USB13 | Półfinał 40-42/43 (ZAKOŃCZONY)

Ulubiony Samochód Blogosfery

I znów mówię Wam dzień dobry witając w drugiej, i ostatniej, części półfinału. Nie wiem jak Wam, ale mi się pierwsza połówka podobała, głównie ze względu na tragiczne suchary. Więc i teraz będę je zapodawał tak gęsto, że czerstwe okruchy kiepskich żartów wsypią się Wam prosto w oczy. Więc mi nie mówcie, że nie ostrzegałem, bo ostrzegałem.

Półfinał | Pojedynek #40

Ulubiony Samochód Blogosfery

Maserati GranTurismo jest niesamowite z miliona powodów, ale ja znalazłem milion pierwszy. Otóż ilekroć ten samochód widzę, to chce mi się na głos powiedzieć słowo “Przech.j!” To o tyle ciekawe, że nigdy słowa ch.j na głos nie wypowiadam, bo ciężko mi przez grdykę przechodzi – jest po prostu kosmicznie wulgarne. Tymczasem idę kulturalnie jak panisko, mija mnie Maserati a ja na to “Patrz Ryba, ale przech.j!”. A Margolcia na to “Co?”. Takie auto, że słowa na “ch” same się garną. A propos – wiecie, kto ma najwięcej “ch” w nazwisku? Kamil Stoch.

Renault Clio ujmuje mnie sobą po całości – tym jak wygląda, jak jeździ, jakie jest w środku, jaki znaczek wozi (ot, lubię Renault), co sobą reprezentuje, jakich ma kuzynów, takie tam. I teoretycznie nawet do silników nie ma co się przyczepiać. Obadajcie to – w 2001 roku można było sobie kupić Clio na przykład z 1,4 98KM albo z 1,6 110KM. Oba te silniki z małego auta miejskiego robiły coś na kształt zwinnego GTI. Nikt o nich złego słowa nie mówił, bo po prostu to były kozackie maszyny, absolutny top oferty. W najnowszym Clio 90KM daje silnik 0,9 litra a aż 120KM niewiele większe 1,2. Ale wszyscy narzekają, że to już nie to samo, że to zły downsizing, że to już nie jest taka sama moc jak kiedyś. I wiecie co? Moim zdaniem mają rację, mi też się wydaje, że 90 koni z roku 2001 było szybsze, niż dzisiejsze 90KM. Kiedyś jak rodzice kumpla wyjechali, to się wszyscy zwalali do niego na kwadrat i był picie aż do wyrzygania. Dziś zaś kumpel mówi: Wpadnij, chata wolna bo dzieciaki wysłałem do dziadków, mam dla ciebie coś mocniejszego! A co takiego? Zrobię ci herbatę z dwóch torebek.


Półfinał | Pojedynek #41

Ulubiony Samochód Blogosfery

BMW 6 Gran Coupe, jak już wcześniej pisałem, jest autem tak pięknym, że za 30 lat jak je jakiś Soszjal Nindża wrzuci na fejsika, to będzie milion lajków. I to w zwykły dzień powszedni, a nie w piąteczek. Cudowny samochód, w którym jedno może tylko przez te 30 lat nawalić – wszystko. Jestem wzburzony, bo unijne dyrektywy dot. ograniczenia spalania itp. nie powinny dotyczyć aut, które na milion procent za 30 lat będą królami klasyków. Bo takie auta muszą przetrwać, muszą jeździć, muszą być nieekologiczne, ale dzięki temu niezawodne. Czy 6GC takie będzie? Nie wiem – te triturbo i inne iDrive’y bardziej zaawansowane od iPadów Powietrze gdzieś w drodze do 30-letniej patyny mogą kleknąć i już się nie podnieść. I niestety może się za 30 lat okazać, że prześliczne BMW 6 Gran Coupe znalezione w jakiejś stodole z przebiegiem 24356 km nie odpali, bo po prostu nie i już. I będzie trochę jak ten chemik, który nie umiera, tylko po prostu przestaje reagować.

Citroen DS5 jest autem technologicznie nieistotnym. Jest zupełnie nieważne, co ma pod maską, jak sobie jego zawias radzi i czy elektronika na CAN wariuje czy nie. To jest irrelewantne, bo mój Boże… ależ ten samochód genialnie wygląda! Wygląd go definiuje – i zewnętrzny, i wewnętrzny. Mówi się, że nie szata zdobi. Gówno prawda – zdobi, pozycjonuje, szacunku dodaje. pożądanie budzi. Piękny blaszany strój. A własnie – wiecie, czemu Batman na koniec roku miał piątkę z WF-u? Bo zawsze miał strój.


Półfinał | Pojedynek #42

Ulubiony Samochód Blogosfery

Aston Martin Vanquish, i będę o tym mówił przy każdej nadarzającej się sposobności, wygląda jak każdy Aston Martin ostatniej dekady i jest to wielce żenujące. Wyobrażam sobie, że gdybym miał takiego Astona i woził się nim po mieście, to ciągle by mnie jakiś Facebook.com/Imię.Nazwisko.Photography zatrzymywał i pytał, czy to jest BD9 / DBS / Vantage. A ja nie chcąc po raz setny tłumaczyć, że to jest kurde Vanquish-a-co-kuźwa-nie-widać odpowiadałbym zrezygnowany “Tak, a o co chodzi?”. Zupełnie jak wtedy, gdy facet poczuł w kinie straszny smród, więc nachylił się ku gościowi siedzącemu przed nim i spytał: Przepraszam, czy pan się zesrał? Tak, a o co chodzi?

Toyota GT86 straszne emocje wywołuje – od skrajnych w stylu “tylko 200 koni i w ogóle się nie prowadzi” do “nic innego większej frajdy z jazdy nie daje”. A ja sobie myślę, że ten samochód po prostu jest w sam raz, tak nie na wyrost. On nie oniesmiela i też nie zniesmacza. Jest akuratny, idealny do zabawy bez napinki. Jak nim jedziesz i chcesz na mokrym pójść bokiem, to pójdziesz bokiem ot tak sobie. Nie grubym bokiem i nie szybkim bokiem, ale po prostu bokiem. Akuratnym bokiem, takim jak trzeba. To trochę tak, jak z Chuckiem Norrisem – wiecie, ile on maksymalnie zrobi pompek? Ile trzeba.


I podobnie jak część pierwszą półfinałowych głosowań, tę też zakończymy bardzo nieprzyzwoitym sucharkiem. A idzie on tak: Co jest wielkie, okrągłe i nienawidzi czarnych? Ziemia. Bada bum tss.

A, jeszcze jeden mi się przypomniał, taki trochę przy okazji mnie na filmie: Ile może stać pasztet? Nawet całą dyskotekę.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

WTEM! Jeśli po oddaniu głosu przemyślałeś temat i chciałbyś jednak zagłosować inaczej, to w tym roku znów możesz to zrobić – blokada cookies+IP wygasa po 24h. Zdecydowałem się na taki krok ze względu na rozchwianie emocjonalne – często mam tak, że dziś jakieś auto wyśmiewam, by jutro je szczerze polubić. Wygasająca blokada to taki wentyl, by nie zbzikować i włosów nie rwać z powodu pochopnego kliknięcia. Więc nie nadużywajmy tego, plis.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Głosowanie trwa do wtorku 11/02/2014 do godz. 23:59
Harmonogram wszystkich pojedynków USB13 jest tutaj. Tam też znajdziesz wszystko co ważne o archiwalnych konkursach USB i ogólnych zasadach zabawy.
→ Dlaczego w tym roku walczą takie a nie inne auta, dowiesz się stąd.

19 komentarzy

  1. Kurcze, jak ja tej Toyoty nie mogę zdzierżyć, widziałem mnóstwo razy na żywo i nie mogę pojąć, jak ona się może komukolwiek podobać

  2. Pierwsze moje głosowanie w USB, w którym każdy jeden oddany głos mam w mniejszości. Awangarda Panie. ;)

  3. Ile pompek zrobi Chuck Norris? Wszystkie.

    Ja tez watpię czy 6GC będzie jeżdżącym klasykiem czy tylko takim co stoi w Monachijskim muzeum. Bardziej wierze ze takimi klasykami będzie SLS czy C63 507. Ostatnie niezaturbione potwory. BMW juz teraz musi puszczać sztuczny dźwięk z głośników…cóż to ma byc za klasyka? Jak by ktoś chciał posłuchać klasyki z głośników to by sobie Chaconne puścił…

  4. niech nie wygrywa Toyota GT86. głosujcie ludzie, japońce nie są dla normalnych ludzi, niech wygra aston który też nie jest dla normalnych ludzi…

  5. O Aston z Toyotą idealny remis w chwili kiedy to piszę. Ciekawe. Pomogłem Vanquishowi wyrównać. Oby następni pomogli mu przejść dalej (tylko po to żeby mógł przegrać z Maserati w finale :P ).

  6. Teraz też jest idealnie 50-50%. Ja natomiast pomogłem Toyocie wyrównać.

    A co jeśli będzie remis?

  7. Remis na poziomie zaokrąglonych procentów jest możliwy, ale wątpię by był na pojedynczych głosach (jest ich około 3500-4000 na każdy pojedynek). Ale nawet jeśli – to oba auta wejdą do finału.

    No kto by przypuszczał, że ta Toyota taka waleczna…?

  8. Ludzie, co Wy. Na Clio głosujta!!!
    Moje pierwsze auto to było Clio 1.4 98km. I mam do niego największy sentyment. To auto naprawdę wymiatało, aż się ludziska dziwili.

  9. Piszcie co chcecie na Toyote GT86, ale stawiam flaszkę, że za 10 lat to będzie kultowe auto dla zwykłych ludzi,a Astona i tak większość z nas będzie tylko oglądać na folderach reklamowych, albo zdjęciach w necie, bo toto takie drogie :-/

  10. Fany mnie zaraz wciągną, ale cóż.
    Nie rozumiem fenomenu Toyoty bo:
    promowana jako taka super pod tjuningi, itepe. Że niby taka tania? Że pierwsze takie wozidło za małe pieniądze, które idealnie nadaje się pod agro modyfikacje? Genesis Coupe premierę miał znacznie wcześniej, jest cenowo taki sam, możliwości tuningowe takie same…
    Dlatego nie rozumiem skąd to okrzykiwanie 86tki takim zachwytem. Prawdziwym kąskiem dla tunerów będzie FT-1, a nie jakiś wymoczek na Priusowych oponkach.

  11. Dominik co chcesz od Calibry? Oczywiście, ze jest kultowa. To jeden z najlepszych samochodów jakie Opel popełnił s swojej historii. Prosta, łatwa i tania w serwisowaniu Vectra w opakowaniu tak pięknym, że zadbana nawet i dzisiaj odwraca głowy!

    Inna sprawa, że 80% egzemplarzy już dawno zardzeaiało, a z pozostałych 80% jest po takim agrotuningu, że płacz.
    A pozostałych kilka rodzynków nadal odwraca głowy gdziekolwiek się pojawi.

  12. @Larem Bo moim zdaniem GT86 to auto dla ludu, tanie (130 parę tysięcy za nowe lekko rasowe coupe to dużo? ), ze stajni Toyoty zatem powinno być bardzo trwałe, świetny rozkład masy, RWD = frajda z jazdy, oszczędny i fajnie gadający boxer – średnie spalanie ponoć na poziomie 7 litrów/100 km, brak turbo to jak dla mnie też zaleta, bo = większa trwałość jednostki i idioto-odporność (oczywiście wielu będzie zapewne ze mną polemizowało, ale każdy ma prawo do swojego zdania), no i do tego całkiem nienaganny design.
    Nie twierdzę, że Hyundai Genesis jest zły, ale Toyota to Toyota. I jakbym miał wybierać między Toytotą, a Hyundaiem to nie oszukujmy się wybrałbym Toyotę.
    To tak jakby ktoś mi próbował wmówić żebym kupił szybsze Megane RS zamiast wolniejszego Civica Type-R, dla mnie trwałość i jakość jest najważniejsza, ale to oczywiście moje subiektywne zdanie na ten temat.

  13. @Blogomotive Miałem w swoim życiu nie jedno Renault (co prawda nie Megane RS), ale mam bardzo złe doświadczenia i może stąd moje uprzedzenie do tej marki. Megane RS jest niewątpliwie chyba najszybsze i najbardziej rasowe obecnie w swojej klasie, ale ja i tak bym jej nie kupił :-p

  14. @maqus
    Tak jak mówiłem, nie twierdzę, że Toyota jest zła. Sam jestem zachwycony tym, że kolejny samochód z silnikiem boxer wkroczył na rynek. Po prostu odczuwam to tak, że PR Toyoty zrobił z igły widły, a potencjalnemu klientowi wodę z mózgu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *