#431 Konkretny WTF

431

Wszyscy wiemy, że BMW serii 2 Active Tourer to zmierzch pewnej epoki, że jak tylko to auto pojawi się w salonach to inne BMW magicznie zaczną płużyc przednim napędem, że drifter w wydłubanym E36 nagle wpadnie na bandę, bo RACH-CIACH-CIACH mu cały moment na przód poleci i że już nigdy przenigdy, nigdy więcej i w ogóle firma BMW nie wyprodukuje niczego RWD. To jest oczywistość.

Ja do BMW 2AT nie mam żadnych uwag – ma sensowny (nie tylko w świecie minivanów) napęd na przód, prawdopodobnie dobre zawieszenie, bardzo gustowne wnętrze i fajny znaczek. Gdybym potrzebował małego minivana i miał nadmiar gotówki, to bym pewnie się skusił… na coś innego, ale to nie znaczy, że 2AT jest zły. To po prostu nie jest mój klimat.

Znalazłem na jalopniku film od WhatCar, który mnie zdumiał. “Przypadkowi” ludzie opowiadają o tym, dlaczego podoba im się BMW 2AT. I kurde argumenty, których używają, zdradzają ich po całości. No na bank całe to widowisko nie jest jedną wielką ściemą. Jest tak racjonalne, że aż niemożliwe. Tak katalogowo poprawne, że aż bolesne. 100% prawdziwe.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Brand Evangelist Social Trainer (BEST): Ej, a może zrobimy spocik, w którym przypadkowi aktorzy deklamują wszystkie bullet-pointy z naszych katalogów. No wiesz, te zalety auta, cośmy je pisali jeszcze w zeszłym kwartale? Pomalujemy im policzki na czerwono, by wyglądali jak zwykli niezadbani ludzie, ubierzemy ich w kolekcję z Tesco, wypsikamy Old Spice’em. Co sądzisz?
System Analyst Lead Engineer (SALE): Dobry pomysł!

BEST: Mogliby na przykład powiedzieć, że już na pierwszy rzut oka 2AT jest lepsze od głównego konkurenta.
SALE: Od Kii?
BEST: No co ty, od Merca B! I mówiliby też, że siedzące z tyłu dziecko może nogi rozprostować.
SALE: A po co o tym?
BEST: Jak to po co? Rodzinna, lajfstajl, nie kumasz? I też o tym, że do Audi Q3…
SALE: A po co mieszać w to Q3?
BEST: Pozycjonowanie multikanałowe, marketing porównawczy, mówi ci to coś? Niech ludzie myślą, że to są towary substytutywne. No i wracając… że do Q3 nie mieszczą się dwie walizki, a tu się mieszczą.
SALE: I byśmy pokazali, jak je wkładają?
BEST: Dokładnie! Widzę, że zaczynasz łapać.

BEST: I też o tym, że ktoś się cieszy, że to jest FWD.
SALE: Tu trzeba ostrożnie.
BEST: A własnie nie, tu trzeba pierdyknąć z Grubej Berty. Damy taką starszą panią, typ emerytowanej nauczycielki historii i uroczej babci, co często mówi “lovely”, i podpiszemy, że na co dzień wozi się po osiedlu trójką compact, ale zimą się boi jeździć, więc teraz sobie kupi to przednionapędowe 2AT i będzie mogła nawet po zamarzniętym jeziorze chodzić pełną bombą.
SALE: I podpiszemy “BMW 325ti Compact owner”?
BEST: Nie, bez 325ti, idźmy grubo ale nie aż tak. I niech jeszcze powie, że fajnie się siedzi jak jest wyżej, bo wtedy ludzie nie patrzą na ciebie z góry.
SALE: A jak się ktoś zapyta, po jaką cholerę ma trójkę kompakt, skoro przez pół roku boi się nią jeździć, a przez drugie pół roku nie lubi nią jeździć?
BEST: Ale gdzie się ktoś zapyta? Pod filmikiem na jutubie? Ktoś w ogóle tam czyta te gimbusiarskie komcie?
SALE: No racja, hehehe.

m507

BEST: O kurde, mam pomysł. Wsadźmy do środka właściciela serii 5 i niech powie, że przy tym co tu widzi, to wnętrze jego piątki wygląd jak kupa.
SALE: Jak kupa to nie możemy, ale niech powie, że jak stary kapeć.
BEST: Hmmm, też nie bardzo. Mam! Jak czarno-biały telewizor!
SALE: Piona!

BEST: I jeszcze weźmiemy taką korpulentną i najbardziej czerwoną na twarzy kobietę, typ niezadbana matka trójki dzieci, podpiszemy że jeździ serią 1 i niech powie, że nie lubi napędu na tył bo nie może jeździć nim w każdą pogodę?
SALE: Ale ej, przecież powtarzamy to samo, co z tą nauczycielką historii.
BEST: Utrwalanie przez powta…
SALE: Przez powtarzanie! Miszcz!

BEST: A na koniec weźmiemy takiego siwego emeryta, co to mu się od razu ufa. I niech bryluje w danych technicznych, niech coś o wymiarach powie z dokładnością do cala. Wiesz, taki przypadkowy człowiek wzięty z ulicy co to wie, że rozstaw kół jest o 4 cale mniejszy niż w jego aucie.
SALE: Ale takich ludzi nie ma?
BEST: Nie ma, bo ty ich nie znasz? Na przykład mój dziadek interesuje się destylacją i wie wszystko o tych pokręconych szklanych rurkach. Skąd wiesz, że gdzieś na świecie nie ma emeryta, który co rano siada przy biureczku i wkuwa dane techniczne nowych aut?

SALE: Ale trzeba coś o wadach powiedzieć, żeby laurka nie wyszła.
BEST: No wiem, spoko. Powiemy o tym, że miejsce na kubki jest słabe. I że ta druga podłoga w bagażniku nie ma haczyka, by ją podwiesić po otwarciu.
SALE: Nic bardziej istotnego? Tylko o tym?
BEST: Tylko.
SALE: Genialne!

BEST: No to mamy to! Wysyłam do produkcji.
SALE: Ale trochę grubo pojechaliśmy…
BEST: Nie bądź luźny prytek, trzeba chodzić albo grubo, albo wcale.

Brakuje mi w tym filmiku jeszcze trzech osób.

Pierwszą byłby weteran z Iraku, gość bez nogi i ręki, ale z protezami tych kończyn, i z bielmem na jednym oku, który mówiłby, że bardzo podoba mu się wysoka pozycja za kierownicą i szeroko otwierające się drzwi, bo na co dzień bardzo ciężko mu się wsiada do jego BMW Z3M Coupe, bo dach niski, miejsca mało. No i tam mu się ciężko jedną nogą i jedną ręka kieruje, bo auto narowiste, a tutaj z FWD mógłby nawet gdy deszcz pada sobie gdzieś pojechać.

Oraz 19-letniego hipstera w spodniach tak wąskich, że aż bardziej natryskowych niż naciąganych, który poprawiając drewniane okulary mówiłby o tym, że 2AT jest jedyne w swoim rodzaju i próżno szukać na rynku takiej konfiguracji – napęd na przód, przestronne wnętrze i rodzinny charakter. I że on, jako pasjonat niepodążania za tłumem, poprosi tatę by mu takie auto kupił, bo bardzo chciałby się wyróżniać.

Oraz bezwzględnie powinien pojawić się przedstawiciel trzeciego świata o imieniu Janusz (podpis: Janusz Waligóra, VW Passat TDI) który ucieszyłby się na wieść, że to BMW na przedni napęd, bo w jego okolicach (Peclaw, Gora Kalwaria) bardzo niechętnie wszyscy patrzą na auta tylnonapędowe, bo jak są przekoszone, to wał tłucze albo nawet pęka. A gdy auto ma przedni napęd, to choćby i tył sobie jechał obok, to nie ma znaczenia, bo przód elegancko ciągnie i na giełdę w Słomczynie (Slomczyn, Grojec District) można bez strachu jechać.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Podkreślę to jeszcze raz – nie mam nic przeciwko BMW 2AT i jak najbardziej mu kibicuję, bo chcę, by jedna z moich ulubionych firm generowała zyski, bo nie mam mentalności aktywistów z SAVESAAB (o czym pisałem trochę więcej w relacji z Genewy). Nie boję się też, że ten minivan sprawi, że inne BMW staną się nagle FWD. Nie wierzę nawet w plotki, by przyszła generacja serii 1 miała być FWD. Nie czuję się więc komfortowo jadąc po tym filmiku… ale kuźwa tak wielkiego WTF dawno nie doświadczyłem.

24 komentarze

  1. Blogo.. litości. Seria 2 AT to żaden minivan. Minivana to masz tutaj:
    klik oraz klik.

    Seria 2 AT to zwykły kompaktowy hatchback, co najwyżej trochę ociężały.
    Marketingowcy BMW pierdzielą, że Seria 2 AT to minivan bo wtedy łatwiej wytłumaczyć dlaczego jest FWD. Ale po co Ty się to włączasz?

  2. @micrus: A co czyni Renault Scenic minivanem? Przestronność? Dużo miejsca nad głową? Kompaktowe kształty? Przecież 2AT daje to samo. Gdybym pisał o nim MPV zamiast minivan coś by się zmieniło? Jest w ogóle jakaś definicja minivana, serio pytam?

  3. Adres na końcu filmu wskazuje, że to jest rzecz sponsorowana. Ale to nie tłumaczy rozmiaru ściemy i zakłamania w udawaniu przypadkowych ludzi. Cenię WhatCar? ale takie akcje zabijają wiarę i wstydziłbym się stać tam na początku filmu i robić wstęp.

  4. @ Blogo

    dobrze wiesz, że żadnej definicji nie ma. Dlatego marketingowcy wciskają nam taki kit, jaki akurat pasuje im do obranej koncepcji.

  5. whatcar to wiadomo, że będzie g***o :). Mnie się jeszcze bardziej podoba “218d Luxury” na tablicy rejestracyjnej “FWD 218 diesel FWD BMW” – luksus taki, że mózg staje :).

  6. Publika stargetowana tak, że aż kwiczy, fakt. Inna sprawa to to, że tak naprawdę ci ludzie nie odbiegają wiele od rzeczywistości i przeciętnego użytkownika samochodu. Nie do końca jestem pewien jak ludzie narzekający na RWD kupują te samochody, ale jeżeli kupowali używki czy są np. żonami mężów-właścicieli, to jestem w stanie uwierzyć, że są tacy, którzy naprawdę jeżdżą piątką czy trójką “wbrew woli”.

    Inna sprawa, że taki samochód wydaje mi się bardziej “Freude am Fahren” niż klocki w stylu X5 czy X6, dobrze że jeszcze nie próbują bić się z Q7 albo Escalade ;)

  7. @Cham w Audi:
    Tylko że to nie jest reklama, a “test” do “szanowanej” zdaje się brytyjskiej gazety…

  8. Nie wiem czemu tak się czepiacie nazywania tego samochodu minvanem. To nie nazwa wmawiana nam przez marketingowców. Klasyfikacja nadwozi istnieje prawie tak długo jak samochód. Fakt w dzisiejszych czasach wymyśla się masę sztucznych określeń typu crossover czy 4-door coupe, ale podstawowy podział istnieje choćby z powodów prawno-podatkowych w niektórych krajach.
    Nadwozie typu minivan/MPV/minibus itp. zazwyczaj jest wyszczególnione i oznacza jedno lub dwubryłowy pojazd do przewozu przynajmniej 5 osób wraz z bagażem o nieco większej wysokości niż standardowy hatchback lub kombi.
    Opisywane BMW moim zdaniem pasuje do tego opisu, więc nie wiem o co toczyć pianę.

    PS: Przy okazji klasyfikacje typów nadwozia też zmieniają się z biegiem lat. W końcu nie produkuje się już runabout’ów, a i phaetona z ostatnich lat przypominam sobie tylko jednego (Maybach).

  9. Od początku widząc, że wszystko co zostanie tam wypowiedziane to będą kłamstwa i naciąganie. W końcu rudy prowadził wstęp do tej “prezentacji”.

    Co do auta, wygląda, jak typowy minivan z doklejonymi cechami szczególnymi BMW. Kokpit, też nie wygląda tak ohh i ehh jak to ten pierwszy mamroczący pod nosem opisuje, w autach francuskich wygląda to bardziej ciekawie.

  10. Jakoś mi nigdy z Bmw nie było po drodze, ale mimo okrutnego stereotypu statystycznego usera bardzo markę poważam. Nie spodziewałem się, że zdecydują się zrobić kolejne mydło na rynku. Szkoda.

  11. No powiem, że niektóre firmy nie powinny produkować pewnych modeli samochodów. Tak jak skoda nie ma auta sportowego ani cabrio w ofercie tak BMW nie powinno się brać za takie coś

  12. Serio?? Zakłamany artykuł… Ten blog jakiś czas temu miał sens a teraz poszedł przekupili szybciej niż babe ze wsi… Już nie bedę komentował nawet napędu FWD bo to porażka… Jak topowe marki o których mowa (BMW, Merc) przejdą na FWD to tylko amerykany chyba zostaną… Porażka… Promień skrętu w sam raz by blok objechać no i trakcja.., ech szkoda gadać.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *