USB14 | Mięso armatnie

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

Joł ziomy! Dacie wiarę, że startujący właśnie plebiscyt „Ulubiony Samochód Blogosfery” obchodzi w tym roku swoją równą, okrąglutką ÓSMĄ rocznicę?! Szoook.

Przypomnę zasady. Otóż auta pojedynkować się będą parami. Pary rozlosuję na dniach zupełnie losowo – korzystam z tej strony, nic nie poprawiam, nic nie kombinuję, jak wypadnie tak wypadnie. Miejski maluszek z wielkim SUVem, hiperkar z rodzinnym sedanem, Dacia Logan z Porsche Caymanem. Zgodnie ze starym prawidłem, że jak na światłach staną obok siebie dwa auta i Ty z boku na nie patrzysz, to od razu wiesz, które jest fajniejsze. Nie mówisz sobie w myślach, że o psia kostka, nie umiem wybrać, bo te wozy są z dwóch różnych segmentów. Segmenty to pic na wodę fotomontaż, to marketing tylko. Samochód jest albo fajny, albo nie jest fajny. Rajt?

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

Jakby co, to:

.
Skoro formalności mamy już za sobą, to przejdźmy do corocznej kłótni o to, które auta powinny walczyć, a które walczyć nie powinny. Jeśli uważasz Szwagier, że jakiś model niesłusznie pominąłem, to daj znać w komentarzu, ale koniecznie wraz z sugestią, co powinno wypaść. Bo miejsc w tym roku jest tylko 48 i COŚ ZA COŚ. Czyli piszesz: wypada model ABC, na jego miejsce wchodzi XYZ.

Dzięki kolego, bajo, szerokości, ty też masz pustą dróżkę, uważaj tylko na czterdziestym trzecim przy Warce, bo tam krokodylki stoją.

Alfa Romeo

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Z dostępnej w Polsce przez cały 2014 rok przebogatej oferty Alfy Romeo (na palcach jednej ręki może te wszystkie modele zliczyć tylko Teenage Mutant Ninja Turtle, bo… ma trzy palce) wybieram 4C. To jednak jest fajna fura i spokojnie może wygrać całe zawody. Tak na luzach, bez napinki.
(-) Odpada MiTo i Giulietta.

Aston Martin

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) W zeszłym roku żaden AM się nie bawił, w tym postanowiłem wrzucić model abstrakcyjnie niedorzeczny, czyli V12 Vantage. Prawie milion sto cebulionów. Będzie się działo.
(-) Odpada V8 Vantage, DB9, Vanquish i Rapide.

Audi

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) To śmieszne, bo od dobrych 3 lat nic tu się nie zmienia – zawsze w USB Audi moją decyzją wystawia A5 Sportback, A7 i R8. Bo lubię wszystkie liftbacki (miłością naprawdę wielką), a R8 to w sumie spoko wóz, z roku na rok coraz fajniejszy.
(-) Odpada… to będzie długa wyliczanka… A1, A3, A4, A5 Coupe, A6, A8, TT, Q3, Q5 i Q7.

(!) Poprawki: w miejsce Audi A5 Sportback wchodzi Mercedes CLS Strzelający Hamulec, tudzież Gęstwina lub Krzak (sugestia: Anrzejek).

Bentley

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Zawsze byłem Bentley’owi nieprzychylny, w tym roku czas to zmienić – a co mi tam, niech powalczy Continental.
(-) Odpada Mulsanne.

BMW

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Elektryczne i3 gra i jest nieusuwalne, bo jaram się tym autem MOTZNO. A seria 6 Gran Coupe to po prostu kocur.
(-) Odpada… tu również będzie długa wyliczanka… seria 1, 2 coupe, 2 Active Tourer, 3, 4, 5, 6 coupe, 7, X1, X4, X3, X5, X6, Z4 i i8. Ja pikole, ale gama.

(!) Poprawki: wypada BMW 6 GranCoupe, ustępując miejsca BMW M3 (sugestia: Michał M.)

Citroen

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Udziałem w plebiscycie chciałbym uhonorować niedoceniany model C5 oraz mającego w sumie sporo fajnych smaczków C4 Cactusa.
(-) Odpada… tu też lista jest długa… C1, C-ZERO, C3, DS3, C-Elysee, C4, DS4, DS5, Nemo, Berlingo… już zaraz kończę… C3 Picasso, C4 Picasso i C4 Aircorss.

Dacia

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Niech powalczy Sandero (szczególnie w senatoryjno-lifestyle’owej wersji Stepway) oraz Duster.
(-) Odpada Logan (również rozsądny MCV), Lodgy i Dokker.

Ferrari

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) F12berlinetta jest… och, ach… oj jest, no ona na pewno jest!
(-) Opada 458, California i FF.

Fiat

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Yyy… może 500X za rok powalczy.
(-) Odpada 500, Panda, Punto, Bravo, Sedici, 500L, Qubo, Doblo, Freemont i Scudo.

Ford

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Niech powalczy Fiesta.
(-) Odpada Ka, Focus, Mondeo… tu też się długa wyliczanka zapowiada… B-Max, C-Max, S-Max, Tourneo, Galaxy, Kuga i Transit. Uff.

Honda

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) A co mi tam, do plebiscytu wrzucam Civica i Accorda.
(-) Odpada Jazz i CR-V. Ależ Honda ma ubogą paletę w Polsce.

Hyundai

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Skoro Hyundai to taka prestiżowa Kia, to niech powalczy Genesis.
(-) Odpada i10, i20, ix20, i30, i40, Elantra, Veloster, ix35 i Santa Fe.

(!) Poprawki: Genesis jednak wypada (sugestia: inkoguto), ustępując miejsca Subaru Imprezie WRX STI (sugestia: wiele osób).

Infiniti

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Powalczy Q50, bo lubię, i QX70 (dawniej FX), bo mocno inny.
(-) Odpada Q60, Q70 i QX50.

(!) Poprawki: wypada QX70 (ja tak zdecydowałem), bo potrzebne było miejsce dla Renault Clio (sugestia: wiele osób)

Jaguar

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Zdecydowanie powalczy F-Type oraz XJ, który wrócił do mych łask.
(-) Odpada XF oraz XK.

Jeep

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Typuję słitaśnego Renegade’a oraz mocarnego Gran Cherokee’ego.
(-) Odpada Wrangler, Compas i Cherokee.

Kia

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Wrzucam ten model…yyy… co się nazywa jak któraś część Wściekłych Ptaków… eee… już mam, Rio.
(-) Odpada Picanto, cee’d, Optima, Venga, Carens, Soul, Sportage i Sorento.

Lada

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) …
(-) Odpada nadal oferowana Niva. Za 44 tys. Gdy za 39 można mieć ponoć bardzo dzielnego w terenie Dustera. Plażo, proszę.

Lamborghini

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Rzutem na taśmę Huracan.
(-) Odpada Aventador.

Lancia

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Thema, choć dziś już nie jest oferowana (ale w 2014 jak najbardziej była).
(-) Odpada Ypsilon, Delta i Chrysler Voyager.

Land Rover

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Dzielnie powalczy Discovery 4.
(-) Po męsku odpada Defender, Range Rover i Range Rover Sport. A po metroseksualnemu z plebiscytu wylatuje Discovery Sport oraz Range Rover Evoque.

Lexus

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Żaden nie gra, bo te dzisiejsze Lexusy są jakieś niewydarzone. Ani to niezawodne, ani zbudowane na lata, ani komfortowe, ani ładne… ot, takie bardziej zadziorne Toyoty, napakowane zbędną elektroniką i gadgetami jak telewizory Samsunga. Infiniti jakoś umiało fajnie się od Nissana odróżnić, a Lexus kiedyś pięknie umiał (pierwsze IS to kozak, a pierwsze GS to kto wie czy nie jest autem moich emeryckich marzeń tuż obok Merca CLS z pierwszego wypustu, a pierwsze LS to w ogóle bryka #niedozajebania), a teraz wygląda jak pocięty nożem mięsny jeż.
(-) Odpada CT, IS, RC, GS, LS, NX i GX.

Lotus

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Bądźmy poważni.
(-) Odpada Elise, Exige i Evora.

Maserati

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Rok temu USB wybrało GranTurismo, niech teraz powalczy Ghibli, nieopierzony rookie.
(-) Odpada GranCabrio, GranTurismo i Quattroporte.

Mazda

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Moim zdaniem trójka ma szansę.
(-) Odpada 2, 6, minivan 5, roadster MX-5 oraz SUVy CX-5 i CX-9.

Mercedes

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014
Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Powalczy śliczna klasa C, urokliwy minivan GLA oraz wzorcowa klasa S. Gdyby mnie ktoś pytał, to na klasę C jestem skłonny trochę forsy postawić. A całkiem fajny AMG GT chyba w 2014 jeszcze na nasz rynek na poważnie nie wszedł, więc zapraszam za rok.
(-) Odpada… i będzie tego sporo… A, B, CLA, CLS, E, G, GL, GLK, M, SL, SLK, V i wspomniane powyżej AMG GT.

(!) Poprawki: do gry wchodzi jeszcze CLS Shooting Brake, zastępując Audi A4 Sportback (sugestia: Anrzejek).

Mini

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Panie, jakie to jest mini, jak to wielkie jest i ciężkie.
(-) Odpada One, Coupe, Cabrio, Roadster, Paceman i Countryman.

Mitsubishi

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Niech zawalczy Lancer Evo, po raz ostatni. Za rok w jego miejsce ponoć dostaniemy elektrycznego SUVa. How cool is that?
(-) i-MiEV, Space Star, ASX, Outlander i Pajero.

Nissan

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Bez wątpienia GT-R i również bez wątpienia Juke. I dodam jeszcze, że jak ktoś nie lubi Juke’a (bo mu się nie podoba, bo ma za mało miejsca w środku i takie tam duperele), to się za grosz nie zna na motoryzacji. Kropka.
(-) Odpada Micra, Note, Pulsar, Leaf, Evalia, 370Z, Qashqai… jeszcze nie skończyłem… X-Trail, Murano, Pathfinder i Navara. Teraz skończyłem.

Opel

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) W sumie to podoba mi się Insignia, ale w tym roku powalczy tylko Astra.
(-) Cześć, jestem Adam i odpadam. Wraz z Corsą, Amperą, Insignią, Combo, Merivą, Zafirą, Cascadą, Moccą i Antarą. Więcej ich matka nie miała?

Peugeot

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Powalczy 308 (zobaczymy, ile tu u mnie wart jest tytuł COTY) oraz genialny, fajny, rozsądny i ponętny minivan 3008, mający w mej podświadomości niezbyt mocny, ale jednak, status #chceto.
(-) Odpada 208, 301, 508, 2008, 5008, RCZ i Partner.

Porsche

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) W szranki wystawiam najlepsze Porsche wszech czasów (Cayman), najlepszego SUVa wszech czasów (Macan) i model, o którym nie bardzo wiem co myśleć (918).
(-) Odpada Boxter, 911, Panamera i Cayenne.

Renault

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Fajne jest Twingo. Megane RS jaram się nadal, ale wygrało w USB 2012, więc teraz może sobie odpoczywać.
(-) Odpada Clio, Megane, Fluence, Laguna, Scenic, Espace, Captur, Koleos i Kangoo.

(!) Poprawki: Wchodzi Clio (sugestia: wiele osób) w zamian za wyrzucone przeze mnie Infiniti QX70.

Rolls-Royce

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Lord Phantom, zapraszam.
(-) Sir Wrath oraz Sir Ghost niestety nie mogą nas swą obecnością zaszczycić.

SEAT

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Niech zagra Leon, w sumie jest całkiem spoko.
(-) Odpada Mii, Ibiza, Toledo (ależ to jest kupa!), Altea i Alhambra.

Skoda

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Zawalczy Octavia, bo on w sumie naprawdę na to zasługuje.
(-) Opada Citigo, Fabia, Rapid (mimo pokrewieństwa jest 100 razy od Toledo lepsza), Superb, Roomster i Yeti.

Smart

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Tia…
(-) Odpada ten mały i ten większy.

Ssangyong

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) J.w.
(-) Odpada Rodius, Korando, Rexton oraz Actyon Sports (gdyby się ktoś pytał, to „Sports” oznacza dostawczego pick-upa).

Subaru

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Co ta marka wyczynia, to ja nawet nie.
(-) Z gry wypada Impreza, Legacy, Outback (no to jest kupa jeszcze większa od Toledo), XV (mimo, że w sumie ciekawe), Forester i BRZ.

(!) Poprawki: wchodzi Impreza WRX STI (sugestia: wiele osób), żeby Lancer Evo nie czuł się osamotniony.

Suzuki

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Mam wrażenie, że marka Suzuki staje się jeszcze bardziej zbędna niż SEAT.
(-) Odpada Celerio (słyszeliście kiedyś o tym modelu, tak szczerze?), Swift, SX4, Jimny, Grand Vitara.

Toyota

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Do lewego narożnika zapraszam GT86.
(-) Poza ringiem pozostanie Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Prius, Avensis, Verso, RAV4, Land Cruiser i Hilux.

Volkswagen

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Moim zdaniem up! wcale tak szybko nie odpadnie.
(-) Do plebiscytu nie kwalifikuje się Polo, Golf, Beetle, Passat, Scirocco, Touran, Sharan, Tiguan, Touareg, Caddy, Amarok i Multivan.

Volvo

Ulubiony Samochód Blogosfery 2014

(+) Coś mi się chyba w mózgownicę stało, ale w tegorocznym USB widzę S60.
(-) Odpada V40, V70, S80, XC60, XC70 i XC90.

(!) Poprawki: V40 wchodzi zamiasta S60 (sugestia: Hmelevsky).

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tak oto wyglądają tegoroczni wojownicy. Z góry dzięki za uwagi, zażalenia i sugestie – tylko pamiętajcie proszę, że jeśli coś chcecie do walki dorzucić, to coś innego należy ująć. Liczba 48 graczy musi pozostać niezmienna.

Harmonogram wygląda tak, że chyba po koniec tygodnia dam radę rozlosować pojedynki i wystartować z eliminacjami. Oby.

73 komentarze

  1. Kię Rio bym na cee’da zamienił bo to jednak cee’d praktycznie zmotoryzował po koreańsku nasz kraj. Oraz Volvo S60 bym na bajeranckie V40 zmienił. Poza tym z grubsza się zgadzam.

    I wielki szacun, że ci się chce. Biorę udział od USB 2010 i mi się rytuał z początkiem roku już wyrobił. Well done!

  2. wymieniłbym z tego zestawienia a5 sportback [wyglada identycznie jak a7, a nie ma tego ‚swagu’ ani gracji a5 2d] lub cactusa [nie wiem czemu, tak poprostu nie czuje tego auta] wymienilbym ktores z nich lub oba za nowego CLS shoothing break tylko i wylacznie w tym wydaniu. ja wiem ze chwyty marketingowe itd itp ale wzroku, to Panie nie oderwe!

  3. A ja bym wyrzucił Bentleya Continentala. Po pierwsze dlatego, że jest samochodem dla piłkarzy. A po drugie – produkują go już od ponad dekady, ale nie przeszedł przez ten czas żadnej naprawdę konkretnej modyfikacji, jeżeli chodzi o wygląd – i przez to brakuje mu już tego czynnika „wow”, które powinno mieć takie auto, gdy widzi się je na ulicy. Jest tylko: „o, Continental”.
    Zamiast niego proponuję Teslę S – bo to samochód, który zmienia oblicze elektrycznej (nie mylić z hybrydową) motoryzacji, pokazując, że auta te mogą być nie tylko oszczędne i ciche, ale też szybkie, praktyczne w codziennym użytkowaniu i bardzo komfortowe. No i na ulicy przyciąga niejedno spojrzenie. ;)

  4. GT86 FTW!

    No i jeszcze za Mazdą trójeczką kciuki trzymam.

    Dobra selekcja imo, nic dodać nic ująć. Ciekawie się zapowiada.

  5. Dlaczego nie wybrałeś ….. eee w sumie to nic więcej dwa tysiące czternasty nie przyniósł.
    Chyba, że elektrycznego Saaba 9-3 by Nevs R.I.P. :)

  6. Wywalasz BRZ a zostawiasz GT86? Chyba, że boisz sie , że w losowaniu padną na siebie i bedzie PAT :)

    Wywalam Macana jako jeszcze bardziej nieprzydatne auto niż Cayenne i wstawiam Suzuki Jimny, które objedzie je w terenie

  7. W mercedesie chyba literoweczka sie wkradla. Urokliwy minivan to chyba nie jest cla, tylko gla.

    Nive tez bym przywrocil, bo nie jestem przekonany czy duster za 39k jest czterolapem.

    Ciezko cos wyrzucic, ale jesli juz to chyba zdecydowalbym sie pozbyc accorda. Bo jest ni w pi@#$ ni w oko.
    nie jest lekko.

  8. Raus: Macan (no po prostu nie… i ta nazwa), Leon (już lepszy Golf lub Octavia), A5 Sportback (ktoś juz wyżej ładnie uzasadnił), Bmw 6 (Audi 7 go miażdży, CLS zresztą też, żaden kocur jak dla mnie) i up! (fajny, ale po co mi on skoro mogę mieć Citigo – tańsze i niebędące VW).

    In: Citigo (za up!a właśnie), BRZ (skoro jest gt86 to i brz busi być), Roomster (fajny wóz), Jimny (dinozaury FTW!) i jeden z następujących: Qubo, RCZ lub Veloster.

    Bonusowo: TT (aktualna zrobiła się całkiem, całkiem) za R8 (już się nabyło w konkursie, czas na świeżą krew).

    I zupełnie na marginesie – nie podoba mi się w ogóle całą gama aktualnych meroli, ale widzę, że jestem odosobniony, więc niech zostaną.

  9. Blogo, zadaj sobie pytanie po co Ci tu ten Acord, po co, no dlaczego?
    W jego miejsce wstawiam Forda Transit’a Custom Sport bo jest tak bezsensownie fajny. Zresztą jeszcze nigdy auto ze stanów nie wygrało.

  10. Wywalam 6GC bo od tych pseudocoupe robi mi się niedobrze i daję w to miejsce M3 – wygląda genialnie w domyślnym niebieskim.

    Co do GLA to na pewno dobre zdjęcie? To nie zwykła A klasa? W każdym razie wywalił bym to i dał Wrighta – dla mnie to ideał, i dżentelmen i sportowiec i ładny nawet.

  11. Zdecydowanie brakuje i8! Tym bardziej jeśli w drugim narożniku jest inny przedstawiciel hybrydowych supercarów – 918, który jest jakieś 6x droższy. Do wyrzucenia Thema/Rolls.

  12. Jak się trafi bitwa Renegada vs. juke, to bedę musiał zajrzeć daleko wgłąb swej duszy żeby dokonać wyboru między dżumą i rzeżączką.

    Jak mam niefarta i natknę się na powyższe cuda dizajnu, to mam irracjonalną chęć potraktowania mojego narządu wzroku czymś ostrym.

  13. 100% zgadzam się, co do Lexusa:)
    – Wypadywuja wszystkie ałdi, wchodzi tylko A5 coupe
    -Wypada Buma i3 (elektryczne auta sa bez sensu w polszy! Do czasu kiedy nie nauczymy się łapać piorunów sa nie ekologiczne! ) i to drugie sedano coupe ( brakuje jeszcze SUVów Coupe… A nie czekaj..), wchodzi 6 coupe
    – Wypaduje Mazda 3, wchodzi MX5
    -Wypada cactus, wchodzi Berlingo
    -Dodałbym Łade Nive
    -Wypada Gla, wchodzi SL
    -Wypada Nissan JOKE, wchodzi 370z
    -Dodałbym Subaru Impreze i BRZ dla sprawiedliwości
    – Dodałbym Land Crousiera bo to wciaż terenówka a nie SÓF

  14. Hyundai Genesis zdecydowanie nie! widziałem, dotykałem nie chciałbym. Zamiast niego lexus gs. przynajmniej nie udaje czegoś czym nie jest.

  15. Jeśli jest Evo, to i niech będzie Subaru WRX STI – odwieczni rywale, to i pod koniec „życia” Evo powinni ze sobą rywalizować :) Dla równowagi (wg zasad) usunąłbym Lancię Themę, bo i tak z pełnym entuzjazmem Blogo jej nie umieścił, a i sam samochód to nie 100% Lancia tylko bardziej Chrysler.

    P.S. Nie rozumiem powodu usunięcia BRZ (i ogólnie Subaru z listy), dlatego też niech chociaż WRX STI broni honoru marki.

  16. Rolls Ghost zamiast Phantoma bym widział.
    Z Mercedesów to bym oddzielił klasę S i S coupe bo to inne samochody (S coupe to następca CL) i dodał klasę A. Do wyrzucenia moim zdaniem Hyundai Genesis i Lancia Thema.
    W Kii zamiast Rio widział bym Ceed’a, a zamiast Hondy Civic VW Golfa.
    No i koniecznie powinno się pojawić Clio (zamiast Fiesty lub Accorda)

  17. Kolejny głos: Rolls out, i8 in. No weź.

    I popieram Tesla S za cokolwiek (poza „za i3, GT86 albo i8” ;)). Bo może być interesująco :)

  18. Ja bym dodał nowe xc90, chyba się jeszcze łapie na ten rok, a jest bardzo fajne, nawet jeżeli miałoby się to odbyć kosztem i tak fajnego s60 :)

  19. @Nano, wiem że o gustach się nie dyskutuje, lecz ten Twój, 60-latka skodziarza, mnie przeraża.

    A co do USB14: Popieram przedmówców – wywal Accorda. Za to wstawmy Subaru WRX STI (jeżeli było dostępne w ’14 – jeżeli nie to może MINI Cooper S – jest zajebisty – potwierdzone info).
    Do tego zamień S60 na V40. Czterdziestka w Rebel Blue wygląda PRZE-KO-ZA-CKO!

  20. @Hmelevsky, może ja jestem 60-letnim skodziarzem :D

    A tak na serio to Roomster jest bardzo nie-skodowym i nie-VAGowym samochodem, naprawdę fantazyjny kształt jak na zwykłego pudełkowatego kombivana. Mógłby jedynie mieć lepsze silniki, choć 1.2 tsi nawet daje radę.

    A Citigo to przecież to samo co upWYKRZYKNIK. Jedno i drugie całkiem fajne autko – gdybym chciał czymś takim jeździć to wybrałbym:
    A – najtańsze, czyli Skodę.
    B – marki kojarzącej mi się najlepiej. VW nie lubię, Seata jeszcze mniej, a Skoda to (skojarzenia) kiedyś sport, skoda rapid i skoda RS, Czechy, piwo, fajny język.

  21. Nie rozumiem ludzi, którzy argumentują dodanie BRZ, bo GT86 jest. Przecież te auta to jeszcze bardziej to samo jak Golf i Passat (a może nie).
    Ja odwrotnie – wnioskuje za wyrzuceniem GT86. Może być też GT-R, bo te auta to dla mnie to samo – japońskie bardziej atrakcyjne cenowo samochody sportowe, których mimo że są dobrze zaprojektowane bym nie chciał. Poza tym ja je w tych zestawieniach kojarzę od zawsze (chociaż mam chyba tylko ze 2 w których faktycznie głosowałem :) ).
    No i Accord. Może i to nie jest tak banalne jak jakieś Mondeo czy Passat, ale jednak nie.
    Za to proponuję jakiegoś prawdziwego vana typu Ducato, Transit czy klasa V. Bo tak. Bo żadnego nie ma a chciałbym zobaczyć jak w porównaniu wygrywa z Twoim ulubionym i3 :D .
    Dodatkowo Lexus RC. Też do mnie ta marka nie przemawia, ale + za to że coupe to u nich coupe a nie sedan w stylu Audi Sportbacków
    Skoro już przy tym jesteśmy to jeden z tych ohydnych przypadków z Audi to aż nadto. Wymieńmy powiedzmy na… nie wiem Smarta, i40, cokolwiek.
    No i na koniec Mazda MX-5 za trójkę. Zdania o MX-5 są niesamowicie podzielone, więc pojedynek może być ciekawy.

  22. Wyjazd od Accorda! Zastanówcie sie czy biorac auto z tego segmentu wolelibyście jakieś Mondeo, Lagune, czy jakiegos Seata? Nie mówiac o zalanym tona nudy i mułu Passacie… O Oplach, też nie ma co wspominać bo Opel do Hondy nigdy sie nie miał i nie ma. Accord musi zostać.

  23. Wpuściłbym i8. Ale dopiero jakby mi dali się przejechać.

    A co SsangYonga to omatkoboska przydałaby się reedycja Musso. Bardzo miło wspominam wersję z 3.2l z Mercedesa. Ale to był składak z koreańską budą…

  24. To mój pierwszy komentarz na blogu, więc wypada się przywitać:) Chciałbym również wyrazić podziw w stosunku do serca jakie w blog Blogo wkładasz. Świetna praca!!

    Jeśli chodzi o wybór aut do plebiscytu, to proponuję odrzucenie Audi A5 na rzecz Mazdy MX-5.

  25. Wywyliłbym VW UPa a wstawiłbym BMW serii 2 Active Tourer – tak dla podkreślenia pierwszego BMW z przednim napędem (WOW)

  26. Wywalił bym Porsche Macan bo to coś o czym nigdy nie słyszałem i nie bolała mnie ta niewiedza a dodał bym Jeepa Wranglera. C’mon jak myślisz terenówka widzisz wranglera. Jak myślisz Jeep widzisz wranglera. Jak kupujesz jeansy sprawdzasz levisy, lee i wranglery.

  27. Up odpada bo jest… no słaby. Bardzo słaby. Jak miałbym się klasy trzymać to już bym wolał Pandę wstawić niż to, ew. 500-kę. Albo, jeśli chodzi o VW, to Beetle R. Jest prze, prze, przekozacki. Od biedy Golf R.
    Zamiast Fiesty DS3 lub, z większej beczki, DS5. Bo oba są fantastyczne. U Forda nie ma nic ciekawego. Zupełnie.
    A za GLA wolałbym już 2 Active Tourer. Serio, już w tej dwójce jest więcej sensu niż w GLA.

  28. Moim skromnym i mocno subiektywnym zdaniem C5 won a w to miejsce C4 Picasso. Kombi jakie jest każdy widzi natomiast minivan już taki oczywisty nie jest.

  29. Citroen C4 Cactus. W sam raz na nasze czasy – niezbyt szybki, ale prosty i fajny z wyglądu. Znam mnóstwo osób, które nie znają się na samochodach, ale byłyby gotowe go kupić bez względu na wszystko, bo po prostu jest tak fajny.

  30. Blogo, chciałbym tylko znać odpowiedź na jedno pytanie; dlaczego wybrałeś GT86, a nie BRZ?
    Proponuję skreślić Toyotę, a postawić do walki Subrau. Bo dlaczego nie.

    Z mojej strony mogę powiedzieć, że i tak nie zagłosuję na żaden z tych samochodów. :)

  31. Nie rozumiem, czemu w zestawieniu nie ma Lexusa. Zdaję sobie sprawę, że jest to firma budująca samochody pod rynek amerykański, stąd brak diesli i manuali, i kombi, ale Amerykanie wymagają od aut premium tego, czego my powinniśmy, czyli jakości i pewności, że auto zrobi 300 tysięcy mil na zmianach oleju i paska. Lexus to gwarantuje.

    Do NX w tym roku wpakowali pierwszy silnik z turbiną, do RC i IS wprawdzie nic ciekawego, ale ta marka ma to, czego nie ma megaultraprestiżowe Audi i tylko o dwa stopnie w skali Cebuli mniej prestiżowe BMW – polaryzujący design. Na nowe modele można kląć, że paskudne, ale moim zdaniem wyróżniają się i są bardziej „japońskie” niż kiedykolwiek wcześniej.

    Te nowe modele wygląda, jakby je ktoś kataną bo ryjkach pochlastał. Prawidłowo!

    Blogo, BMW ma supernijakie 6GC (do i3 nie mam zastrzeżeń, spoko autko), Merc to jakieś GLA dziwne, a Audi antyczne już A5 Sportback i prehistoryczne R8.

    Infiniti, które jest gorzej zrobione i, jak na japoński samochód premium, bardzo zawodne ma w USB 2 auta. Czo to jest?! Składany na bliskim wschodzie i eurolandzie nissan ma 2, dwa, II auta w USB, a ciężka i przebadźowana Toyota składana przez panią Takashi za pomocą małych, japońskich rączek origami 0,0?

    Dorzuć RC-F i NX’a, albo nie, samo RC-F

  32. Drogi Blogo, chodź wszyscy narzekają na nowe WRX STi, że nic nowego to jednak uważam, że to jedno z lepiej prowadzących się aut tego roku… Nie sztuką jest dać 360KM z którymi nie radzi sobie reszta, a sztuką jest zgranie wszystkiego ze sobą, także myk myk poproszę Subaru do stawki!!! A do wyjazdu zapraszam bezsensowny, nieprowadzący się wcale samochód marki Mercedes-Benz GLA, jest tragiczny pod każdym względem, ciasny, nic z niego nie widać, skrzynia rzadko kiedy wie na jakim biegu chce jechać… ogólnie to fuuu i bleeeee

  33. Sorry jeszcze mi się przypomniało A5 odpada bo przy a7 to nie wygląda totalnie, a zamiast niego może wpaść Beetle, bo poszedł w dobrą stronę z nowym modelem :)

  34. 3008 jest taki ni w pipę ni w oko- 5008 jest o wiele lepszy. W sensie pakowniejszy i ładniejszy. Bo jeżdżą oba jak stare emerytki.
    Dorzuciłabym Corvettę, bo wygląda jak Batmobil i Camaro, bo nie zadzieram z Autobotami.

  35. Blogo, weźże się nie wygłupiaj tylko wstaw tam to i8, bo 6 Gran Kupa to zwykłe, normalne auto które cierpi na chorobę dwubiegunową afektywną i nie wie czym ma być. i8 jest natomiast pierwszą 3 cylindrową kosiarką która jest fajna bo wygląda jakby właśnie przyleciała z obcej planety.

    Z innych – wywal up!, citigo jest o wiele rozsądniejszym autem (zresztą tysiące polaków nie mogą się mylić, bo mimo kultu VW wybierają skodę), a na otarcie łez wstaw paska w tedeiku. Bo tradycja zobowiązuje.

  36. Jak dla mnie finał powinien się rozegrać między oboma Citroenami – mógłbym mieć oba :).
    Serio wolałbyś GT86 od BRZ???!!!

  37. @niklucas – dokładnie. Pasek w tedeiku to jak „Kevin” w święta. Jeden z niezmywalnych polskich dogmatów :)

  38. A ja bym nic nie ruszał! Zestawienie idealne, w tej stawce co by nie robić, i tak wygra Cayman albo Czirokez :-)

  39. Blogo, Hondę to chyba trzeba zdyskwalifikować. W salonach namawiają, wręcz wciskają, przyciemniane tylne szyby. Do wszystkiego…

  40. Zgadzam się z przedmówcami, GT86 powinno wypaść na rzecz BRZ. Blogo, przecież wiadomo że najwięcej pracy w ten samochód włożyli konstruktorzy z Subaru.

  41. Twingo o niebo lepiej się prezentuje,jednak można było coś z niego wycisnąć, a seria BMW 6 Gran Coupe to mega kot, zgadzam się!

  42. Z reno tylko Twingo. niech Ci bedzie, Blogo – i tak wygra wlasnie Twingo.
    Troche brak c4 Picasso – jak dla mnie jest bardzo ok.

  43. @Ufok – Lexus ma za sobą czasy niezawodności. Tak było w latach 90, kiedy LS’em można było przejechać i milion kilometrów bez szwanku. Te teraz to zabawki które sa na bakier z wyglądem (kwestia gustu, choć fajny jest jedynie RC-F), zdecydowanie są słabe ergonomicznie (wiesz jak ciasne mają wnętrza), a technologicznie są naszpikowane nie tym co trzeba. A NX to jakiś sromotny żart.

    Przy IS’ie Q50 to cudo techniki. No i czekam na nowe Q60 :}

  44. (-) Volvo S60 bo faktycznie chyba ci sie cos w mozgownice stalo ;)
    (+) VW Scirocco R bo… just like that. fajny jest. i ma linie szyb tak wysoko, ze siedzisz jak w czolgu. a to lubisz.

  45. Podsumowując komentarze powyżej, pod którymi podpisuję się obiema rękami:
    Blogo, nie pier***l, tylko wywal Toyotę gt86 a na jej miejsce wrzuć Subaru BRZ. Dlaczego? Bo każdy kto chociaż trochę lubi samochody wolałby jeździć Subaru niż Toyotą. Bo kiedy idziesz ze znajomymi do knajpy to na stoliku chcesz położyć kluczyk z logo Subaru, a nie Toyoty. Subaru od razu budzi respekt, a Toyota to tylko Toyota.
    Poza tym wrzuć BMW i8 na miejsce czegokolwiek (byle nie Ghibli – to mój tegoroczny faworyt ; ) Bo i8 jest zajebiste. Jest seksowne, niepraktyczne, ma świetną linię, zupełnie nie ma sensu i jest absurdalnie drogie jak na to co oferuje. I dokładnie takie powinno być ; )

  46. Nie rozumiem dlaczego nie ma bmw 4. MUSI być! Dlaczego? No bo jest zaje…..suprowe i najważniejsze:bo to kontynuacja serii 3 coupe czyli tego czym ja jeżdżę.
    Do wywalenia bentley, bo już klepią go długo i jest taki nie realny, bo ile osób go kupi.

  47. OUT: Audi A5 i Merc(s)edes GLA.
    IN: Lexus RC (prawdziwe 2-drzwiowe coupe!) i Mazda 6.

    A co do Puke’a – to nie jest tak, że ja go nie lubię. Ja go NIENAWIDZĘ. To aktualnie jeden z żywych (bo wciąż produkowanych) pomników motoryzacyjnej chujni, symbol zwycięstwa marketoidów zdobywających niemalże bez walki wyprane raklamową papką, puste mózgi nabywców. Niech sobie zostanie, zobaczymy, ilu Twoich czytaczy łyka ze smakiem to, czym owe marketoidy trysły.

  48. Za „czytaczy” i „puke’a” piona!:) marketoidy potrafia wcisnać, że SUVY Hujdaja i KIA ociekaja prestiżem , sportem i właściwościami terenowymi UAZa i ludzie łykaja to jak pewna dama w „Głębokie gardło” wiadomo co:) więc dlaczego mieli by nie łyknać tego.

  49. Wypada Lancia Thema, bo co to ma być że Mercedes w opakowaniu Chryslera przerobiony na Lancię może być w jakimś stopniu fajny?
    Wpada Kia Sorento, auto za tani pieniądz które miażdży potęgą IKSY Piątki czy inne Emele.

  50. Grand Vitara nie jest już oficjalnie oferowana. Jak wyprzedadzą stock, to nara bejbe.
    Wkracza nowa Vitara, taki mniejszy S-Cross z 1.6 i elektroniczną atrapą napędu 4×4. No i jest w ofercie Kizashi, którego żodyn salon w Polsce nie ma dostępnego nawet żeby zobaczyć na żywo. Żodyn!
    Głupie te żółtki.

  51. Mi podoba się Juke. Podobnie jak Multipla i Rodius. Nie widziałem żadnej reklamy ww. pojazdów, a jechałem jedynie Multiplą (która zaskoczyła mnie swoją niesamowitą wręcz przestronnością).
    Poza tym jednak lubię te auta głównie ze względu na wygląd, który to większość odstrasza, ale przynajmniej jest oryginalny. Czy to oznacza, że marketingowcy wyprali mi mózg? Czy nie bardziej wyprany mózg ma większość kierowców zmieniających na „nowy/identyczny” model?

  52. Mi też się podoba Multipla (poza deską rozdzielczą, która jest koszmarna). Rodius już nie, ale i jedno, i drugie ma w przeciwieństwie do Puke’a jakieś realne zalety.

  53. WRX STi Świetnie się prowadzi to nie ulega wątpliwości i chyba nikt temu nie zaprzeczy , jednak to rasowy wóz i koszty utrzymania są bardzo wysokie.problem może być z przednimi amortyzatorami, ktore po przejechaniu x kilometrów mogą zacząć stukać oraz slyszłem o wąskich ściankach silnika, które powodują pęknięcia. Części są bardzo drogie a zamnienników praktycznie nie ma. Pozdrawiam

  54. @Anrzejek: „wymieniłbym z tego zestawienia a5 sportback [wyglada identycznie jak a7, a nie ma tego ‘swagu’ ani gracji a5 2d] (…) za nowego CLS shoothing break tylko i wyłącznie w tym wydaniu.”
    OK, zrobione.

    @Michał M: „Wywalam 6GC bo od tych pseudocoupe robi mi się niedobrze i daję w to miejsce M3 – wygląda genialnie w domyślnym niebieskim.”
    OK, zrobione.

    @inkoguto: „Hyundai Genesis zdecydowanie nie! widziałem, dotykałem nie chciałbym. Zamiast niego lexus gs. przynajmniej nie udaje czegoś czym nie jest.”
    OK, wypada, ale w jego miejsce zamiast Lexusa GS wstawiam Subaru Imprezę.

    @Hmelevsky: „Zamień S60 na V40. Czterdziestka w Rebel Blue wygląda PRZE-KO-ZA-CKO!”
    OK, zrobione.

  55. Blogo, Porsche 911 powinno wejść, bo zabiłbym dla tego dźwięku zza pleców… 50 lat w produkcji, 50 lat szlifowania własnego sposobu na auto sportowe. Mega dopracowane i mega uniwersalne jak na sportową furę (porównująch chociażby do Ferraru 458). No a najnowsze 911 GT3… Aż mi dech zapiera.
    Wylecieć może Macan, bo każde Porsche które pod maską może mieć diesla nie jest fajne, a z innych marek Jeep Renegade bo w maskowaniu wygląda lepiej niż bez… (mogę to udowodnić własnoręcznie wykonanym zdjęciem :P)

  56. 911 są popsute od nowości. Cayman ma naprawione umiejscowienie silnika przez co jest lepszy niż 911. Tylko sztuczne ograniczenia stosowane przez producenta powodują, że jest wolniejszy niż 911. Jakby zrobili wszystko uczciwie to strzeliliby 911 w kolano.

  57. Chcę wygłosić monolog. Moim nieskromnym zdaniem w ofercie firmy KIA jest znacznie ciekawszy model od małego RIO. To Soul. Bywam czasem w Radomiu i ram jest kilka maści w taksówek KIA Soul, część to stare modele, część to te nowe, AD 2014. I muszę przyznać, że to nowe są świetne! Cichy silnik, bardzo dobre wyposażenie, duże koła, bardzo dużo miejsca na kanapie. Z przodu też ciasno nie jest, ale tyle wręcza zaskakuje ilością miejsca dla dużego faceta.
    Czyli krótko: Soul za Rio, bo to znacznie ciekawszy produkt.

  58. Przepraszam za kretyńskie literówki. To efekt pisania na tablecie. Miało być:
    Bywam czasem w Radomiu i tam jest kilkanaście taksówek KIA Soul, część to stare modele, część to te nowe, AD 2014. I muszę przyznać, że te nowe są świetne! Cichy silnik, bardzo dobre wyposażenie, duże koła, bardzo dużo miejsca na kanapie. Z przodu też ciasno nie jest, ale tył wręcz zaskakuje ilością miejsca dla dużego faceta.

  59. Ja jeśli już miałbym wybrać, któryś z tych samochodów to zdecydowanie wybrałbym Audi A5 sportback. Jakoś najbardziej mi się podoba ten samochód spośród innych, które tu zobaczyłem. Ogólnie to chyba wybiorę właśnie Audi niemiecka solidna firma i rzadko się psuje.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *