USB12 | Eliminacje 9-12/43 (koniec)

Ulubiony Samochód Blogosfery

Witam trzeciego dnia eliminacji i od razu uprzedzam, że jest to dzień lekutki, jak mawia moja babcia. Tak się jakoś pojedynki rozlosowały, że czytasz, trach-pach głosujesz i pozamiatane. Cóż poradzić – ja aut nie dobieram, ja je losowo losuję. Taki już mój los – jestem tylko trybikiem w wielkiej konkursowej machinie.

Eliminacje | Pojedynek #9

Renault Clio

Renault Clio na samym początku mnie nie powalało. Sądziłem nawet, że to jakiś absurd – po zadziornym poprzedniku przychodzi wyoblone mydło. Ale jak je zobaczyłem na żywo, jak w nim posiedziałem – nie ma obecnie na rynku lepszego auta w tym segmencie. Pieprzyć pozoranta Fiestę. Niech się utuczone 208 wali. Yaris syralis. A Clio z tym fabrycznym malowaniem na dachu i masce – rewelacja. Wersja Sport będzie jak zwykle zjawiskowa i status klasyka uzyska w dniu publikacji pierwszego zdjęcia szpiegowskiego.

Jedno “ale”, ale dość poważne – silniki to Clio ma takie sobie – jakieś niewielkie, zaturbione. Ale cóż poradzić, takie czasy. Przykre to, acz mam pewne przemyślenia i teorie dot. downsizingu i unijnych dyrektyw, którymi się z Wami podzielę, jak przyjdzie na to odpowiedni czas i mi się zachce.

Kia ceed

Kia cee’d powinna codziennie dostawać jakiś medal od władz obu Korei za to, jak zmieniła wizerunek tamtejszej motoryzacji w naszych oczach. Pamiętacie Hyundaia Pony? Ależ to było słabe. Dziś auta koreańskiego wstydzimy się tylko tak trochę. Mam wrażenie, że mniej niż Fiata. Niesłusznie, ale cóż poradzić.

A fakt, że Peter Schreyer z pozycji designera awansował na prezesa całego koncernu świadczy tylko o jednym – że dziś nie technologia ino design decyduje o sprzedaży. Niby zawsze tak było, ale dziś jakoś bardziej, takie mam wrażenie. I coś mi mówi, że za 10 lat Kia będzie potęgą, o jakiej dziś ani Toyota, ani VW nawet nie śnią.


Eliminacje | Pojedynek #10

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler to jedyna terenówka, którą bym brał bez czknięcia i zająknięcia. Tłuste koła, wielki prześwit i jeździłbym w takie miejsca, że w przypadku utonięcia w błocie, szedłbym po traktor trzy dni. Nie wiem, czy to przez to, że się starzeję, ale coraz bardziej podoba mi się idea offroadu (nawet taka). Kto wie, czy za kilka lat z jakimś Jimny nie skończę, bo za działką mam tak mniej więcej milion hektarów lasu.

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer Evo niestety mnie kompletnie nie grzeje. A po tym, jak się EVO X przejechałem, to nie grzeje mnie jeszcze bardziej. Ot, zwykłe miękkie auto, które nie wiedzieć czemu jeździ jak po szynach wyzwalając emocje porównywalne z tymi, które targają mną podczas mieszania herbaty. Ja wiem, że pewnie nie umiałem, że on może latać bokiem i gumy zdzierać w kwadrans. Ale czuję to co czuję – takie wrażenie na mnie zrobił i każdemu od tamtej pory odradzam zakup Lancera Evo X, niepostrzeżenie wsuwając mu do kieszeni marynarki broszurki Dacii Logan.


Eliminacje | Pojedynek #11

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback nie jest tak zjawiskowo ładne jak A7, ale na żywo naprawdę godnie się prezentuje. Ostatnio widziałem na stacji 4 bardzo eleganckich, nażelowanych i chudziutkich chłopaków w spodniach typu marmurkowe rurki. I w szaliczkach. I okularach w rogowych oprawkach. Wsiedli do A5 Sportback na solidnych wilsach i z eleganckim szumem odjechali. Gdyby to było każde inne Audi, miałbym polewkę przez miesiąc i pewnie w ramach happeningu kupiłbym takie marmurkowe rurki Spalaczowi. Ale tym razem naprawdę mi było przykro, że jakiś dealer tak ładnego Sportbacka takim melepetom o ujemnym poziomie testosteronu sprzedał.

Volvo S60

Volvo S60 znam doskonale – byłem nim i tu, i tam, i wielbłądy karmiłem. Ma wiele wad, ale jest cholernie ładne. I daje poczucie jazdy autem solidnej marki. Lubię na nie patrzeć, ale bym mieć nie chciał. Co nikomu nie przeszkadza, bo nie jestem targetem. Nota bene – nigdy nie widziałem w S60/V60 kierowcy młodszego niż mój ojciec. Nie, to nic złego – tak tylko nadmieniam.


Eliminacje | Pojedynek #12

Dacia Duster

Dacia Duster ma w sobie coś takiego, że nie chce mi się z niej polewać tak jak z Logana. Może to te dziwne bulby przy tylnych światłach? Może to ta całkiem ładna bryła? A może ten brąz? To jedyna Dacia, której bym się nie wstydził. Ba, bym ją chyba nawet z dumą kolegom pokazywał. Wydaje się być siakaś taka wytrzymała. Acz pewnie dałem się nabrać na niezły dizajn a tam pod tym wszystkim to jest nadal stary i awaryjny Scenic RX4 czy inny Kaleos…

Citroen C4

Citroen C4 jest tutaj, boście o niego prosili. Więc może mi teraz w komentarzu ktoś z Was powie, czemu on tu w ogóle jest? Bo ja kompletnie nic o nim nie potrafię powiedzieć – ot, taki bardziej nijaki następca całkiem ładnego kompaktu. No śmiało, słucham?


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

WTEM! Jeśli po oddaniu głosu przemyślałeś temat i chciałbyś jednak zagłosować inaczej, to w tym roku możesz to zrobić – blokada cookies+IP wygasa po 24h. Zdecydowałem się na taki krok ze względu na rozchwianie emocjonalne – często mam tak, że dziś jakieś auto wyśmiewam, by jutro je szczerze polubić. Wygasająca blokada to taki wentyl, by nie oszaleć z powodu pochopnego kliknięcia. Ale nie nadużywajmy tego.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Głosowanie trwa do piątku 22/02/2013 do godz. 23:59
Harmonogram wszystkich pojedynków USB12 jest tutaj
→ Dlaczego w tym roku walczą takie a nie inne auta, dowiesz się stad
→ A wszystko o konkursach USB z ostatnich 5 lat znajdziesz tutaj

23 komentarze

  1. Cytryna jest po to, by wygrać z dusterem, to proste :P

    A na poważnie – to bardzo ładne auto, i w porównaniu do poprzedniej c4 – wygląda naprawdę przyzwoicie

  2. Też nie wiem po co tutaj C4, o ile DS4 jest naprawdę ciekawy i chociaż za kilka lat strasznie się opatrzy, a design znacząco postarzeje, to jest to auto godne wzmianki. A nowe C4… mogłoby go nie być. W ogóle.

  3. Czerwone Volvo trochę wygląda na tym foto jak bagietka wymiętolona w torbie przeładowanej zakupami.

    A na codzień widuję głównie pomarańczowe modele, które wyglądają zajefajnie, normalnie łykałbym bez popitki. W ogóle ktoś odważnie poleciał z takim kolorem w gamie, ale wygląda toto jednak lepiej niż złoty kolor starego modelu.

    Nie taki łatwy to odcinek, nie taki..

  4. Zagłosowałem na kijankę bo wczoraj wieczór i dziś ranek spędziłem macając Thalię siostry miernikiem (coś żre prąd i po trzech dniach postoju akumulator nie bangla). Więc hejtuję renówki przez najbliższych parę dni.

    Poza tym…nowy ceed..jest ŁADNY!

  5. No jak poprzednie pojedynki było siako tako ciekawe, to w tym odcinku, może poza niszowym Wranglerem, po same gnioty jakieś i nudno. Przecież żaden z tych krapwagenów nie ma prawa zostać USB, choćby się pół świata onanizowało dusterem czy ceedem.

  6. Naprawdę chwaliłbyś się przed kolegami swoją Dacią?

    A to koledzy z klubu Logana ? ;)

    Vołowinką S60 miałem okazję zrobić kilkanaście km po Wrocławiu i był to jeden z najmilej przejechanych korków. Głosuję Za !

    PS
    “A fakt, że Peter Schreyer z pozycji designera awansował na prezesa całego koncernu świadczy tylko o jednym – że dziś nie technologia ino design decyduje o sprzedaży.”

    Lepiej bym tego nie ujął, nawet nie objął bym tego.

  7. Skoro Blogo off-road Cię zaczyna interesować, daj znać jak będziesz w okolicach Wrocka to Cię gdzieś zabiorę. Może nie tak jak na filmiku, ale tak po klamki ;).

  8. Duster też mi się strasznie podoba, bo to seryjny wózek a przez te mega poszerzone nadkola, wygląda jak terenówka wyjęta rodem z Dakaru.

  9. W nadzieji, że kolejne wybory będą równie proste potwierdzam, że obeszło się bez bulu serca. ((;

  10. @up: nasz Prezydent się tu wypowiada. :D
    A co do wyboru- to w pierwszym głosowaniu miałem nie lada problem, obydwa są naprawdę fajne. :) A a propos C4, to ja chciałem DS4!

  11. @slawq: Nie działa, jak się chce źle zagłosować. Żartuję, hue hue. Działa jak burza. Przynajmniej u mnie.

    @c5tourer: “A a propos C4, to ja chciałem DS4!
    No pewnie, teraz się zaczyna. Ale jakbym dał DS4 i bym pojechał po jego wysilonej dziwności, to byś mówił, że chciałeś C4. Nie ze mną te numery, jestem cwaniaczkiem z Wwy, gram w te klocki od narodzin.

  12. Zaglosowalem na DACIE tak nie trawie cytryn. Zaglosowalem rowniez na FolFo,obecne modele Audi wlasnie teraz tak mi smierdza jak opisal Bloogo znaikiem testosteronu… Niestety pozostala trojka z RFN idzie tym samym torem. Urody im nie mozna odmowic, ale jakos brakuje tego czegos.

  13. Zdałem sobie dziś sprawę z rzeczy bardzo istotnej. Trochę odbiegnę od tematu, ale gdzie indziej się wypłakać jak nie u szwagrów. Otóż zobaczyłem ostatnio na drodze Golfa drugiej generacji. Zdałem sobie sprawę wtedy, że tych aut jest ostatnio coraz mniej w mieście. Praktycznie się ich nie widuje. Tamtego dnia, przejechałem w drodze do domu przez centra 4 innych miast, zrobiłem ponad 60 kilometrów i wypatrywałem Golfa II. Tamten był jedyny tego dnia. Od kilku dni więc wyszukuje wzrokiem na drodze Golfy drugiej generacji i nie widziałem żadnego od tamtego dnia. Golf był czerwony w nienagannym stanie. Piękny był, zdałem sobie sprawę dziś (potrzebowałem paru dni na obserwacje i przemyślenia), że oto na moich oczach kolejny samochód stał się autem kultowym i swojego rodzaju unikatem. Pierwszy raz w swoim 20-sto paroletnim życiu doświadczyłem czegoś takiego. Ciekawe uczucie. Musiałem to gdzieś napisać. po prostu musiałem. Aż mam sobie ochotę takiego golfa kupić i pielęgnować.

  14. U mnie w każdej części się fafluni pierwsza ankieta… Ale ostatecznie jakoś idzie. Żeby na 24 auta były 2 Audi?! No bez jaj…

  15. Napęd w daci to bardziej kaszka’j niż RX4 czy inny syf. Jak dla Suv’a to bardzo porządny napęd z możliwością blokady chyba do 40 km/h. Dodatkowo w wersji z ESP przyhamowuje koła dyndające w powietrzu. To naprawdę może zawstydzić nawet poważniejszą terenówkę. Oczywiście teren niezbyt ciężki bo wahacze jak ołówki, ale mało który suv może tyle co ta daćka.

  16. @Blogomotive: lowhigh słusznie prawi – napęd 4×4 dustera jest naprawdę dość porządny i oprócz faktycznie qashqaia i koleosa / qm5 występuje również w x-trailu i murano.
     
    Natomiast “pod spodem” całego dustera jest po prostu… Twój ulubiony… logan! (: Wszystkie daćki są bowiem de facto na tej samej płycie podłogowej:
     
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_B_platform

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *