USB12 | Ćwierćfinał 29-32/43 (koniec)

Ulubiony Samochód Blogosfery 2012

Zapraszam na drugi (przedostatni) dzień pojedynków ćwierćfinałowych, podczas którego nadal pielęgnuję chandrę i skupiam się na wadach. No nic mi się nie podoba. Zwróciliście w ogóle uwagę, że słowo “ćwierć” jest makabrycznie głupie? Ćwierć. Ćwierć. Ćwierć. Brzmi bezsensownie. Kto je wymyślił?!

Ćwierćfinał | Pojedynek #29

Maserati Quattroporte

Maserati Quattroporte tak na dobrą sprawę jest fajne tylko dlatego, że ma ładny silnik i fajny znaczek. Gdyby rodzice zahibernowali mnie za młodu i dziś rozmrozili, nie miałbym szansy nasiąknąć w czasach licealnych umiłowaniem do widelców, i zupełnie szczerze bym powiedział, że to cholernie brzydki i wymydlony samochód. Profil to ta sama półka co u Skody Superb, tylne światła to jakaś wczesna Nubira a przednie to zwykła kupa bez pomysłu. Wnętrze jest zupełnie nijakie, a kierownica po prostu brzydka. A ten ładny silnik to jest przecież od Ferrari, więc wiecie – co najmniej raz w tygodniu darmowa kawa w ASO. Czym tu się jarać? Może chłopaki z la Foża Italija nas oświecą…?

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta… czy ma wady? Hmmm, od czego by tu zacząć? Może od DNA, które jest kompletnie bez sensu i zaraża fajny samochód (N) bezsensownym kaszlem (D) lub niebezpieczną anemią (A). Może od kierownicy, która jest tak źle zaprojektowana i wykonana, że na srylion procent nikt w fabryce nigdy nie dotykał jej gołymi rękoma, bo gdyby choć raz to zrobił, w życiu by jej na rynek nie wypuścił. A może od faktu, że Fiat Bravo jest po prostu lepszy?


Ćwierćfinał | Pojedynek #30

Citroen C4

Citroen C4 nie ma wad, ani jednej. Bo jakie wady może mieć coś, co jest pozbawione jakichkolwiek cech? Czy kamień otoczak ma wady? Nie ma, bo jest kamieniem otoczakiem. Czy huba na wierzbie ma wady? No nie ma, jest przecież tylko i wyłącznie hubą – nic więcej normalny człowiek powiedzieć o niej nie potrafi. Dokładnie tak samo jak ja nie potrafię nic powiedzieć o C4. Tak się zastanawiam, czy jest jakiekolwiek inne auto, na temat którego jeszcze bardziej nie mam zdania…

BMW 6 Gran Coupe

BMW 6 Gran Coupe ma dwie wady, które tak na szybko można by tu przytoczyć. Pierwsza – źle wygląda z przodu. No jest coś w tych smutnych światłach takiego, że o ile pasują zwykłej serii 6 (coupe), o tyle temu sedanowi już nie za bardzo. A druga wada to czasy, w których to auto powstało. Wyobraźcie sobie, jaki to byłby wspaniały materiał na klasyka, gdyby BMW wypuściło go np. w 1998 roku. Dziś wszystkie Spidhantery i Stęsłorki pełne byłyby fotek 6GC. Czy za 14 lat to BMW zawładnie zlotami zglebionych aut? Wątpię. Po prostu wątpię, by którekolwiek z dzisiejszych wypasionych aut zyskało grono fanów w przyszłości. Bo są zbyt skomplikowane – nie ma bata, by w prywatnym garażu ktoś sobie leniwie dłubał w silniku TwinPower Turbo. No chyba że zegarmistrz, albo biolog molekularny, albo fizyk elementarny, albo chirurg naczyniowy, albo…


Ćwierćfinał | Pojedynek #31

VW Beetle

Volkswagen Beetle (a w zasadzie The Beetle, ale to “The” jest chyba nieme) ma jedną podstawową wadę – silnik. Każdy montowany w nim silnik jest bez sensu. Auto wygląda świetnie i aż by się chciało je kupić i codzienną jazdą skręcić licznik do miliona. Bo tak przecież należy traktować auta klasyczne i ponadczasowe – a takim ten Beetle mi się jawi. Niestety pod maską albo TDI, albo TSI. Przecież to do 200k nie dociągnie! A gdyby tam wsadzić jakieś SDI albo zwykłe 1,4 60KM z wczesnego Polo lub Ibizy… albo chociaż legendarne już 1,8T… Ten samochód aż się prosi o zwykły silnik, a nie nowoczesną popierdułkę wydalającą tak mało CO2, że przydrożne drzewa zdychają z głodu.

BMW 3

BMW serii 3… no tu mam problem. Nie dlatego, że BMW+ja=WNM, ale dlatego, że to auto jawi mi się jako naprawdę fajne. Jest jednak rzecz, która mnie irytuje – każda kolejna generacja trójki jest coraz większa i bardziej skomplikowana. Jak każde auto zresztą – powiecie. Okej, ale w trójce od zawsze chodziło o to, jak jeździ. A co do jednej rzeczy nie mam wątpliwości – zawsze mniejsze, lżejsze i bardziej mechaniczne auto będzie jeździć lepiej (wyjąwszy Poloneza, pierwszą Lagunę i Carinę II). Doszło już do tego, że moim umysłem zawładnęła jedynka – bo ma prawidłowe gabaryty, idealną kubaturę i wzorowy areał. Też jest naszpikowana, ale przynajmniej rozmiar trzyma właściwy. Serio – jak chcę duże auto, to kupuję piątkę. Trójka ma być zwarta, zwinna i lekko obcisła. Jak sportowe obuwie – dopasowane i mocno w kostce zasznurowane.


Ćwierćfinał | Pojedynek #32

Mercedes SLS AMG

Mercedes SLS AMG nie ma wad. Myślę o tym od października 2012 i nic nie wymyśliłem. Wygląda świetnie, jeździ jak zwariowany nygus, ma genialne drzwi i bulgocze tak, że człowiek chce rzucić to wszystko w cholerę i spółkować z wydechem. Fuj.

Hyundai Veloster

Hyundai Veloster ma wadę pod tytułem “nieumiejętność wzbudzania zaufania”. Już o tym wczoraj pisałem przy okazji Kii – nie ufam autom z Korei i nic na to nie poradzę. Mogą wyglądać kozacko, ale moje kosmiczno-kryptonowe spojrzenie SuperBlogera prześwietla blachy i widzi pod nimi rzeczy niewiadomego pochodzenia, takie jak: silnik, zawieszenie, skrzynia biegów czy układ elektryczny. Takie tam drobiazgi…


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

WTEM! Jeśli po oddaniu głosu przemyślałeś temat i chciałbyś jednak zagłosować inaczej, to w tym roku możesz to zrobić – blokada cookies+IP wygasa po 24h. Zdecydowałem się na taki krok ze względu na rozchwianie emocjonalne – często mam tak, że dziś jakieś auto wyśmiewam, by jutro je szczerze polubić. Wygasająca blokada to taki wentyl, by nie oszaleć z powodu pochopnego kliknięcia. Ale nie nadużywajmy tego.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Głosowanie trwa do piątku 08/03/2013 do godz. 23:59
Harmonogram wszystkich pojedynków USB12 jest tutaj
→ Dlaczego w tym roku walczą takie a nie inne auta, dowiesz się stad
→ A wszystko o konkursach USB z ostatnich 5 lat znajdziesz tutaj

37 komentarzy

  1. Sry Blogo, ale random.org wycyckało cię losując tu najnudniejsze zestawienia ever.
    Doprawdy zero refleksji i wątpliwości.
    Klikając na GŁOSUJ jednocześnie jadłem bułę i czytałem o Madzi z Sosnowca:)

  2. Nudy? Zaprawdę powiadam wam, nie wiecie co mówicie, przecie maserati ledwo wygrywa z czerwoną makietą samochodu. Jak nie daj boginii, przegra, to nasi ludzie skują grille waszym ludziom.

  3. “Nie dlatego, że BMW+ja=WNM”

    Wysiłkowe nietrzymanie moczu? To mi wyskoczyło jak wklepałem skrót w Google.

  4. Z tym aktualnym C4 to Citroen idzie wyraźnie śladami Fiata. Stilo miało być lepszym Golfem – i było. C4 chyba też ma postawione takie zadanie.

    I skończy się podobnie. ;)

    Bravo Citroen! Widać, że uczycie się na konkurentach. Szkoda tylko, że ich historii nie czytacie do końca…

  5. A SLS’a zamawiałbym tylko jako cabrio.

    Lepsze drzwi, więcej dźwięku + słońce grzejące w łepetynę… Czego chcieć więcej?

    1. Nie ma czegoś takiego, jak drzwi lepsze od gullwingów. One są najlepsze. Wreszcie z użytkowej furtki ułatwiającej załadunek dupy na fotel ktoś zrobił przedmiot tak bajerancki, że aż definiuje całe auto.

  6. @bazylfox

    “drzwi do dołu”

    Kiedyś się bardzo śliniłem na to, bo niby fajne, i skądinąd kocham lincolny mkVIII, ale jednak to ruinuje wnętrze, ta ściera na drzwiach od środka. Bajer bajerem, ale za takie zepsucie najpiękniejszego wielkoseryjnego wnętrza świata, należałoby połamać gnaty pomysłodawcy tego biznesu.

  7. @Blogo
    “Ot choćby te podwójnie łamane w Avantime. Drzwi to temat rzeka.”

    Prawda. M.in. dlatego Avantime to chyba jedyny renault, którego zniósłbym na swoim szrocie.

  8. fajne są te zestawienia

    BMW X1 vs. Citroen Berlingo
    BMW 3 vs. Octavia
    BMW 6 vs. Citroen C4

    wiem, wiem, to czytelnicy głosują.

  9. włoski pojedynek mnie wzruszył, ale faktycznie co robi hyundai vs. mercedes albo beemka kontra beetle ;)

  10. Jak to “mam zamiar wprowadzić”?!? Przecież to czytelnicy decydują o USB!

    ciekawe, co wygra. Tak całkiem serio, konkurencja w każdym segmencie jest ogromna, auta się unifikują, koncerny mieszają ze sobą stylistykę, części, silniki. Niedługo wszystko będzie wyglądać jednakowo, jak wtedy wybrać USB?

  11. @Gościu: Ale Ty wiesz, że ja sam tych aut w pary nie zestawiam? To jest losowanie z random.org – acz czasami i mnie zaskakuje ta losowość.

    A co do przyszłości – luzik. Nie ma tak, że patrząc na dwa auta nie wiesz, które wybrać. Ja wiem po sekundzie. Bo pozycja za kółkiem, znaczek, kolor, koła, napęd. Patrzę i wiem. Kurna, jestem omnibus, “Sonda” i “Tajemnice wszechświata z Morganem Freemanem”.

  12. Gościu, proste – Toyka. Subru w tym duecie wydaje mi się pasiakiem, w sensie krwi nieczystej autem. Bez 4×4? Plisss…

  13. @Blogo
    “Bo pozycja za kółkiem, znaczek, kolor, koła, napęd.”

    Amen, prawie. Ja mam – wnętrze (w tym pozycja), znaczek, napęd, kolor. Nie wiem, o co idzie z tymi kołami?

  14. @koła

    Aha, no tu mam zdanie odrębne, mi aby rozmiar kółka był proporcjonalny do budy i w miarę kolorystycznie pasujący, reszta lotto; nigdy nie skumałem fapania do wzoru felgi czy do cienkiej gumy, nie moje porno.

  15. “Losowe” wstawienie do jednej pary Maserati i Alfy jest jawnym skandalem. Moje serce krwawiło, a ręka drżała i nie wiedziała, którą opcję wybrać. Olewam takie głosowania ;).

  16. Blogo, nie wiem do jakiego Mondeo się czepiasz, ale do MK3 można dopasować felgę, przy której koło nie będzie wydawało się za małe. Także proszę nie generalizować.

  17. @Blogo

    “Czemu Mondeo jest brzydkie? Bo nawet na 18″ wygląda jak wózek widłowy. Koło i jego proporcje wzgl. budy – ten duet robi robotę.”

    Zapewne masz rację, tyle, że w takim razie wszystkie popularne z segmentu są tak samo brzydkie, no bo mondeo, passek, A6, avensis, czy co tam jeszcze różnią się pojedynczymi cm… może ja ślepy jestem, ale z 10m nie widzę 5cm różnic na rozstawie osiek, 2cm na wysokości, 5cm na długości itp. szczególnie jeśli zamaskowanych pierdyliardem listew, sznytów, kantów i przetłoczeń, z fikuśnymi lampami czy grilami na deser.

    1. Tu bardziej chodzi o płaszczyzny blach wokół/nad nadkolem. Jakoś Passat/Avensis/Accord na 18″ wygląda bardzo dobrze, a Mondeo jak dziecięca spacerówka. Wzór felg jest drugorzędny.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *