USB13 | Wybór harcowników

Ulubiony Samochód Blogosfery 2013

Drogie Szwagierki, Drodzy Szwagrowie – coroczne harce i swawole czas zacząć. Ja wiem, że jest ciężko, że się nie chce – ale Ulubiony Samochód Blogosfery za rok 2013 sam się nie wybierze, no nijak, nie tędy droga.

Poniżej 48 urwipołciów, których wybrałem ze wszystkich nowych aut sprzedawanych w 2013 na naszym rodzimym rynku. Jeśli się z jakimś wyborem nie zgadzacie, to napiszcie to w komentarzu ale koniecznie w formie mniej więcej takiej: “Wywal XXX a w jego miejsce wstaw YYY, bo cośtam”. Zawsze coś za coś, bo po tych wszystkich szachrajkach i mętlikowaniach muszę mieć nadal 48-miu huncwotów, bo na tyle właśnie aut sobie tegoroczne rozgrywki zaplanowałem.

Dla nowych lub zapominalskich:
> info o poprzednich edycjach,
> ideologia i zasady.

A teraz już przechodzimy do konkretów, czyli czytamy, zgadzamy się lub bulwersujemy i podsuwamy swoje propozycje zmian.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Alfa Romeo

USB13-0--EMPTY
GRA: Nic, bo w 2013 roku AR dogorywała. A całkiem pomysłowy model 4C zawalczy za rok, o ile będzie w PL oferowany.
ODPADA: MiTo i Giulietta, bo chcę dać AR nauczkę za hańbienie chlubnych tradycji i zdobywanie ewerestów w nic-nie-robieniu.
AKTUALIZACJA: Gra jednak Giulietta, bo licznie jej broniliście.

Aston Martin

USB13-0--EMPTY
GRA: Ja wiem, że to fajne samochody są, ale jakoś zupełnie mnie nie jarają. Gdybym miał wolny milion, to zamiast jednego V12 Vantage raczej bym sobie jedno Maserati GranTurismo kupił, a za pozostałe 400 tys. zł w Makro nabrałbym wosków, choinek i magnezyterów dla najmojszej.
ODPADA: Cygnet (ze łzami w oczach… NOT!), Rapide (bo w tym segmencie wolę Panamerę) oraz DBS+DB9+Vantage, bo są praktycznie identyczne i jak je widzę, to nie wiem co widzę.
AKTUALIZACJA: Gra Vanquish (sugestia: Wistul).

Audi

USB13-0-Audi
GRA: A5 Sportback, A7 i R8
ODPADA: A1 (bo żal.pl i bezsens.eu), A3 w każdym nadwoziu (bo jest naprawdę słabe i nijakie), A4 w każdym nadwoziu (bo coś mi mówi, że dopiero przyszła generacja będzie super fajna), A5 Coupe (bo po prostu nie wygląda dobrze i jest albo żenująco FWD, albo nudnie quattro), A6 w każdym nadwoziu (bo jest dla mnie synonimem parówki), A8 (bo wygląda, jakby było robione pod Chińczyków – tak mało ma w sobie iskry bożej), TT (bo o ile 1st generacja była spoko, to obecna jest po prostu nijaka, acz fajnie nisko się siedzi), oraz wszystkie Q (3+5+7), bo są chyba najgorszą opcją w tym segmencie – ciężko znaleźć coś równie nijakiego, brzydkiego i nietkniętego talentem designera.

Bentley

USB13-0--EMPTY
Gra: —
Odpada: Continental oraz Mulsanne, bo są bez sensu – pierwszego na śniadanie zjada Merc SL lub BMW 6GC, a drugiego każdy, nawet ten mały, Rolls.

BMW

USB13-0-BMW
GRA: seria 3, 6 GranCoupe oraz X1
Odpada: i3 (bo teraz to byłby falstart, ten samochód wygra przyszłoroczne USB, zobaczycie), seria 1 (bo mimo iż świetna, nie mogę jej wybaczyć gamy silnikowej zaturbionej w 101 procentach), seria 5 (bo straciła sens przy coraz bardziej podobającej mi się trójce), seria 7 (bo przestałem lubić tankowce / kontenerowce), Z4 (bo nie moja bajka), X3 (bo najmniej wizualnie z X-ów udany) oraz X5 (bo za duży).

Caterham

USB13-0--EMPTY
Gra: —
Odpada: 7, bo tak naprawdę do niczego się nie nadaje – ani wsiąść, ani wysiąść, ani drzwi z foliowymi szybkami zamknąć, ani się zrelaksować, ani zapierdzielać (bo niby gdzie?)… Trochę szkoda.

Chevrolet

USB13-0-Chevrolet
GRA: Cruze
ODPADA: Spark (bo ma przerośnięty ryj), Aveo (bo ma fajny ryj, ale zawsze kiepskich właścicieli), Malibu (bo widziałem raz i od razu poczułem, że to pomyłka), Orlando (bo Fiat Freemont), Camaro (bo sąsiad ma wersję V6 i jest to akustyczny dramat i mentalny kociokwik – coś tak amerykańskiego musi bulgotać, a nie szumieć!), Trax (bo na oczy nie widziałem) oraz Captiva (bo już nawet CRV jest lepsza, acz i tak tragiczna).
AKTUALIZACJA: Jednak odpada Cruze (sugestia Mikel), bo jest nudny – no co fakt, to fakt. A do gry wchodzi Camaro (sugestia Yatzek i Lasko), bo jak to mówią, poza szumiącym V6 w ofercie jest jeszcze bulgoczące V8.

Citroen

USB13-0-Citroen
GRA: DS3, DS5 i Berlingo
ODPADA: C1, C Zero, C3, C-Elysee, C4 i DS4 – bo o żadnym z tych aut nie umiem nawet jednego zdania sklecić. Oraz C5 (bo fajne, ale złych ludzi zawsze w nim widzę), Nemo (bo wolę Fiata), C3 Picasso (bo jednak przekombinowane), C4 Aircross (bo w życiu na oczy nie widziałem) oraz C4 Picasso (supernowy, ale wątpię by rodzinne vany miały w tym konkursie cokolwiek do gadania).

Dacia

USB13-0-Dacia
GRA: Logdy oraz Duster
ODPADA: Logan (nie mam już siły hejcić tego auta), Sandero (nie mam o nim zdania), Logan MCV (bo Lodgy jest lepsze) oraz Dokker (nie mam o nim zdania).

Ferrari

USB13-0-Ferrari
GRA: F12 berlinetta
ODPADA: FF (śliczne, ale irytujące z tym swoim absurdalnym 4×4), 458 (bo jednak jak auto ma silnik w środku, to od razu w standardzie dostaje zwalone proporcje) oraz California (bo taka zwykła, wręcz nudna).

Fiat

USB13-0-Fiat
GRA: Freemont
ODPADA: Mimo mojej naprawdę wielkiej sympatii do Fiata, muszę w tym roku wywalić prawie wszystkie modele – bo albo są stare (500, Panda, Punto, Bravo, Linea, Sedici, Qubo) albo brzydkie jak noc (500L i Doblo).

Ford

USB13-0-Ford
GRA: Focus
ODPADA: Ka (suabeto), Fiesta (bo przerośnięty grill), Mondeo (za totalny brak proporcji w rzucie z profilu i bycie największym kaszalotem w klasie), Kuga (siakiś taki nijaki) i wszystkie cośtam-Maxy, bo idea sportowego minivana jest bardziej chora niż bardzo chora.

Honda

USB13-0-Honda
GRA: Civic
ODPADA: Jazz (fajne to, ale mam ważenie, że ostatni raz widziałem Jazza rok temu), Insight (coooo?!), CR-Z (2x cooo?!), CR-V (ujemne punkty w kategorii designu – ciężko stworzyć coś bardziej podobnego do kasztana upaćkanego pasztetem) oraz Accord (bo po pierwszej fali zauroczenia ten wóz bardziej przypomina mi Passata niż coś o sportowych korzeniach).

Hyundai

USB13-0-Hyundai
GRA: Veloster
ODPADA: i10, i20, i30 (wszystkie są ładne, ale jednocześnie niezauważalne, pomijalne, umykające uwadze), ix20 (bo Venga), Genesis (bo mimo iż RWD i w ogóle szał i brandzel, nikt przy zdrowych zmysłach tego sobie nie kupi), ix35 (widziałem raz, koszmar) oraz Santa Fe (ładne, ale są lepsze w tym klimacie) oraz i40 (bo cee’d).

Infiniti

USB13-0-Infiniti
GRA: Q50
ODPADA: M (jeździłem, szału nie robi), QX50 (na oczy nie widziałem), FX70/QX70 (fajny, ale chyba mógłby być fajniejszy).

Jaguar

USB13-0--EMPTY
GRA: —
ODPADA: XF (po liftingu przestał mi się podobać), XJ (tragiczny profil), F-Type (za rok) oraz XK (niby taki fajny, niby och i ach, a jak 2 na oczy widziałem, to wszystko, i wcale na żywo koparki tak nie zrzuca).

Jeep

USB13-0-Jeep
GRA: Wrangler 2
ODPADA: Compass (no śliczny jest, po prostu tak śliczny w proporcjach i nadkolach, że ojej) oraz Grand Cherokee (bo mimo iż wersja SRT ryje baniak, to zwyklak wygląda jakoś niespecjalnie).

Kia

USB13-0-Kia
GRA: cee’d i Sportage
ODPADA: Picanto i Rio (bo niewiele o nich powiedzieć umiem), Optima (bo zawsze ma tragiczny felunek), Carens (???), Soul (fajna, acz już nudna i wiem, że jednak to słabe auto jest), Sorento (tanie, acz bez sensu) oraz Venga (bo bez szans, acz bardzo ją lubię).
AKTUALIZACJA: Gra również Optima, bo licznie jej broniliście.

Lancia

USB13-0--EMPTY
GRA: No comment
ODPADA: Ypsilon, Delta, Thema i Voyager. Normalnie no comment.

Land Rover

USB13-0-LandRover
GRA: Evoque i Discovery
ODPADA: Defender (bo dalej zajadę czołgiem, a traktorem to jeszcze i pole zaoram), Freelander 2 (straszną tandetą zalatuje), Sport (super, śliczny, ale jakoś tak już mi się znudził) oraz Range Rover (nigdy specjalnie nie lubiłem).

Lexus

USB13-0-Lexus
GRA: IS
ODPADA: CT (buhahaha), GS (poprzednik był mistrzem wszech czasów świata i olimpijskim – piękne, ponętne i cudownie “do posiadania” auto, a teraz to jakiś bazgroł), LS (prawie jak wyżej) oraz RX (najbrzydszy SUV ever, zerowe lub nawet ujemnie ładne proporcje i detale).
AKTUALIZACJA: Jednak IS odpada. Drogą eliminacji, bo szukałem miejsca dla Camaro. No nie lubię Lexusów, no nic a nic ich nie lubię.

Lotus

USB13-0-Lotus
GRA: Evora
ODPADA: Elise (widziałem na żywo – ja wiem, że to nie jest do podziwiania tylko do jeżdżenia, ale ciężko jest czymkolwiek przebić ogólną taniość i tandetę wnętrza tego auta) oraz Exige (za cholerę nie wiem co to jest i czym się różni od czegoś innego).

Maserati

USB13-0-Maserati
GRA: GranTurismo
ODPADA: GranCabrio (bo coupe zawsze jest lepsze od kabrio), Ghibli (widziałem na żywo i… żałuję, że widziałem) oraz Quattroporte (poprzednik mnie porywał, ten wygląda zbyt pod publiczkę, zbyt dużo ma detali, zbyt jest udziwniony – i zbyt przypomina Infiniti, lub ono jego).
AKTUALIZACJA: Gra jeszcze Ghibli, bo Garnier i wuner prosili.

Mazda

USB13-0-Mazda
GRA: 3 i 6
ODPADA: 2 (w życiu nie widziałem, Kia Picanto czy inna Venga lepsza), Mazda 5 (słabe, acz bardzo doceniam odsuwane drzwi tylne), MX-5 (nie czuję tego auta nic a nic, i nie tylko dlatego, że się do niego nie mieszczę) oraz CX-5 (poprzednik był ponętny, obecnemu ten dziwnie zamaszysty design Mazdy zaszkodził).
AKTUALIZACJA: Odpada jednak 3, bo jak się dziś myśli o Maździe, to tylko “szóstka” staje przed oczami.

Mercedes

USB13-0-Mercedes
GRA: A, CL, SLS, GLK
ODPADA: CLA (bo z tych kaleczących wizerunek klasycznej marki modeli wolę hatchbacka), C (bo mi się przejadł a fotki następcy powalają), E (najgorsza klasa E ever, czekam niecierpliwie na następcę), Citan (tiaa…), B (plażo, proszę), R (kiedyś mi się nawet podobał, dziś jakoś mniej), SLK (super, ale już jakoś mniej niż kiedyś), SL (jak wyżej), GLA (nie mam pojęcia co to jest), M (suabyest), G (nie jestem czarnym raperem), GL (nie jestem Cyganem) oraz S (stary jest brzydki, a nowy może powalczy za rok).

MINI

USB13-0-MINI
GRA: Paceman
ODPADA: One (nie moja bajka), Clubman (świetny, serio bardzo mi pasuje, ale zawsze w tym konkursie odpadał w pierwszym starciu, więc w tym roku mu zaoszczędzę wstydu), Coupe (piękny dach, no serio, rewelacja), Cabrio (w miarę OK, ale kabriolety to nie moja bajka), Roadster (jak wyżej), Countryman (fajny, ładny, ale wolę Pacemana).
AKTUALIZACJA: Jednak usuwam Pacemana. Ogólnie usuwam wszystkie MINI, bo to co zrobili z nowym MINI (utyło, spasło się a w serii silniki 3-cylindrowe!) to jest żenujące.

Mitsubishi

USB13-0-Mitsubishi
GRA: Lancer
ODPADA: i-MiEV (auto przyszłości, może za rok a może wcale), Colt (prawie ich nie widać, słabe jakieś takie), ASX (nijaki), Outlander (kupa na kupie kupą pogania), Pajero Sport (znudził mi się, nieprzyjemnie toporny) oraz Pajero (bardzo ich ostatnio mało widać, chyba ich czas minął).
AKTUALIZACJA: Jednak usuwam Lancera, bo faktem jest, że w serii jest mega nudnym autem (i takim soooo ’90) a nie można wielbić modelu tylko dlatego, że jakiś niewielki procent sprzedaży robi wersja Evo. To tak jakby Opla Omegę oceniać tylko po unikatowej wersji Lotus.

Nissan

USB13-0-Nissan
GRA: Juke i GT-R
ODPADA: Micra (brzydka), Note (ładny ale na oczy nie widziałem), Leaf (może za rok), 370Z (bo się nie mieszczę, idiotycznie małe auto), QashQai (lifting mu zaszkodził, niepotrzebnie w prestiż poszedł), X-Trail (staroć), Murano (egzotyk), Pathfinder (znudził mi się).

Opel

USB13-0-Opel
GRA: Insignia
ODPADA: Adam (lubię, podoba mi się, ale w sumie jest bez szans), Astra (trochę mi się opatrzyła, acz 3-drzwiowe GTC wygląda genialnie), Corsa (strasznie to się tłuste i nabite zrobiło), Zafira (doceniam, ale jakoś nigdy nie lubiłem), Mokka (również doceniam, ale jest po prostu trochę brzydka), Antara (po prostu nie) oraz Meriva (bardzo doceniam drzwi, ale bez szans).

Peugeot

USB13-0-Peugeot
GRA: RCZ
ODPADA: Ion (może za rok, acz nawet jeśli, to wejdzie wówczas oryginał od Mitsubishi), 107 (znudziło mi się), 208 (nie, bo durna kierownica), 301 (co?), 308 (durna kierownica), 508 (fajne, acz z każdym dniem coraz bardziej brzydkie i nieskładne), 2008 (nie wiem co to jest), 3008 i 5008 (bo ich kompletnie nie rozumiem albo po prostu nie lubię) oraz Partner (bo Berlingo).
AKTUALIZACJA: Do gry wchodzi 308 (sugestia arka3).

Porsche

USB13-0-Porsche
GRA: Cayman, Panamera
ODPADA: Boxster (nie lubię kabrioletów), 911 (bo bez chwili namysłu brałbym Caymana) oraz Cayenne (bo brzydkie jak Audi Q7, Rodowicz i Liszowska na gali sylwestrowej).

Renault

USB13-0-Renault
GRA: Clio, Captur
ODPADA: Twingo (koszmar), Megane (świetne, ale już mi się obyło), Fluence (plażo itd.), Laguna (coraz bardziej mi się podoba, ale nie ma szans – mimo że kiedyś wygrała!), Kangoo (bo Partner), Scenic (bo już jakoś nie taki fajny), Espace (doceniam, acz dziś już zero emocji) oraz Koleos (biczplis).
AKTUALIZACJA: Z gry wylatuje Captur, bo jednak w moich oczach jest praktycznie taki sam jak Juke, tylko jednak gorszy.

Seat

USB13-0-Seat
GRA: Leon
ODPADA: Mii (bo wejdzie VW up!), Ibiza (bo koszmarnie brzydka), Toledo (bo obciachowe) oraz Altea (bo nie).

Skoda

USB13-0-Skoda
GRA: Octavia
ODPADA: Citigo (bo wejdzie VW up!), Fabia (bo gerberownia niebywała), Rapid (bardzo fajny, ale niestety do niego wsiadłem…), Superb (bo Octavia urosła), Roomster (bo już mi się znudził) oraz Yeti (bo nigdy nie lubiłem).

Subaru

USB13-0--EMPTY
GRA: —
ODPADA: Impreza (koreański dramat), Legacy (koreański dramat), Outback (koreański wiecie co), BRZ (bo GT86), XV (co??!), Forester (jakoś nie, po prostu nie).

Suzuki

USB13-0--EMPTY
GRA: —
ODPADA: Tylko Swift mi jakoś leży, ale też nie aż tak, żeby tutaj się z nim bawić. Poza tym Alto na oczy nie widziałem, Splasha podobnie, SX4 to staroć trochę bez sensu, Kizashi to jakiś żart a lata świetności terenówek (Jimny i Grand Vitara) dawno minęły.

Toyota

USB13-0-Toyota
GRA: Auris i GT86
ODPADA: Aygo (bo już stare), Yaris (bo się rozpasł niepotrzebnie i brzydko), Corolla (bo tak samo), Prius (nigdy nie lubiłem), Avensis (lubię, nawet bardzo, ale chyba bez szans), Verso (bardzo zbrzydła), RAV4 (również zbrzydła), Land Cruiser (bo nie wyznaję Allaha).

Volkswagen

USB13-0-VW
GRA: up!
ODPADA: Nie chce mi się wszystkich VW wymieniać, ale odpada po prostu każdy – coś jest w tej marce zniechęcającego, nijakiego i tak bardzo uwłaczającego gustowi, stylowi i ogólnemu postrzeganiu aut. Mam wrażenie, że ona wręcz krzyczy – kup mnie i czuj się wydymany, kup mnie i pokaż jak bardzo nie masz gustu, kup mnie i pokaż jak podążasz za stadem.

Volvo

USB13-0-Volvo
GRA: V40
ODPADA: S60 (fajne, acz emeryckie) a pozostałe mnie w ogóle już nie grzeją.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Na uwagi i zażalenia chciałbym czekać nie dłużej niż kilka dni.
Z góry dzięki.

91 komentarzy

  1. Wywalenie wszystkich Astonów, Bentley’ow i Jaguarów to jeszcze może jakoś przeboleję, no ale żeby mówić, że by się wzieło Caymana zamiast 911 to już mi się w głowie nie mieści. Tym bardziej, że w grze są Skoda(!) Octavia, Nissan Żuk i o zgrozo Lancer w podstawowej wersji. OMG

  2. Octavia powinna wygrać, a jeżeli chodzi o BMW to nie wiem czemu wszystkich tak bardzo podnieca technologia z Priusa w wykonaniu BMW.

    Ciekawe jak wiele osób wie, że elektryczną technologie do I3 BMW sprzedała Toyota w zamian za ich know-how o silnikach diesla.

  3. @Piotrek: Cayman jest po prostu pod każdym względem lepszy. 911 ma tylko przewagę sentymentu. A Lancer to Lancer – zarówno 1,8 jaki i EvoX.

    @Misiek: A to ciekawe z tym i3, muszę zgłębić. Acz nawet jeśli, to co to w sumie zmienia… równie dobrze technologię zasilania prądem mogli wziąć od Casio (bo kalkulatory) albo od Lenovo (bo laptopy).

    Z innej beczki – coś mi się wydaje, że w ciągu najbliższych lat Toyota wyrośnie na mega zajebistą markę, bo jako jedyna zdaje się teraz mieć jasne i klarowne plany – technologiczne i modelowe.

  4. Mistrzu Blogo, Astona DBS już nie sprzedają weź wygooglaj sobie Vanquish i wstaw go za Mercedesa CL, który ma milion lat.

    Strasznie opatrzył sie tez już Lancer i proponuje zamiast niego dodać Peugeota 308 bo choc mi podchodzi tak średnio to to nowość 2013 i ciekaw jestem co Szwagry myślą.

    A swoją kasę postawiłbym w tym roku na Mazdy. Coś czuje, że to czarne konie będą…

  5. Alfą 4C w polsce będzie można nawet pojeździć ponoć! Przynajmniej jedna została zakupiona przez prywatną osobę a druga będzie u dukiewicza ;)

  6. Wywal Panamerę i daj 911. Ja naprawdę nie wiem co Ty widzisz w tych pseudo coupe 4drzwiowych

    Wywal Leona (bo SEAT.) i daj Bentley Continental, bo takie powinno być GT.

    Wywal BMW 6 SC (patrz Panamera) i daj Subaru Outback, imo najfajniejsze Subaru teraz (nie licząc BRZ bo to GT86)

  7. @Blogomotive tylko tak jak napisałeś Toyota rośnie na fajną markę, która sprzedała już ileś tych elektrycznych Priusów na całym świecie, a jeżeli już coś od kogoś brać to lepiej żeby to było wcześniej sprawdzone.

    Toyota dzięki tej umowie dostała technologię i rozwiązania do produkcji silników diesla, ale tyko do Lexusa, bo BMW żądało takiej klauzuli i wcale im się jakoś nie dziwie.

  8. Lancer w podstawowej wersji (nie-EVO) to porażka. Karoseria krzyczy “Jeździj mnie! Targaj po zakrętach! bij bigblokowe masyl-kary na ryj! Zjem je wszystkie tym swoim przerośniętym otworem gębowym!” Kiedy silnik zakaszle, zadymi na czarno (a, nie, bo DFP czy inne filtry), szarpnie przy ruszaniu (a, nie, bo dwumas) po czym zaterkota po emerycku oszczędnym dizlem. To auto bez świstu blow-offa jest na drodze jak wykastrowany ogier rozpłodowy w stadzie. Albo szczupła 60-latka ubrana w młodzieżowe ciuchy kiedy patrzysz na Nią od tyłu.

    Oczywiście mam na myśli sedana, hatchback to… no, kurna, hatchback.

  9. @Wistul: Vanquish za Mercedesa CL – okej, niech będzie.
    A Peugeota może faktycznie warto dodać, ale nie wiem czy za Lancera. Pomyślę.

    @Mikimisz: Nie, 911 nie wrzucę, strasznie mnie to Porsche irytuje. Panamerę wywalę w ostateczności, bo kurde jest kozacka. Leona też chcę zostawić, bo to wreszcie chyba fajny Seat. Bentley’a nie kumam, poza tym staroć i trochę zwalony liftingiem. A Outback to najlepsze Subaru, czyli nadal bardzo słabo. Kurde, takie żeś zmiany zapodał, że nijak mi nie pasują…

  10. Jeżeli mogę być szczery to natychmiast wyrzuciłbym:

    Captura, bo jest do bani a pomysł na tapicerkę, którą możesz zmieniać w zależności od nastroju jest jak dla mnie dziwny.

    PS: Jeżeli dobrze pamiętam to ktoś już ten patent dawno wymyślił i nazywa się pokrowce na fotele.

    X1 wiem że go uwielbiasz ale który to już rok z rzędu promujesz tego odgrzewanego kotleta

    W zamian dodałbym:

    Giuliette, bo to chyba ostatni samochód, który sprawia że koncern Fiata ma sens istnienia

    Countrymana, bo jest fantastyczny a w porównaniu do X1 ma jakiś wygląd i nie wygląda jak pobity (Paceman)

    Takie jest moje zdanie, ale czego bym nie napisał i tak wygra Mazda 6 :)

  11. @Misiek: Okej, Captur za Giuliettę, niech Ci będzie. X1 zostaje, bo to mój wielki ulubieniec. A od Countrymana wolę Pacemana, poza tym to jedno i to samo auto, niech powalczy ten dziwniejszy.

  12. Dodaj Vengę (może być za Nissana Juke’a) – przy wielu samochodach jest że nie – bo Venga, a ostatecznie nie weszła – dałbym jej szansę – serio chyba najlepsze małe autko na rynku

  13. Kia Optima za Mitsu – bo Optima wygląda fenomenalnie, ma świetne proporcje i już nawet ten felunek tego nie zmieni. A lancer w tej wersji jest bleh. I wywalić Toyotę Auris bo to Toyota. A Ghibli na żywo jest ładne. Ewentualnie XC60 bo serio jest świetnym suvem, o ile suv może być świetny.

  14. @Blogo – a ja w kategorii “Dacia” bym jednak nie skreślał Logana. Obecnie obowiązujący Logan II czy też “Nowy Logan” to auto całkiem inne od tego, które tak “kochasz”. Fajny wygląd, poprawione bolączki “wieku dziecięcego”, w końcu wnętrze z klasą, o wiele mniej toporne (m.in. wbudowana nawigacja, radio CD/mp3 itp.) – zastanów się nad tym :)

  15. Kolega z pracy miał Lancera z salonu. Miał, bo najpierw go skrytykowałem, a tydzień później go ukradli. Jest mega nijaki, a jak wsiądziesz do środka to “Powrót do przeszłości”. Opatrzył się już dawno, a ochy słychać tylko przy Evo, które jak wiadomo lepiej jeździ niż wygląda. Pierwszą rundę może przejdzie…może.
    Szkoda zachodu. Kupa obejmuje również ten model.
    Countrymana bym jednak zostawił, bo: nalepka na Dakarze ;-) i kto widział Pacemana poza salonem?
    Reszta to “święte słowa”.

  16. A ja przekornie powiem, że mi się WSZYSTKO PODOBA. Dobór modeli i argumentacja taka, że Plażo, You know, what! więc nie mogę się doczekać pojedynków :-)

  17. Gdzie są Aston i Jaguar, się pytam?! A, i Freemont to nie Fiat, proponuję wywalić. W ogóle Włochy zniszczone, ale w sumie zgodnie z rzeczywistością, niestety…

  18. No to jedziemy:
    AUDI : tylko A7 RS
    BMW: tylko M4 (lobbuj X1 ale i tak to LUDZIE głosują)
    Mercedes: tylko A-class AMG (najlepeiej wyglądający Merc)
    Mazda: tylko 3 (6 wygląda jak koreański Hyunday)
    Infinity: tylko M (którym jeździłeś)
    Peugeot: RCZ i 508 (wytaczające się z parkingu 508 zrobiło na mnie mega wrażenie)
    Toyota: tylko GT86 (za odwagę i pomysł taniego RWD)
    Land Rover: tylko Range Rover Sport
    Volvo: tylko V40 Polestar
    Citroen: DS3 i DS5
    Renault: tylko Clio (super projekt!)
    Porsche: tylko Cayman (911 po zmianie ukł. kier. na el. odpada)
    Seat: tylko Leon (Ibiza nic nowego nie wnosi)
    Skoda: Tylko Octavia

    Errata: Powinno wygrać Clio, BMW jest świetne ale zmiana nazwy to wg mnie nietrafiona decyzja. Mazda ma piękny design ale to wciąż Mazda.
    Nagrodę pocieszenia powinien otrzymać Chiński Saab za ożywienie marki i produkcję modelu 9-3NG !

  19. @Sopp: Bo czwórka to zwykła trójka 2D – i nawet mniej mi się od sedana podoba. Chyba w taki okres życia wszedłem, że jak mam wybór: auto z drzwiami bez ramek i takie z ramkami, to biorę to drugie, bo na ogół ma jeszcze drugą parę drzwi i bardziej rozbudowany tył, co dobrze proporcjom robi.

    @bazylfox:
    Merc A AMG to jakis dramat, proszę Cię! No po Tobie się tego nie spodziewałem ;(
    Infiniti: Q50 jest lepsze od M, serio.
    Peugeot: Początkowo 508 też mi się podobało, ale jak pisałem, obecnie zaczyna już wyglądać grzybowo i nieładnie.
    Range Rovera Sport chyba w tym roku odpuszczę, niech Evoque powalczy.

  20. @bazylfox: Mazda 6 jak koreański Hyundai? No normalnie wyjdę z siebie. 2 dni temu miałem z nią do czynienia i w czerwonym,perłowym kolorze jest zdecydowanie najładniejszym autem w swojej klasie. No i SkyActive robi serio świetną robotę ;) 508 przy tym to padaka troszkę na ten moment.

    Ale z Peugeotów 208 GTi może? To serio bardzo fajne auto.

  21. Zostaw proszę 308, kierownica akurat jest bardzo fajna, a zegary widać. To że jest to innowacja to chyba dobrze ? Gdyby nic producenci nie zmieniali to byśmy nadal dorożkami z doczepnym silnikiem jeździli… Nowe 308 dobrze wygląda, jest nowością 2013 i należy mu się miejsce w USB !!

  22. Będę bronił z Tobą Blogo Caymana i X1 jak niepodległości!

    Ale, nieśmiało, sugerowałbym także drobne korekty: Auris, Cruze i Civic to mege nuuuuuuda. Sam ich widok usypia. Poza tym, po co nam mięso armatnie w pierwszej rundzie. Chcę się trochę pogłowić nad wyborem! Łatwo już było!

    Zamiast tych trzech “modeli” dałbym jednak F-Type i nową S klasę – niech walczą w tym roku.Dla F-Type to ostatnia szansa by powalczyć w USB bez dachu i zobaczyć czy przejdzie pierwszą rundę. Wszak za rok dostaniemy Coupe, a prawie zawsze coupe>cabrio. A jak w tym roku nie dasz S klasy, to w kolejnej edycji nie będzie miała argumentów. Wszystkie technonowinki nawet Logan będzie miał w standardzie. A na trzeciego może Opel Cascada. Desing robi wrażenie.

  23. Dlaczego Kia Soul niefajna i złym autem jest? Wprawdzie nie jeździłem nią, ale mi się podoba i bym ją wrzucił do zestawienia zamiast Octavii/Leona/Captura/A-klasy – któregokolwiek z nich.

  24. Aha – X1 też bym wywalił, bo to wg mnie bezsensowny samochód, ale wiem, że nie mam na to nawet co liczyć, więc nie postuluję.

  25. Mazdą 6 nie jeździłem, ale widziałem jak stała na światłach obok Infinity M cośtam i nowym Hyundai’em/(Kia?) cośtamteż. Wszystkie miały podobne światła z tyłu i podobną bryłę nadwozia.
    Kupując 2 z tych 3 aut nie chciałbym wtórności i podobieństwa do – specjalnie poniżam i obrażam – koreańskiego auta.

    Nie obrażajcie się właściciele, jak ja nie obrażałem się za dres w paski jak miałem BMW.

  26. A ja będę kładł nacisk na Ghibli – imho jest duuużo ładniejsze od nowego Quattroporte. Poprzedni czterodrzwiowiec był wspaniały, monumentalny i onieśmielający. Tył nowego wygląda jak Citroen C5 pierwszej generacji. A właśnie wspaniałą zgrabność zyskał mniejszy Ghibli i, serio, jakbym miał wolne pół melona, to bym się nawet minuty nie zastanawiał…
    Alfa, Lancia i Fiat nie istnieją w ogóle… A Freemont jest bardzo fajny, ale taki z niego Fiat, jak ze mnie kardynał Dziwisz. Już prędzej dałbym Pandę – to jest to, co Fiat robi najlepiej.
    CL to staroć – do wywalenia. Jak Cię stać na takie auto, to raczej jest na końcu listy…
    Lancer out – staroć, plastik gorszy niż w Fiatach, przód obiecuje wiele, a pod machą 115 kucy…
    Seat? Who the fcuk is Seat?
    Aha – Evoque – też bym wywalił. To nie jest samochód, tylko lansiarski gadżet na kołach. Onegdaj posądziłeś mnie o ajfoniarstwo – nie każ mi posądzać Cię o evoquizm.

  27. Znów nie ma Corvette? :(
    W tym roku pojawił się nowy model, acz nie wiem czy go sprzedają w Polskich salonach, może warto rozpatrzyć jednak tą kandydaturę?

  28. Nissan Joke? JO CIE PROSZA. Won z tym kałem (ładnie proszę, a wręcz kulturalnie proponuję) a na jego miejsce cokolwiek. Na przykład Roomstera, którego pasjami uwielbiam, gdyż jestem pierdolnięty. Albo Forestera, który w przeciwieństwie do większości tzw. SUV-ów naprawdę potrafi zjechać z asfaltu.

    A tak w ogóle co znaczy, że w C5 widzisz “złych ludzi”? Ja sam bym jeździł a jakoś strasznie zły nie jestem, może odrobinę zgorzkniały i cyniczny (w końcu jestem basistą, wszyscy tak kończymy), ale nic ponad to.

    No i nie zgodzę się, że aktualna E-klasa jest tak wujowa.
    a) Porównaj z W210 a wszególności jakością jego wykonania. Jak nie pomaga to porównaj jeszcze raz.
    b) W kategorii “uniwersalny, komfortowy, relaksujący dupowóz premium-sremium” trudno o coś lepszego. Tzn. ja na ten dany przykład wolałbym Lexa GS-a, czy to nowego, czy poprzedniego, ale i tak E-klasa robi robotę.
    c) E63 AMG, 3,6 do setki, BORZE JAK JA GO POPROSZĘ.

  29. Widzę Blogo, że jednak masz trochę pojęcia o motoryzacji. Obsypałeś moje auto (już nieprodukowane) komplementami ;)

  30. Blogo, do Volkswagena dodaj jeszcze do up’a, Passsssata CC – po lifcie, wyglada najlepiej z reszty tej stylistycznej nudy, pozdro

  31. Do gry:
    1. nowe C4 Grand Picasso – bo jeździłem poprzednim i jak na przedszkole na kółkach jest naprawdę szałowe, a nowe ma lepiej dopracowane wnętrze, poprawione proporcje i zwiększone rozstawy kół i osi więc powinno również jeździć lepiej (a nawet stary C4 brał zakręty lepiej niż niskie miejskie hatchbacki). Mimo małych szans dodałbym do głosowania.
    2.Fiesta – bo mimo twojego urazu do jej wielkiej paszczy prowadzi się jak po sznurku, a Fiesta ST (której notabene wielka paszcza bardziej przystoi) urywa dupsko i została samochodem roku Top Gear – Jeremiasz C. wie co mówi.
    3. BMW serii 4 – bo poprawienie albo przynajmniej nie zepsucie prześlicznego E92 to gigantyczne osiągnięcie.

    W zamian wywaliłbym:
    1. Civic – o ile pierwszy futurystyczny Civic jakoś się przyjął, to na tego nowego nie mogę patrzeć – no szkaradny i pokraczny. Nie wiem jak może się podobać. Innych argumentów nie mam bo nie jechałem. Może prowadzi się fajnie, ale pewnie i tak objechałby go na zakręcie pierwszy lepszy Focus. No i turbo w Type-R to nóż w plecy zapalonych hondziarzy, którzy mieli straszny polew z pierwszych M-ek z turbo.
    2.Lancer – poprzednicy wszystko napisali. Wygląd jak EVO, osiągi jak Colt.
    3.Octavia – może i większa ale coś z tym tyłem nie gra. I podobno na testach torowych wypadła z drogi w miejscu gdzie stara przeszła bez lekkiego pisku.

  32. Blogo co Ty w tej Toyocie widzisz? może i potrafią sprzedawać auta, ale żeby to fajne było to już przesada :) aurisa bym wywalił definitywnie, za sam zegarek wystarczy.
    captur też niech spada, co to niby jest? samochód? pffff

    proponuję wsadzić Merca CL (cud nad cudy) i wywalić captura, pliss, a reszta niech walczy

  33. Odpada: i3 (bo teraz to byłby falstart, ten samochód wygra przyszłoroczne USB, zobaczycie).

    Ooo..przelew już przyszedł?:)

  34. @Alex – +100 za ten koment :)

    A teraz Blogo – po raz trzeci i ostatni grożę. Proszę tu Jazza przywrócić, bo to bardzo fajne i niedoceniane miejskie wozidło – nie wiem gdzie ty się poruszasz, że jej nie widziałeś… A czekaj ponoć w Wawie kroją japońce, to by wiele wyjaśniało.
    Może być za Dacię Lodgy. Podziękował.

    I ktoś tu proponował wstawienie Maserati Ghibli, do wywalenia Nissan Joke :P

    Aha, Merc A klasa AMG wygląda fajnie, bo podobny do Astry ;)

    Rzekłem.

  35. Jako, że wziąłem sobie do serca Twoje słowa “mój konkurs,moje kredki” to mimo wielu pozycji które mi nie pasują zasugeruje jedynie te najważniejsze.

    Jak już jeden z przedmówców zauważył i40 to nie cee’d, a jak dla mnie jest najciekawszy w klasie (z czym się już w pewnym stopniu zgodziłeś gdy proponowałem auto dla “Beżowego”). W zamian proponuję wywalić np. Octavie. Kompletnie nic w tym modelu (a nawet całej marce) nie widzę.

    Dołączam się do broniących CLa. Co z tego, że troszkę starszy jak nadal perfekcyjny w proporcjach.

    Boli mnie słaba włoska reprezentacja, ale z argumentacją niestety się zgadzam. Może jednak uda mi się przekonać Cię do Pandy, która przecież jest idealna w swojej prostocie, a do tego wygląda bardzo dobrze. Podoba mi się konsekwencja stylu “squircle”.

    No i Rapide zamiast Panamery. Widzę Panamere, odwracam wzrok na Astona i już nie chce się z powrotem odwracać żeby znowu widzieć tą niemiecką maszkarę.

    Nie będę prostestował przeciwko X1. I tak odpadnie w pierwszej rundzie :P .

  36. Suchajta, nie komentuję poszczególnych propozycji, bom zarobiony etatowo, ale wszystkie postaram się wziąć pod uwagę, jak jutro/pojutrze będę składał już konkretne pojedynki.

    Tak więc ten no… dzięki za sugestie, w sumie w wielu miejscach macie rację.

    @Alex: Przelew przyszedł, właśnie jemy zapiekanki, zaraz idziemy z rodziną na dziwki. YOLO.

    @ALL: Za Chiny Ludowe nie wywalę Nissana Juke, bo jest przezajebisty. Takie auta tworzą różnorodność, gdyby nie one, byłyby tylko Passaty, Octavie i Chevrolety Cruze, czyli raczej nuda.

  37. W Joke’u nie ma nic zajebistego. Wygląda koszmarnie, w środku jest jeszcze gorzej, nie wiem, jak jeździ, ale nie spodziewam się nic ponad podwyższonego hatchbacka (karnąłem się 2008 – zieeew). To nic ponad marketingowy produkt którego targetem są korpopsity, które parkując go pod biurowcem wmawiają sobie, że są tak zajebiście oryginalne, a potem w identycznej jak reszta korpopsit garsonce idą zapierdalać ku chwale Wielkiego Korpobrata. NEEWHOOYAH. Podobnie jest z Capturem, ale on przynajmniej nie gwałci mnie w oczy.

  38. Dzięki za Juke,myślałem że tylko ja taki poyebany że mnie się podoba.A skodę to bym wywalił,bo wygląda na tańszą niż poprzednia octavia.

  39. Nissan Juke – nie znam osiągów tego auta, awaryjności itp – ale wygląd ma koszmarny. Dodać wieżyczkę z lufą i w zasadzie nie byłby do odróżnienia od szwabskiego wozu pancernego.
    Czasami się mówi, że Dacia Logan ma toporną, siermiężną bryłę nadwozia – co w takim razie powiedzieć o Juke’u? Toporny do dwucyfrowej potęgi chyba…

  40. Ale przynajmniej JAKIŚ! Patrzysz na niego i od razu wiesz co to za auto. Czyli dokładnie inaczej niż w przypadku 90% współczesnych samochodów. Postaw obok siebie kilka dowolnych samochodów dowolnej klasy, pozdejmuj emblematy i każ powiedzieć co jest co przypadkowym osobom z odległości kilkunastu metrów. Założę się, że nikt nie poda w 100% prawidłowych odpowiedzi. No bo czym oprócz znaczków na klapach różni się np 508 od Passata? Albo np 308 od Ceeda?

    Brawo dla Nissana za odwagę zrobienia czegoś innego niż kotlet mielony albo leniwe!

  41. Oraz:

    @Leniwiec: kłopot w tym, że jakieś 80% Juke’ów, które widziałem miało za kierownicą nie korpopsity, ale chopów! I to w różnym wieku. I za każdym razem nienajgorzej ubranych (na ile się da zobaczyć przez te wzierniki w miejscach okien).

    Inna sprawa, że o orientację nie pytałem, więc teoretycznie nadal możesz mieć rację…

  42. Porównanie Juke’a z panzerwagenem nie jest od czapy. Spójrzmy choćby na te “okna” tylko nieznacznie większe od przezierników w samochodzie pancernym :)
    Po prostu się zastanawiam – kiedy w końcu zrezygnuje się w ogóle w samochodach z okien zastępując te kamerami. Bo patrząc na nowe modele samochodów jedno da się zauważyć – minimalizacja widoczności postępuje.
    Ja jestem tradycjonalistą jesli chodzi o bryłę nadwozia – nie chce wyjść na podlizywacza – ale ideałem jest tu dla mnie BMW Rafała Blogosławskiego :) Po prostu w bryle tego pojazdu mamy harmonię, piękno i brak zbędnych udziwnień.
    Nissan Juke, Fiat Multipla, Ford Ka czy jeszcze kilka innych – przypominają wszystko, tylko nie rasowe auta.

  43. To i do obrońców Juke’a się muszę dołączyć. Według Słownika Języka Polskiego siermiężny oznacza prosty, zgrzebny i nieefektowny. No ludzie, jak, z której strony? Mylicie pojęcia. On jest kontrowersyjny. I dobrze, że jest. Nie podoba się Wam? Ok, macie prawo. Po prostu nie zagłosujecie na niego. Właśnie o taki rodzaj samochodów chodzi chyba w tym zestawieniu. Mnie na ten przykład nawet się podoba, w przeciwieństwie do banalnego kyszkysza którego to właśnie wspomniana przez Was grupa społeczna ochoczo kupuje twierdząc, że jest oryginalny. No, ale to mówi gość, który ostatnią Multiplę sprzed liftingu uważa za bardzo ciekawe auto :) .

  44. Multipla sprzed liftu (jak dobrze rozumiem, chodzi o tą pierwszą współczesną Multiplę, prawda?) jest porażająco fajnym autem. Nie znaczy to, że bym ja z miejsca kupował, bo nie potrzebuje takiego auta, ale bardzo bardzo bardzo doceniam to jak wygląda, co oferuje i jak wspaniale jest inna. Carman, piąteczka!

  45. “kszyksza” też bym nie kupił. Bardzo mi się nie podoba kierunek w jakim idzie Nissan jeśli chodzi o stylistykę nadwozia. Takie “dziecko traktoru i czołga”. Dziękuję, postoję :)

  46. O, no i właśnie tu mamy różnicę między Jokiem a Multiplą. Joke jest ohydny z zewnątrz, badziewny wewnątrz (siedziałem) i do niczego się nie nadaje. Multipla jest ohydna z zewnątrz, ma obrzydliwą deskę rozdzielczą (chodzi mi o chaotyczny rozkład zegarów – zero harmonii), ale mimo to została świetnie wymyślona. Mimo dokonywania gwałtu na moim poczuciu estetyki (szczególnie w wykonaniu tablicy rozdzielczej) potrafię ją docenić, ba – budzi we mnei pewną sympatię. Multipla prawdopodobnie stanie się klasykiem zaś Joke najpewniej zostanie słusznie zapomniany.

  47. Najgorsze jest to, że obecnych auto-stylistów mocno ponosi. Już chrzanić tam nadwozie – ale weźmy środek – zegary, przełączniki – nieważne, że będzie niewygodnie, dziwacznie, nieergonomicznie – ważne, że będzie INACZEJ niż u konkurencji. Dojdzie do tego, że żadnym z nowych aut nie będzie się dało jeździć bez przestudiowania 300-stronicowej instrukcji pisanej “drobnym maczkiem” – bo klimę włącza się pod fotelem pasażera, światła nogą przy pedale hamulca (jak kiedyś we syrenie 103) a kierownica jest pośrodku konsoli bo tak fajniej i INACZEJ.

  48. Jak 6 grudnia spadło trochę śniegu, widziałem jak ktoś takowego zapychał w środku Poznania, bo nie mógł podjechać pod minimalnie pochylony wyjazd ze stacji benzynowej. Czyli SUV pełno gembo :).

  49. @daciarz – e tam, ponosi. Tak naprawdę wszystko jest aktualnie mniej więcej tak samo, tylko rozmieszczenie i ilość przycisków się mocno różnią. No i stylistyka oczywiście, ale prawdziwych odjazdów nie ma. Spójrz na wnętrza starych Citroenów (szczególnie GS i CX) – tam to był kosmos! Prędkościomierz w formie obracającego się walca za szkłem powiększającym! Radio pionowo między fotelami! Ręczny uruchamiany uchwytem w desce rozdzielczej! UWIELBIAM I PORZĄDAM!!!

  50. Ja się pytam, czemu na miejsce DB9 ma wejść “Wanisz” skoro DB9 jest cały czas produkowany ? To nie DB9 tylko Wiraż przestał być produkowany po 1 roku produkcji.

    @Stops serio zamieniłbys Żuliette na Captura ?

  51. Generalnie wszelkie pseudosuvy klasy B do wywalenia. To nie są auta, top są pseudowozidła, których użyteczność jest niemalże zerowa. Są conajwyżej dość ładne, nic więcej.
    A Giulietta jest piękna i zasługuje na miejsce w zestawieniu jako JEDYNA z włoskich samochodów.
    A tak co do Multipli jeszcze: 6 osobowy samochód to coś fenomenalnego. I można było wsadzić ogromną lodówkę zamiast któregokolwiek z siedzeń. Cholera, genialne!

  52. Nowa Micra brzydka? Dlaczego? Model ma trzy lata; lift go nie zepsuł. Porównaj, proszę, z K12. Zgadzam się co do Juke’a, mimo wszystko. Przynajmniej nie pozostawia nikogo obojętnym; a i tak mam nadzieję, że wygra GT-R.

    Proponuję wszelako raz jeszcze rozważyć kandydaturę Micry.

    Również jestem za dołożeniem Giulietty w miejsce dowolnego Francuza albo up!’a (co to za nazwa?), żeby VW w ogóle wypadło z gry. To już odpowiednik, czyli Citigo, jest bardziej adekwatny.

    A 3 jest za mała. 5 ma właściwie wymiary. :)

    Ponadto: te tak zhejtowane wyżej Subaru będą jeździć dłużej niż wszystkie inne pozycje z listy, wyłączywszy Lexusy.

    CR-Z ma sąsiadka. Na dachu bagażnik narciarski. Daily-driver. Ja bym zostawił, bo takiego drugiego nie ma; jeśli ktoś kupuje CR-Z-a w salonie to dla mnie znaczy, że naprawdę nie oszczędza na samochodach.

    I czemu sądzisz, że nikt by sobie nie kupił Genesisa? A nawet jeśli by sobie nie kupił, to co z tego? Genesis wymiata (wiadomo czemu, jak mniemam).

  53. niech jeszcze insignia wypadnie z porównania, przeca to orkę przypomina ( nic do samych orek nie mam:)), a poza tym kto się umie połapać w tym całym gąszczu guziczków na desce?

    mnie również dżuk się podoba i niech zostaje :)

    i też ciekaw jestem co z tym ghibli jest nie tak

  54. Nie jestem sam!Dzięki panowie ,że bronicie Juka.Ja jako fan przedliftowej Multipli (lift ją zamordował)myślałem ,że poczucie estetyki już na dobre zniknęło z blogów motoryzacyjnych.Na mój gust(nie mówie że jestem jakąś tam wyrocznią)hejtować Multiple bądź Juke’a mogą tylko właściciele B5 w tedeiku :p

  55. Lecimy po kolei:
    Alfa-przywroc Giuliette bo ratuje Alfę z grobu.
    Aston-ogólnie się zgadzam ale Vanquish pomimo bycia przestarzałym wnosi jakiś powiew świeżości do marki.No i to wnętrze inspirowane One-77…
    Audi- przywrocilbym A5 bo wygląda super imho,A8 bo po liftingu wygląda całkiem nieźle i Q7 bo ma coś w sobie takiego.
    Wywalilbym natomiast A5 Sportback bo jest zwykły i nudny oraz A7 bo nie widzę w nim nic zajebistego. Zamienił bym więc A5 sport back na zwykle i A7 na Q7 i Berlingo na A8 po liftingu.
    Bentley-bez zmian,same kaszaloty
    Bmw- przywrocilbym 5 bo ma świetne proporcje,z4 bo tak,x5 bo odpowiedni config i nowe x5 wygląda fajnie. Wywalilbym natomiast x1,dla mnie to nie tylko najbrzydsze BMW wszechczasów ale też najbrzydszy samochód!Sumując, zamienilbym 3 na 5 i X1 na Z4 i Lodgy na X5.
    Caterham-zgadzam się
    Chevy-przywrocilbym Camaro bo jest zajebiste i tanie,Wrangler za Camaro.
    Citroën-przywrocilbym C4 picasso bo wygląda super i DS4 bo odpowiednio skonfigurowany daje rade.
    Dacia-zostawilbym tylko Dustera bo brązowy wygląda jak nie Dacia
    Ferrari-wrzucilbym z powrotem FF i 458 bo oba są genialne. 458 za Evore i Lancer za FFa.
    Fiata przywróciłbym 500 bo nadal jest swieza pomimo tylu lat,Pandę bo ma Fajny kształt i jest w miarę nowa,Bravo bo to najlepszy obecny Fiat IMO no i Punto bo wygląda fajnie nawet jeśli to podgrzewany kotlet.
    Ford-jako fanboy Forda dodalbym Fieste bo:to najlepiej jeżdżące auto w klasie,bo przód z Astona wygląda fajnie no i występuje w genialnej wersji ST.Mondeo bo nadal wygląda kozacki no i Kuge bo choć wolalem poprzednika to nowa daje rade.
    Honda-Jazz bo jezdzilem nim i było fajnie,wygląda też nieźle. Crz bo wyglada zajebiscie i tak samo jezdzi.Crv bo wygląda lepiej niż poprzednik i Accord bo tak.
    Hyundai-Genesis coupe bo to najlepszy Hyundai ever i I40 bo wygląda zajebiscie.
    Infiniti-dodaj FXa bo to najlepsze Infiniti ever(wygląda przezajebiscie).Wymieniam Fxa na Q50.
    Jaguar-dodaj F typa kabrio tak jak już było mówiono bo jest super i Xja bo pomimo głupich tylnich lamp,wnętrze i przód są genialne. To wg mnie najlepsza limuzyna na rynku. F type za V40.Up za XJa.
    Jeep-zgadzam się
    Kia-dodaj Optime bp jest genialna i to najlepsza Kia wszechczasów.
    Lancia-przywrócić Theme bo jest fajna.
    Land Rover-przywroc Range Rovera i Sporta bo są świetne a wywal Disco bo już traci myszką. Disco za Ranga i Evoque za Sporta.
    Lexus-przywrócono Gsa bo w wersji F sport jest genialny.
    Lotus-zgadzam się
    Maserati-przywróć Ghibli bo wygląda zajebiscie.
    Mazda-zamienił bym CX5 na 3 bo CX5 jest tajny a nowa 3 jest skopana. Wolalem starszą po stokroc.
    Mercedes-przywrócił bym SLA bo jest kozacki, Slk bo zyskuje na żywo i CLA bo na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach. S klasa bo ma i klase i prezencje i w ogóle jest zajebista.CLA za Glk i SL za CLa
    Mini-przywrocilbym Coupe bo to moje ulubione a wywalil Pacemana bo wygląda tragicznie zwłaszcza z tylu.
    Mitsubishi-wywalilbym wszystkie.Powinna być osobna rubryka z Evo.
    Nissan-przywrocil bym 370z bo ma genialne wnętrze i Quashqaia bo bardziej podoba mi się ten nowy.
    Opel-przydała by się osobna tabelka na wersje OPC, wtedy zostawilbym tylko Astrę GTC i Insignie chociaż po lifcie wygląda gorzej
    Peugeot-zgadzam się
    Porsche-zamienilbym Caymana na 911 jak juz ktoś wspominał.
    Renault-zgadzam się
    SEAT-dodalbym Ibize bo 3 drzwiowa wygląda fajnie i ma super przetłoczenia po boku.
    Skoda-zostawilbym Octavie bo widziałem VRSa w TEJ zieleni i wyglądał genialnie i Citigo bo jako jedyny z trojaczkow występuje w TEJ zieleni.
    Subaru-zostawił bym Brza bo można go dostać w TYM niebieskim.Brz za Aurisa.
    Suzuki-przywrócił bym Swifta bo żółty Sport wygląda świetnie i Kizashi bo to jeden z najfajniejszych Suzuki ever.
    Toyota-zgadzam się
    VW-zostawilbym Scirocco bo jest fajny i Golfa Gti bo zyskuje wiele na żywo
    Volvo-zostawił bym S60 bo to najlepiej wyglądające Volvo imo.
    Generalnie, brakuje osobnej podziałki na wersje specjalne.

  56. @ zlomnik: też jestem za lodgy w gazie…niech wygra konkurs na paskudztwo roku, a potem niech wszystkie zezłomują :]

  57. Trochę nie rozumiem dlaczego, to jedyny minivan który ma sens, tzn. nie ma w nim debilnych “sportowych akcentów”, tylko jest dokładnie tym czym powinien być minivan – wielką puchą na małych kółkach z maksymalnie przestronnym wnętrzem.

  58. @zlomnik – bo Dacia ku temu jest stworzona – to nie ma się nazywać, mieć “fullwypasy”, spoilery, tedeiki itd. To ma być funkcjonalne, proste do bólu i bezproblemowo poruszać się z punktu A do punktu B.

    A tak w ogóle Nissan Juke jest dziełem nazistów. Samo dojdźcie czemu… :/

  59. Jak dla mnie numerem 1 w tym roku jest Toyota GT86. Ciekawe, że wreszcie po długim czasie nudy pośród modeli Toyoty wreszcie pojawiło się ciekawe coupe. W dodatku charakterystyczny boxer pochodzący z Subaru, może nie najmocniejszy, ale w połączeniu z tylnym napędem powinien dawać sporą frajdę z jazdy, nie niszcząc przy tym nadmiernie portfela kierowcy na benzynkę. Całkiem niewygórowana cena ok. 120 tyś(wyprzedaż 13r) jak za tego typu auto moim zdaniem. Jak dla mnie bomba :-)

  60. @zlomnik:
    Niektórzy są “skazani” na vany z racji wielkości rodziny. I też chcieliby mieć jakąś frajdę z jazdy. Więc kupują S-Maksa… A nie, czekaj… Caddy w TDI :D.

  61. No dokładnie. Jak ktoś spłodzi trójkę to już nie może mieć atrakcyjnie wyglądającego samochodu?

  62. Może mieć przecież “paska w tedeiku kombi nie stuka nie puka bezwypadkowy okazja zobacz” :) Po co zaraz jakieś fajansiarskie bulwarówki.

  63. Odpada: Opel Insignia
    Bo to wygląda jak pół … za krzaka od samego początku, ten facelifting nic nie pomógł jak 90% aktorek ;)
    Dochodzi: Skoda Superb
    Może i Octavia urosła, ale po faceliftingu uzyskał “pazur” którego wcześniej brakowało. No i w octavii nie ma tyle miejsca z tyłu co tutaj, nie położysz się w pozycji embronalnej między przednimi fotelami a tylną kanapą ;)

  64. Camaro back. I to w tej chwili. Proszę. Camaro ma też w ofercie silnik V8. Od kiedy Blogo kierujesz się w USB sympatią/antypatią do sąsiadów? A jakby sąsiad miał SLSa w gazie i z wunderbaumem na lusterku to też byś go nie wziął do konkursu? BITCH PLEASE. Ford ma wprowadzić w PL Mustanga z silnikiem 2.3 EcoBoost. I co, też się w USB nie znajdzie za rok czy dwa? Bo ma w gamie taki silnik i ktoś go niestety kupił? Z jelita cienkiego te nominacje. Foch.

  65. Proponuję Porsche Cayenne zamiast Toyoty Auris.
    Auris jest tak nijaki, że nie zasłużył na miejsce w plebiscycie.

  66. Większość wyborów i uzasadnień bardzo trafna, ale dlaczego Blogo zupełnie pominąłeś CLSa nawet nie wymieniając w ofercie marki? Ja wiem, że to co nie ma biało-niebieskiego śmigła na masce jest złe, ale żeby aż tak? Owszem początkowo gdy go wypuścili był kontrowersyjny, ale teraz się przyzwyczaiłem i uważam, że obok 6GC to jeden z ładniejszych sedanów i myślę, że warto mu dać szansę. Moja propozycja zamienić CLa z CLSem :) Pozdrawiam

Pozostaw odpowiedź Laskos Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *