SamochodyCzy też wierzysz w te motoryzacyjne mity?

Czy też wierzysz w te motoryzacyjne mity?

Jeśli chodzi o samochody, być może słyszałeś i być może wierzyłeś w przestarzałe mity na temat samochodów. Tutaj zebraliśmy kilka najczęstszych mitów o samochodach, które po prostu nie są prawdziwe..

Brudny samochód jest bardziej wydajny pod względem zużycia paliwa.

Przekonanie, że jeśli twój samochód jest brudny, to zmniejszy opór, podobny do aerodynamiki piłki golfowej, jak porównać dołeczki na piłce golfowej do tego z brudnego samochodu. Kiedy w rzeczywistości cząsteczki brudu będą generować więcej oporu – i może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 10%.

Tankowanie benzyny rano daje więcej paliwa

Teoria jest taka, że ponieważ benzyna jest gęstsza, gdy jest zimna, kiedy często jest rano i w nocy, dostaniesz więcej paliwa za swoje pieniądze, jeśli napełnisz swój samochód rano. Jednak paliwo jest przechowywane w dużych zbiornikach pod ziemią, pod grubą warstwą betonu, który działa jak izolator, aby utrzymać paliwo w stałej temperaturze.

Jeśli masz AWD, nie potrzebujesz opon zimowych

Wiele osób uważa, że jeśli twój samochód ma napęd na wszystkie koła, opony zimowe są bez sensu. Ale niezależnie od tego, czy masz samochód z napędem na wszystkie koła, czy na cztery koła, Twój pojazd będzie czerpał korzyści z zestawu opon zimowych. Opony zimowe mają wzór bieżnika zaprojektowany z myślą o oblodzonych lub zaśnieżonych warunkach.

Powinieneś zamienić tylne opony z przednimi.

Ludzie zwykle wierzą, że powinieneś zamienić przednie opony z tylnymi, jeśli przednie opony są bardziej zużyte. Jednak zamieniając opony tylne z przednimi ryzykujesz, że samochód będzie się obracał na mokrej nawierzchni. Tylne opony zapewniają stabilność, więc im więcej bieżnika na tylnych oponach, tym lepiej.

Nielegalna jest jazda z włączonym światłem wewnętrznym

Każdy z nas w dzieciństwie został skarcony przez rodziców za włączanie świateł wewnętrznych w samochodzie podczas jazdy. Wiele osób nadal wierzy w ten mit, ale w rzeczywistości prowadzenie samochodu z włączonym światłem wewnętrznym nie jest niezgodne z prawem. Jednak światło wewnętrzne może być rozpraszające w nocy i może zakłócać widoczność, ponieważ odbija się od przedniej szyby. Ponadto, jeśli światło wewnętrzne było prawdopodobną przyczyną złej jazdy, możesz otrzymać zarzut nieostrożnej jazdy.

Opuszczanie szyb jest korzystniejsze dla zużycia paliwa

Opuszczanie szyb lub używanie klimatyzacji nie ma większego wpływu na zużycie paliwa. Prawdą jest, że włączenie klimatyzacji powoduje szybsze zużycie paliwa. Jednak zwinięcie okien zwiększy opór wiatru. W rezultacie samochód będzie zużywał więcej paliwa, ponieważ przy otwartych oknach jest mniej aerodynamiczny.

Sieć energetyczna nie będzie w stanie obsłużyć wzrostu liczby pojazdów elektrycznych

Istnieją dwa aspekty dotyczące tego, czy sieć elektryczna może poradzić sobie z dużą ilością pojazdów elektrycznych podłączonych jednocześnie. Ważne jest, aby pamiętać, że przejście na pojazdy elektryczne odbywa się stopniowo – nie z dnia na dzień. Odnawialne źródła energii są stale rozwijane, aby dostarczać nam więcej czystej i zielonej energii elektrycznej, a my stale “ewoluujemy” sieć energetyczną, aby była lepiej przygotowana do obsługi tego procesu.

Samochody elektryczne są wolniejsze od samochodów benzynowych i wysokoprężnych

Wyścigi Formuły E to doskonały przykład tego, jak szybko mogą jeździć pojazdy elektryczne. Samochód Formuły E może przyspieszyć od 0-62mph w zaledwie 2,8 sekundy – szybciej niż większość Ferrari. Ich prędkość maksymalna wynosi 174 mph (280 km/h), co odpowiada podróży z Londynu do Edynburga w nieco ponad dwie godziny. Zdecydowanie nie ma problemów z powolnością.

Samochody elektryczne są znacznie droższe niż ich benzynowe i wysokoprężne odpowiedniki

Prawdą jest, że produkty oparte na nowej technologii są droższe dla pierwszych użytkowników. Jednak w miarę jak stają się one bardziej popularne i wzrasta ich ilość, ceny zazwyczaj spadają – spójrzmy na przykład na telefony komórkowe. Ceny baterii do pojazdów elektrycznych już spadają3 , co pomaga w tym przypadku. W związku z tym oczekujemy, że w ciągu najbliższych kilku lat koszt zakupu nowych pojazdów elektrycznych będzie malał. Dla tych, którzy chcą kupować raczej używane niż nowe, obecny wzrost podaży nowych pojazdów elektrycznych dość szybko uderzy w rynek używanych pojazdów elektrycznych.

Ważne jest, aby nie patrzeć tylko na początkowe nakłady na samochód, ale “cały koszt życia”, co oznacza rozważenie kosztów eksploatacji i jak dobrze zachowuje swoją wartość. Wydaje się, że samochody elektryczne amortyzują się w mniejszym stopniu niż samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, więc może się to bardziej opłacić, gdy przyjdzie czas na wymianę lub sprzedaż. Mimo że samochody elektryczne mają obecnie wyższe ceny zakupu, są tańsze w eksploatacji – kosztują znacznie mniej niż benzyna czy olej napędowy, już od 2 pensów za milę, jeśli ładuje się je o odpowiedniej porze dnia lub nocy. Samochody elektryczne mają też mniej ruchomych części, co oznacza, że powinny mieć również niższe koszty serwisowania.

Powiązane posty