#471 Trzy sprawy, o których nie umiem przestać myśleć

Trzy duperele

W sumie to żadne tam sprawy – ot, detale, drobiazgi, duperele. Jakoś tak się stało, że wpadły mi do łba i cały czas tam są. I jak nie mam o czym myśleć, to myślę właśnie o nich. Pomyślałem sobie, że czemu ja mam się z tym męczyć – sprzedam to Wam, niech i Was to gryzie.

1) BMW M3

To jest wóz z gatunku tych, które nic nie udają. To nie jest pozerska fura, to jest… będzie do rymu… wojownik z kaloryferem rwący łby wraz z kręgosłupami Persom pod Termopilami. Jak mi ktoś kiedyś powiedział, że układ smarowania w tym V8 został zaprojektowany tak, by lepiej działał w zakrętach przy bocznych przeciążeniach, niż podczas zwykłej jazdy na wprost, to nawet się nie zdziwiłem – wydało mi się to wręcz oczywiste. Bo ten wóz… jak to mówią anglosasi… this is the weapon, mate. Zero udawania.

Tymczasem z tych dwóch wlotów powietrza na masce…

BMW M3

tylko ten po naszej prawej jest prawdziwy – to nim właśnie filtr sobie zaciąga powietrze.

BMW M3

Ten z lewej jest zaślepką, nawet nie jest dziurą. Zrobiono go dla symetrii. Detal, duperel, ale kurde odkąd to przyuważyłem, nie daje mi to spokoju. W M3 czegoś takiego być nie powinno. To zbędny przerost designu nad technologią.

2) Aventador

Jak Audi ma quattro to wiadomo – jest props. Ale już Octavia na Haldexie to żal peel i ogólnie tandeta, taniocha i uwaga w zakręcie, bo jak się w poślizgu tył zapnie, to auto jest nie do opanowania. I że spinanie się haldexa czuć. I że ogólnie to jest tak tanie i podatne na przegrzanie, że lepiej byłoby już zwykłe FWD mieć.

Wiecie jak jest – hejt na Haldexa jest powszechny. Tymczasem Aventador jest na Haldexie.

Lamborghini Aventador

A także ultra propsowane, prze-terenowe, jedyne prawdziwe i ogólnie #chceto Volvo V70 XC.
I co, zatkao kakao?
A propos…

3) Volvo 850

Mówi się o nim, że to jest ostatnie prawilne Volvo. Że po nim to już tylko obłości, które wiemy gdzie tę markę zaprowadziły. Do Chin.

Volvo 850

Krótka jest ludzka pamięć. I wybiórcza. Bo jak prawdziwy petrolhead może mówić, że PIERWSZE Volvo FWD jest ostatnim prawilnym? Przecież jest pierwszym przecwelonym przez przedni napęd, co nie?

To trochę tak, jakby w 2040 roku wejść na salonu BMW pełnego elektryków pokroju i3 oraz i8, westchnąć i patrząc się na plakat wprowadzonego na rynek 25 lat temu BMW 2 Active Tourer (to pakowne przednionapędowe) powiedzieć, że kurde kiedyś to auta BMW były inne, lepsze, napędzane paliwem kopalnym, z silnikiem wypełnionym eksplozjami a nie szumem, i właśnie tym ostatnim prawilnym jest ten oto minivan z plakatu.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Nie ma puenty i wniosków. Podzieliłem się tym, co mnie męczy – niech i Was teraz to pomęczy. Bo nie może być tak, że bloger cierpi jak Werter, a czytelnik sobie na luzaczku iska biust Telimeny z mrówek. Nie ma na to mojej zgody.

40 komentarzy

  1. M3 ma udawany wlot?!!! Zniszczyłeś mi dzieciństwo. A haldex w Aventadorze to aż musiałem sprawdzić, bo nie wierzyłem.

    1. @nic: Przyglądałem się temu. Jeden jest totalną atrapą, plastikową i bezprzelotową zaślepką w masce udającą wlot. Would not bang. Auto jest dla mnie skreślone. Mogłoby nie istnieć.

  2. Ja bym był przeszczęśliwy gdyby ktoś takie m3 mi chociaż na 1 dzień pożyczył, co dopiero je mieć. Wcale by mi ten wlot nie przeszkadzał.

  3. Dapo, ja trzymam stronę Blogo. Auto z udawanym wlotem powinno zniknąć z kart historii motoryzacji. Precz z takim M3.
    #trollmode

  4. Ano właśnie, taki udawany wlot niczym nie różni się od agro tuningu, tyle tylko że jest fabryczny. Powinni jeszcze przylepić brewki „stodoła-edyszyn”. Takie niby-wloty to można dawać w jakiś pakietach typu r-lajn, co to popierdółkę z silnikiem 1.4 przepoczwarza w bolid. Jak już tak bardzo chcieli symetrii, to powinni kierownicę po środku zrobić. Ech…

  5. Bulwers to podstawa*. Tylko to mnie trzyma przy życiu. Jest nerw, jest ciśnienie, nie ma choroby wieńcowej.

    * oraz umiejętność wyczucia ironii.

  6. Wszyscy dyskutują o Aventadorze i M3 a nikt nawet słowem nie wspomniał o Volvo. Bardzo dobrze. :D

  7. Radykalne podejście do przedniego napędu prezentują TYLKO i WYŁĄCZNIE fani BMW. Dla fanów Mercedesa przednionapędowa klasa A jest po prostu świetna, piękna i best compact ever.

    A fani Volvo to już w ogóle jawią mi się jak jacyś METROSEKSUALNI RURKOWCY – ważniejsze dla nich jest to, że auto zachowało kanciaste kształty niż to, że straciło klasyczny napęd na rzecz plebejskiego. Banda zakłamanych szafiareczek.

  8. Martwi cię jeden udawany w wlocik w e92 M3?
    W f32 M4 dźwięk silnika jest puszczany z głośników.
    Ryje beret.

  9. No a ja właśnie wspomnę o Volvo… Ja też mam wrażenie że to pierwsze nieprawdziwe chociaż…. Były chyba wersje 4×4 z jakąś piekielną benzyną. I w następnej budzie też było 300KM R’ka ;)

  10. @monogramus: Dla mnie nowe M3 i M4 jest czymś w rodzaju BMW X5 M550d – taką nie do końca pełną eM-ką. Za blisko im jest do 335i/435i. Kiedyś M3 było praktycznie innym autem, dziś jawi mi się jako ulepszona wersja – coś jakby „top of the range” zamiast odrębny model.

    @jozif: Tak, też. Skandal!

  11. @Blogo, z tym M3 to ja to w pełni rozumiem. Nie męczyłoby Cię, gdybyś miał ciągle na białej masce czarny wlot powietrza przed sobą, niesymetrycznie, tak zupełnie jak być powinno?

    No ja to bym chyba cholery dostał i bym sobie pędzlem podobny kształt domalował.

  12. Od tyłu (bo lubię):
    3. Pełna zgoda.
    2. Skoro Haldex się sprawdza, to w czym problem? W 1010 konnym Golfie II też jest Haldex. I też się sprawdza.
    1. Nie rozumiesz. Właśnie dlatego, że BMW M3 ma w dupie czyjeś opinie i jest nastawione na osiągi, to jeden wlot jest zaślepiony. Widocznie inżynierowie obliczyli, że przez jeden wlot wpada bardziej optymalna ilość powietrza niż przez dwa. A gdyby drugi zostawili otwarty a nie zaślepiony, to po pierwsze zwiększyliby opory (czyli słabo) a po drugie zaburzyliby na pewno dobrze obliczony przepływ powietrza pod maską (czyli też słabo).
    No.

  13. Z tym wlotem to rzeczywiście polecieli po całości. Mogli zrobić jeden niesymetryczny i jeszcze wiele pokoleń podniecałoby się takim rozwiązaniem. Każdy Seba wydłubałby sobie to scyzorykiem w swoim e36. A tak? Wiocha, żałość i smutek.

    Dobrze, że jeżdżę Hyundaiem!

  14. Matkobosko, to biedne BMW jest skazane na katar do końca swojego życia. Tylko jednym nozdrzem oddycha :(

  15. Odnośnie symetrii: klik

    Są sobie dwa światła przeciwmgielne na klapie bagażnika. A działa tylko jedno! Ile ja się naszukałem jak rozebrać poszycie klapy żeby wymienić żarówkę :) Dobrze że ktoś mnie uświadomił zanim zacząłem rozbierać :)

  16. Pretki, bo V8 przecież ma niemal taka sama długość jak R4 2.0… tylko szersze… To tez cały sekret pakowania V-ek przed przednia os w Audi…

  17. Moim zdaniem to M3 jest dresiarsko – nuworyszowskie i wygląda źle, jest wulgarne i niesmaczne jak kawał o kupie na raucie u burmistrza. ALE, wloty powinny być tak jak są. Jakby było inaczej… Ktoś z Was pamięta jak wyglądała maska Mitsubishi Eclipse 2 gen.? Z tym swoim garbem po stronie kierowcy psuła skądinąd ponadczasowo piękne auto. Chociaż… Chyba tylko wersja 2.0 turbo ją miała. No ale tak czy siusiak, brak symetrii wygląda słabo.

  18. wlot w M3 jest OK – gdyby był tylko jeden, to zaraz by się posypały komentarze z krajów o ruchu lewostronnym, że Ci na kontynencie to widzą wlot, a my nie widzimy i jesteśmy tym dyskryminowani

  19. Wiem, że pewnie się nie znam itd ale mi się podobają bardzo te nowe Volva. Ogólnie ta marka jest dla mnie jedną z lepszych na rynku :)

  20. Idiota powie, że o gustach się nie dyskutuje, ale ja mówię, że jak najbardziej, zwłaszcza że sam nie wiem, co lepsze: symetria czy jej brak. Uważam jednak. że bezwzględne uwielbienie jednej z tych dwóch opcji jest przejawem jakiegoś upośledzenia. Ale myślę głównie o motoryzacji, bo dalej robi się ciężko – cycki mają być jak najbardziej symetryczne, a przynajmniej na tyle, bym nie dostrzegł różnicy. Akceptacja pełnej asymetrii w tym temacie nie jest dla mnie fetyszem czy perwersją, to coś nienormalnego. Wtedy jednak turpizm ogarnął twój umysł. Albo przynajmniej ludzi odpowiedzialnych za M3 serii E92. To brzydkie auto, szczególnie w porównaniu do atrakcyjnej odmiany sedan tegoż wozu. No i to ich uwielbienie symetrii… Kokpit wygląda dobrze tylko w podstawowych odmianach, dalej jest już tragedia z uwagi na występowanie tego idiotycznego rubina na szczycie deski. No a fejkowy wlot to wstyd, dowód na prostolinijne myślenie, bez większego zaangażowania. Smutne, bo M3 tej generacji to mój faworyt, prawdziwie doskonały wóz do jeżdżenia i siedzenia w nim. Ale takie czasy.
    Kiedyś wlot to było coś. Teraz byle Antara ma wlota. A ten to dla mnie miszcz:

    http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=3182450&page=4

    Co prawda ma chłodzić kolektor i rozrusznik, a nie dotleniać motor, ale jest piękny, funkcjonalny i dobrze pomyślany (ma nawet rynienkę do odprowadzania wody).
    No ale M3 musi mieć garb jak Rekord z dieslem, więc jest trudniej o dobry efekt.
    Ale da się (zdjęcie nr 2):

    http://www.productioncars.com/vintage-ads.php/Pontiac/Firebird

    Ten garb nie zawsze był potrzebny, ale przeważnie filtr ciągnął nim powietrze od strony szyby czołowej.

    Nie no, rozumiem Cię Panie Blogosławie. Jak do jucha mogą być dwa wloty w M3 i jeden nie działa. No ryje beret. Aaa, idę stont.

  21. Tak sobie trochę poszukałem, w M3 to jest wylot, wlot jest z przodu w grillach, chodzi o to by w puszce było zawsze chłodne powietrze, jak silnik mało ciągnie, np w trakcie hamowania, to to które byłoby w puszce mogłoby się ogrzać. Wiec to komin nie wlot :)

  22. @Blogo – z tym wlotem na masce w BMW: Kurde tak sobie pofotoszopiłem i ten wóz lepiej by wyglądał z jednym, asymetrycznym wlotem, który by wypadał nieco szerzej.
    Volvo aż sprawdziłem – kurde, faktycznie przednionapędówka :D
    Z drugiej strony – kogo interesują duże, szwedzkie kombi?

  23. Sie czepiacie tego M3. Ja tam widze ze lapak powietrza jest nad dwoma narkami. Pamietajcie tez ze nerki sie zamykaja do poprawy aerodynamiki czy czegos tam. JA bym sie bardziej denerwowal jakbym wydal duzo kasy kupil jakies Audi RS lub S z silnikiem FSI(or TFSI) i po 50tys km dowiedzial sie ze 80KM poszlo sie pasc. To jest problem. Masz RS6 i ze 420KM robi sie 340KM to moze jednak kupiles S6:) Wiem ze to i tak duzo mocy ale chyba mniej denerwojace niz nerka ktora tylko jest (a moze jest do chlodzenia chlodnicy wody).
    P.S. Zobaczcie sobie na jutube porownanie nowej M3 i alpiny D3.

  24. No, racja, dobrze że nie kupiłeś tego RS6 bo mógłbyś się zdenerwować. Myślałeś, że będzie 420 KM a tutaj dali 580 KM bo tyle jest w RS6 więc nawet nie wyobrażam sobie w jaką mógłbyś wpaść furię. Taki RS6 przecież palił będzie więcej!

  25. 3 sprawy:
    VOLVO 440
    VOLVO 460
    VOLV0 480
    inb4 holenderskie volvo to nie volvo bo cośtam cośtam. Może Gelenda to też nie jest prawdziwy Mercedes bo Puch, Smart jest samochodem słoweńskim a Cayenne i Macan to wcale nie Porsche bo Porsche nigdy by czegoś takiego nie zrobiło.

  26. Z tego co wiem, to Veyron też jest na Haldexie. Podobnie jak Opel (parę modeli Insigni) i cały bezlik Fordów. Nie wiem w czym problem :D Co do sztucznego wlotu powietrza w M3 – w pełni się zgadzam w tym aucie coś takiego nie powinno mieć miejsca. Z drugiej strony, gdyby zostawili wlot tylko z jednej strony, na pewno zapłakałbym nad tym sztucznym z drugiej :) Może nie jest to kwestia przerostu designu nad technologią, co zwykłej estetyki.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *