialne i te najlepiej wspominam. Anajgorsze to wlasnie Dunlop 3m w e60 mialem – tragedia, nei dalo rady z parkingu wyjechac a potem dsc tylko swiecilo.

  30. Blogo: TY ZAFAJDANY SZCZĘŚCIARZU NIECH CIĘ SZLAG CHOLERO JEDNA!!!!… noooo… wyżyłem się…

    A opony bierz jak Meg napisała: NAJDROŻSZE!!! NA BOGATO :D

    @ŻAL:… tak Żal… jak Ciebie czytam chłopcze/dziewczynko… Chłopak ma moment życia:
    – dali mu samochód
    – naprawili mu samochód
    – wstawili nowe wypasione części
    – dają mu nowe felgi
    – dają mu nowe opony
    – dają mu szkołę jazdy wyścigowej

    Jedyne co ma za to zrobić to o tym napisać na blogu, który każdy z nas Szwagrów traktuje w dużej mierze jak swoje miejsce “na ziemi” (pewnie lepiej “w sieci” ale nieważne)… a Ty tu wyjeżdżasz z bzdurami o odwracaniu się od Rafa… Poczytaj trochę, dorośnij, zmądrzej a potem zrób to jeszcze raz i wróć na blog. A jak nie – bądź pierwszy który się obróci – nam Szwagrom nie będzie to w zupełności przeszkadzać.

    Pozdro

  31. @ żuwik i Gangsta… :

    Szwagry – ja mam podejście bardzo podobne do Was – śnieg [taki prawdziwy, udupiający] leży na moich codziennych trasach 2-3 tygodnie, poza tymi dniami drogajest zwykle po prostu mokra.

    Co więcej – co z tego, że ja sięgnę po super-duper-śnieżnego Nokiana i będę miał żyletkową przyczepność, jeśli wystarczy jeden bus z Bodzia na łysych, albo ukraiński TIRowiec – optymista, by na byle górce stanąć na końcu korka stworzonego przez takich pacanów.

    Dlatego – chrzanić przyczepność na kopnym śniegu. Ona w realnych warunkach niczego nie mówi. Liczy się tylko jazda po mokrym… Przynajmniej dla mieszczucha.

    Dla górali jest inny zestaw priorytetów, ale oni – jak to górale – i tak wiedzą lepiej :D

    Dlatego ja sięgnąłbym po Goodyear Ultragrip 8 lub 7+, bo mają podobnie dobre notowania na mokrym.

    Sam jeżdżę na Continentalach i sądzę, że mają dość słabe trzymanie w skręcie podczas jazdy po mokrym, żeby je naprawdę szczerze polecać. Ciągną dobrze, hamują na wprost również całkiem OK, ale skręty na mokrym wymagają duuuużej rozwagi i kalkulowania…

  32. Ja bym wziął Pirelli SottoZero 2. I w ogóle mnie nie obchodzi, że we Włoszech są lekkie zimy i jak spadnie śnieg, to wszystko się zatrzymuje. Ale nazwa tej opony jest tak zajebista, że żadna inna lepiej się nie nadaje do przechwalania!

  33. A jeśli mogę zasugerować semi slicki do wściekania się na lato – bezsprzecznie Toyo Proxes R888. Na suchym kleją jak wściekłe, trzeba tylko ciśnienia pilnować, jak się zagrzeją to upuścić powietrza i jest bajka. I mają wzmacniane boki. :)

  34. ja smigam na Nokian WR G2 ktorych nie widze na oponeo. moze zmienili nazwe bo bieznik podobny do WR A3. ciche i przyjemne. ladnie sobie radza ze sniegiem. przetestowane w tym roku w trudnych zimowych warunkach – nie zwiodly. brat w szczeniaku ma takie http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-snowtrac-3-205-55-r16-91-t – Vredestein Snowtrac3 – i tez sobie chwali. co do letnich to w poprzednim aucie mialem Dunlop SP Sport 01 w rozmiarze 205/50/16 – miazga, po prostu auto jak przylepione. gorzej na mokrym. wtedy potrafily nagle stracic przyczepnosc.

    podsumowujac:
    Nokian WR A3
    Vredestein Snowtrac3

  35. Muszę się z Żal(em) zgodzić w 98% o już abstrahując od tego że sobie wzajemnie w z Oponeo dobrze robicie to rozumie jak masz możliwość brać opony za darmo to głupi byś był jakbyś to olał. Wiochę robi tylko to że się z tym obnosisz i łaskę robisz czytelnikom że mogą sobie poradzić i poczuć się lepiej że niby tacy są z nas/nich znawcy i radzimy jakie to opony dostanie guru.
    To guru to raczej wyjazd do czytelników niż do Ciebie osobiście bo jak co mnie wkurza to to że na tym blogu utworzyło się takie koło gospodyń wiejskich czy towarzystwo wzajemnej adoracji jak kto woli i jak Żal napisał co mu nie leży to od razu się obrońcy czci niewieściej rzucili do obrony. I to jest niestety smutne żeby nie powiedzieć żałosne

  36. krzychoo ma 150% racji! cofam swoje Continentale, bierz Blogo SottoZero
    i chyba pierwszy raz się w całej rozciągłości zgadzam z Szwagrem wyszyna :)
    Szwagier-five!

  37. Continentale to chyba najbardziej przyczepne gumy zimowe, są baardzo miękkie – przerabiałem już to kiedyś, ale mi je odradzili właśnie ze względu na żywotność – 1-2 sezony.

    Ultragrip chyba lepszy, ale trochę mniej żywotny od Alpin. Ja wybrałem Ultragripy 8, ze względu na kompromis trakcja/żywotność – nie żałuje, większość zimy przejeździłem na suchym i wodzie trzyma rewelacyjnie, teraz na śniegu też jest dobrze – może nie było jakiegoś dużego śniegu, ale jeszcze ani razu się nie zakopałem.

  38. @Olek – Ja to widzę inaczej. Bo zawiść to takie… polskie. Takie nasze, taka nasza przywara narodowa, bo zachód zawsze miał lepiej, a moskala po łbie bić. Ludzie tu tępią kogoś, kto robi problem z niczego, bo tak właśnie to widzą i traktują jako potencjalną zawiść właśnie :)

  39. Shit happens. Oczywiście powyższego posta na pisałem ja, nie Olek. porypany dzisiaj dzień mam…

    @Blogo proszę, zedytuj to ;)

  40. Choc jestem Continental’owcem (jakos tak wyszlo, ze zawsze je kupuje…) to tej zimy kupilem Miśki Alpin A4 (o takie, o: http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-alpin-a4-205-55-r16-94-v-xl) i jestem zaskoczony jak swietnie sobie radza w moim aucie (195/45/16). Nie trzymaja co prawda tak dobrze na suchym jak letnie (czuc miekszy i wyzszy klocek w porownaniu do letnich ContiSportContact3), ale nadal to wysoki poziom i do tego w warunkach zimowych woda/snieg tez sa zaskakujaco dobre.

  41. Ale na co Blogo Alpiny XL przecież on nie jeździ dostawczakiem z ziemniakami a o ile dobrze wiem to opony o oznaczeniu XL są do samochodów o podwyższonej ładowności ?

  42. @Szczypior vel Olek – i wyszło szydło z worka – jesteś double undercover !

    Jak to Olek z Olkiem rozprawia :)

  43. Ja też jestem Blogo i udaję tego pajaca “wyszyna”… Zresztą on nie istnieje… Tak pojebani ludzie nie istnieją ;-)

    Ja mam Toyo w swojej, ale chyba tutaj nie dostaniesz Toyo – oponeo chyba nie ma ich w ofercie…

  44. Moja Alfa śmiga na Michelin Alpin 225/45R17, chociaż chyba powinna na Pirelli Sottozero…

    16″?! Chyba nie za duże te zaciski hamulcowe, co? ;-)

  45. Nokian OK, ale jeśli się zap***dala w kopnym śniegu codziennie… W zachodniej Polsce na szczęście nie ma tego problemu.

  46. Hejterstwa tak niskich lotów jeszcze nie widziałem, naprawdę. Zrozumiałbym (z trudem, ale jednak) gdyby Blogo nagle umieścił wpis o, dajmy na to, podpaskach.
    Z tego co jednak widzę, to mamy jednak do czynienia z wpisem dotyczącym motoryzacji i to w dużym stopniu.

    @żal, olek
    Pada nazwa firmy – i co z tego? Czytelnik dostaje adres konkretnego sklepu, poleconego przez faceta, który jest jakoś obeznany z tematem. A czy Blogo dostanie w zamian za to worek pieniędzy, nowe felgi czy mieszkanie na Hawajach, to jakie to ma znaczenie dla czytelnika?

    Hejterze, jak kolega powie Ci, że ostatnio był w fajnym miejscu na mieście – i tu padnie nazwa miejsca – to też naskoczysz na niego, że to chamska kryptoreklama?

    I wielkie odkrycie, że zarówno Blogo, jak i openeo mają z tego korzyści, “nawzajem sobie dobrze robią”. Wszyscy korzystają – Blogo dostaje masę prezentów, openeo zyskuje rozgłos, czytelnik dostaję rekomendację fajnego produktu związanego z jego pasją.

    Wszyscy są zadowoleni, ale jednak znajdzie się ktoś, kto zamiast spokojnie płynąć statkiem z innymi, weźmie się za wybijanie dziury w dnie.

    no przepraszam, ale takiego dziwactwa nie umiałem zostawić :-)

    ===
    żeby nie było totalnego offtopu…na oponach się nie znam, ale hasło “LEĆ NA BOGATO” brzmi nieźle!

  47. Oponeo reklamuje się także na You Tubie ostatnio wyskoczyła mi ich reklama, chyba przestanę oglądać YT. To podsumowanie komentarza Michała z którym się w 100% zgadzam.

    PS: Tylko ja powtarzam Blogo nie jeździ dostawczakiem albo Veyronem a każdy poleca mu opony XL które stosujemy tylko do aut o wysokiej masie lub ogromnym momencie obrotowym.

  48. RZEPAK, RZEPACZKU, RZEPACZUNIU, MORDECZKO TY MOJA!!!

    Przybij piąteczkę Szwagierku Kochany – toć się ze mną zgodziłeś ;-) to jakiś piękny dzień ;-P

  49. “bazylfox ( February 17th, 2012 18:46 )

    Wiem – tak naprawdę to jesteś Blogo i piszesz za wszystkich !!!”
    Troszeczkę to schizowe, bo skoro Ty to Blogo, a ja to nie Blogo… To jednak jest nas dwóch… Można by powiedzieć, że poczułem się jak w “Truman Show” z Jimem Carrey`em.

  50. Blogo masz taki sam zestaw na zime i na lato jak w mojej Hondzie. Także będę śledził wątek.

    Generalnie to jesteś w super sytuacji z tymi oponami. Bo tak naprawdę jak kupujesz opony to się na nich jeździ, dopóki mają bieżnik. A ty w sezonie letnim będziesz na kilku rodzajach pomykał. Fajnie.

    No i hejterstwo jest straszne, ale chyba było by zbyt cukierkowo bez tego polskiego akcentu.

  51. Czyli co – mam się nie przejmować hejterami i nie zawieszać pisania bloga? ;)

    Kurde, powiem Wam tak – doceniam Micheline itp, ale bieżnik tych Dunlopów cholernie mi się podoba. Poczytam jeszcze jakieś testy i raporty, może mi przejdzie.

  52. Nie zawieszaj jeszcze pisania bloga Blogo. I jak będziesz miał czas to zapytaj się tej firmy OPONEO czy pamiętają też o szwagrach BLOGO :)Ja osobiscie bym brał TS830 ale to twój wybór, twój samochód, twoje kluczyki :)

  53. ktos kto wchodzi na tego bloga po raz pierwszy i czyta jak to Blogo ma dobrze moze to odebrac jako wywyzszanie sie itp. my znajac naszego guru wiemy o co kaman. ja mu zazdroszcze i zrobie wszystko zeby na jakims trackdayu zrobic lepszy czas niz jego bmw ;)

  54. @bazylfox – Nie, tak źle to ze mną (Z Blogiem?) jeszcze chyba nie ma. Nim mógłbym być tylko dla aspektu motoryzacyjnego. BMW za free, felgi za free, JetClean za free, KTM-y, Vipery, Gallarda, drifty (moje małe marzenie gówniarza ;)… Żyć nie umierać. Oczywiście, Blogo, mam świadomość, że to wszystko wypracowane, więc szacun ;)

    Ale bez żony, bo to jak w tym kawale co złodziej napada na gościa:
    -Pieniądze albo życie!
    -Jakie pieniądze?! Jakie życie?! Żonaty jestem!”

  55. @Radek Oj ja bym nie był taki pewny widzisz że nasz guru już kompletuje najlepsze opony a jak myślisz dlaczego jego auto tak długo stało w ASO BMW Misiak (odpowiedz sobie sam) teraz boję się o kierowców swoich EVOX, GTR-ach, M3, M5, 911 i innych wozidełkach z pierdylionem kucy pod maską bo Blogo da im taki wycisk spod świateł że będą go po rękach całowali i prosili żeby im sprzedał swoje auto, albo chociaż powiedział gdzie je serwisuje.

  56. Witam, wtrącając moje pierwsze dwa grosze spotkałem się z tezą osłabiającą wiarę w testy nowych opon. Słowem kluczem jest „nowych” gdyż faktycznie eksploatujemy je przez okres kilku lat i szkoda że nikt nie pokusił się (przynajmniej ja nie dotarłem) o testy opon z przebieg 15tys.km 30 tys.km etc. Skuteczność moich GY drastycznie spadła po pierwszym roku eksploatacji. Może to moje subiektywne odczucie że drastycznie ale jak do tej pory chyba nikt tego nie sprawdził? 90% km przejeździmy przecież na częściowo wyeksploatowanej oponie. Mam świadomość że czołówka rankingu to jednocześnie najszybciej ścierające się gumy – nie ma nic za darmo. Tym bardziej jednak ciekawiłby mnie wyniki w/w testy. gabisz

  57. Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55 R16 94 H XL

    Ja mam w moim (prezentowanym na łamach niniejszego bloga) golfie III ten model opon w rozmiarze 185/60 R14 (notabene kupione w oponeo). Jestem z nich zadowolony, są zdecydowanie lepsze od Michelin Alpin A3(również z oponeo) (ruszanie, hamowanie, tor jazdy na śniegu, na suchym ok, na mokrym średnio). Jak na zimówki są spoko.
    Widziałeś Blogo, Golfa mam niby w rozkładzie, ale na bezpieczeństwie nie oszczędzałem i kupiłem nowe i Tobie też gratuluje wyboru. chociaż cena sztuki w 205/55 jest lekko “nietenteges”.
    Chciało się mieć bmw…
    Jak kiedyś uzbieram kasy, to mi pomożesz (ze szwagramy) wybrać jakieś ładne e46 najlepiej 330i.

    OKOKOK???

    Pozdrawiam.

  58. @blogmotive: chwalonemu łatwiej :)
    Jakiś czas temu, a może wciąż, jeden z producentów opon (nie pamiętam który) reklamował swoje opony jako zwiększające skuteczność w miarę ich wycierania. Bieżnik był/jest tak skonstruowany że wraz z zużywaniem się podwajał liczbę lamelek. gabisz

  59. hehe ale się szwagry rozpisały, cóż Ci powiem,
    albo Alpin A4, albo Dunlop 4D ew. UG 8, trudno powiedzieć który jest najlepszy, ale reszta odpada, ja wziąłem Alpina bo trochę śniegu jest, ale na mieście i tak jest zwykle czarno a daje ekstremalnie dobrą przyczepność + małe zużycie bieżnika – i jestem mega zadowolony — żeby nie było mam metr śniegu pod domem i wiem co to zima i ŚNIEG przez duże Ś.
    Hubert co też lata 330tka jeździ na D4D i też zadowolony — tak więc masz doświadczenie 1st hand z e46 z tego co się spisuje, a co nie!

    co do letnich — michelin pilot sport 3 ew. pirelli pzero nero

    semi-slick – michelin pilot sport CUP

    PS. pirelli sottozero to ściema nie opona

  60. Witam wszystkich – mój pierwszy komentarz tutaj:) Ojciec jeździ na Wintersportach 3D i nie jest jakoś szczególnie zadowolony z trzymania w mokrym na zakrętach. Ktoś pisał o trakcji Frigo – na kopnym śniegu ok, ale w Nowym Targu miałem wrażenie, że mi zlecą z felgi;) Osobiście w Alfie jeżdżę na Hankookach W440 – taka średnia półka i tak samo na zakrętach powinno być nieco pewniej. Może, tak jak parę osób napisało, pójdź w Alpin A4?

  61. Ja jeżdżę na Nokianach WRG2 – spisują się dobrze, nie mogę porownywać ich z innymi, ponieważ to są moje pierwsze zimówki.

    Myślę, że warto dobierać opony również wg mocy auta jak napisałeś.

    Pzdr i miłego wybierania.

    @Żal – Swoje komentarze można wyrażać w bardziej kulturalny sposób – ostatnio był na ten temat wpis od któregoś “Szwagra” i próbował nawiązać tym do BMW ??? ;-(. Takie jest życie chłopie. A Ty nie reklamował byś kogoś dzięki komu masz jakieś profity?

  62. Ja mam UG8 i guma robi robotę, michaliny są jak dla mnie przereklamowane – przeciętne we wszystkich kategoriach(miałem wcześnie Alpin A3 – słabe na mokrym i śniegu, chociaż ciche i wolno się ścierały) o dunlopach zimowych się nie wypowiem bo nie jeździłem, za to z daleka od zimowych Yokohama – tragedia jakich mało.

  63. Dunlop 3D to bieda. Ja ostatnio w swoim 5er wlasnie wymienilem takie m3 3D na Vredestein Xtreme Wintrac.
    I to jest dopiero opona! 2x cichsza 2x lepiej klei… do bejcy polecam!!! :)

  64. @Blogo
    olej hejterów, byli są i będą.
    Żeby wszystkie reklamy były takie ciekawe – to świat byłby piękniejszy.

  65. @Dominik
    masz racje chodzilo mi o m3.

    @blogo
    co do oponeo to sie ostatnio ostro na nich zawiodłem jeżeli chodzi o rzetelność informacji i obsługe klienta. nie ma co się spuszczać jaky oni to najwięksi i najwspanialsi :-/

  66. A ja też polecę Nokiany WR D3 – bo poza tym, że genialne na śniegu, to są też z wszystkich wymienionych powyżej najlepsze na suchym (praktycznie jak letnie) – czyli wtedy, gdy odrobina szaleństwa na drodze jest jeszcze dopuszczalna. Bo niech się szwagry przyznają, który szaleje w deszczu/na śniegu, jak jest zimno?

  67. Na temat opon się nie wypowiem, bo śmigam na starożytnych Dębicach, ale pamiętajcie, że trakcję ot mają tramwaję; przy oponach mowa o przyczepności ;).

    Bo to nie to samo.

  68. gratulować wyboru!
    gratulować sponsora!

    Ja spąsouff nie posiadam i budżetowo podchodziłem do tematu, zadowolony byłem/jestem z Fuld Kristall Montero 2(już nieprodukowane) i Uniroyali MS 6 (chyba), bardzo miło na suchym/mokrym asfalcie i na śniegu dają radę, Natomiast z ciekawostek, ale tu mnie zjecie, autko kupione z oponkami których za chiny ludowe bym nie kupił… dębica frigo na śniegu mega zaskoczenie, gryzą niesamowicie i fajnie, niestety na asfalt są lepsze wybory.

    Bierz ultragripy :)

    pozdro

  69. @MK — ja szaleję ;)

    co do dębicy frigo — to NAJLEPSZA na ŚWIECIE opona na SNIEG, oczywiście z bezkolcowych, co do mokrego, suchego — tu juz bardzo słabo.

    Blogo — może jakaś ankieta?

  70. Blogo, tak się zastanawiam od dłuższego czasu nt. tych opon – ja odebrałem Twoją akcję z BMW PL na zasadzie “każdy z Was, kto posiada używane BMW może NIE WYDAJĄC FORTUNY czerpać korzyści z bezpiecznej jazdy po torze nie wyżywając się przy tym na wszystkich skrzyżowaniach w mieście”

    Stąd moje pytanie – czy nie lepiej opony uważane za dobre a tanie ? Takie niby-idealne pod względem cena/jakość ?

    W ten sposób przy pomocy tej akcji mógłbyś przy okazji albo:
    a) obalić mit pt. że tanie też jest dobre (przynajmniej w zakresie opon zimowych)
    b) pokazać że można kupić dobre opony wcale nie wydając na nie fortuny
    *c) udowodnić że warto wydać więcej na lepsze opony

    *wtedy musiałbyś niestety mieć conajmniej 2 komplety opon, jedne “cena/jakość” i drugie “jakość(hi end)” i je w jakimś stopniu porównać…

    Myślę że przy popularności Twojego bloga mógłbyś wielu kierowców przekonać chociażby do tego że warto zainwestować stówkę-dwie więcej i kupić opony nie najtańsze ale te “półkę wyżej”.

    PS. Pewnie nie będzie Ci się chciało bawić w takie wybieranie które lepsze-w-tej-samej-cenie – wtedy zignoruj mój post
    PSS. Sam nie do końca wiem o co mi chodzi z tym komentem, chyba po prostu wrodzona chęć do szukania tego-idealnego-i-najlepszego rozwiązania każdego problemu :P

  71. @Noriad: Idealnie skumałeś ideę tej akcji z BMW ;)

    A współpraca z Oponeo pozwoli mi na jedno – na testowanie opon. Zamierzam zrobić w lecie (bo sezon zimowy już praktycznie się kończy, ja auta jeszcze nie mam) porównanie: opony nowe a używane (wykorzystując te, które kupiłem wraz z autem). Plus jeszcze kilka innych “gumowych” testów, o których ja wiem tylko tyle, że będą ;)

  72. No to widzę że jednak Blogo idealnie skumałeś moje skumanie Twojej akcji ;)

    W takim razie pozostaje mi jedynie czekać na te testy :)

    btw. życzę szybkiego “powrotu do zdrowia” ;]

  73. Szwagry, a czy możecie doradzić jakieś opony letnie do 300zł (może warto dołożyć na lepsze)- Mercedes W202 – Jeździ głównie po Norwegii, 3-4 razy w roku trasa Norwegia-Polska-Norwegia.

  74. Ceny opon najlepiej porównać na ceneo, ten sam model opony a różnica w cenie 100zł za szt… warto wybrać najtańszy sklep. Na allegro też można jakieś fajne używane. Opony na ceneo tutaj Moje już czekają na wymianę, coraz zimniej się robi. Powodzenia kierowcy!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *