KlasykiKlasyki marki Mercedes-Benz

Klasyki marki Mercedes-Benz

 

Mercedes-Benz to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Jego historia rozpoczęła się ponad 100 lat temu przez Karla Benza i Gottlieba Daimlera. Ci ludzie pracują niezależnie na modelach pojazdów. W grudniu 1883 roku Benz założył firmę Benz & Co w Mannheim, a w listopadzie 1890 roku w Canstadt powstała firma Daimler-Motoren-AG (DMG) należąca do Gottlieba Daimlera. Dwa lata po założeniu firmy Mercedes-Benz zbudował silnik, który napędzał trójkołowy samochód. Jazda próbna zakończyła się uderzeniem w ścianę. Wilhelm Maybach asystował Gottliebowi Daimlerowi w pracach projektowych. Ich celem było udoskonalenie silnika Augusta Otto. W 1883 roku opatentowali wysokoobrotowy silnik spalinowy, a dwa lata później stał się jednośladem. Poznajmy klasyki marki Mercedes

Kultowy 50 letni Mercedes SL R107

Mercedes SL R107 zadebiutował w 1971 roku. Zastąpił on ośmioletnią pagodę i podbił aukcje dzisiejszych dobrze ubranych kolekcjonerów. Początek lat 70. nie był łatwy dla rynku kabrioletów. Klienci – podobnie jak dzisiaj – oczekują, że ich następny samochód będzie mocniejszy i szybszy niż ich obecny samochód. Jednocześnie ustawodawcy domagają się, aby producenci zwracali coraz większą uwagę na emisje i ochronę przed wypadkami. Przy znikomym bezpieczeństwie dachowania władze USA w pewnym momencie rozważały całkowity zakaz sprzedaży kabrioletów. To będzie dramatyczna wiadomość dla Mercedesa i kalifornijskich bogatych kochających SL. Można nawet powiedzieć, że wywróciłoby to ich świat do góry nogami…na kołach. Kiedy SL o numerze R107 wszedł na rynek, otrzymał przydomek „Czołg”. Oczywiście ma to związek z solidnym wykonaniem, ale także z wagą, która jest o ponad 200kg cięższa od pagody. Jednak cały pojazd znacznie się rozrósł: SL jest o 10 cm dłuższy od swojego poprzednika. Mercedes odpowiedział na obawy dotyczące bezpieczeństwa, instalując między innymi wzmocniony przedni słupek. wpływy? R107 jest tak samo sztywny, jak standardy postępowania podczas obiadu królowej. W porównaniu z pagodą sztywność jest zwiększona o połowę. Również w późniejszych egzemplarzach nie tylko ABS, ale także poduszka powietrzna kierowcy.

Mercedes E W211

Samochód klasy średniej od Mercedesa to duży prestiż, ale i poważne wyzwanie na portfelu. Mercedes Klasy E jest szalenie popularnym samochodem bez względu na to, do jakiego pokolenia należy. Gdy doczeka się następcy, poprzednik staje się rarytasem na rynku wtórnym. Tak było w przypadku wersji W211, która została zastąpiona w 2009 roku. Od tego momentu można dostać auto za dużo lepsze niż w salonie, ale nie można oczekiwać ładnego i funkcjonalnego W211 za pół gratis.Auta Mercedesa takie jak ten to prawdziwa wizytówka nowoczesnej technologii, zapewnia maksymalną precyzję jazdy , dynamika i niesamowita przyjemność z jazdy. Aluminiowe elementy karoserii, elektrohydrauliczne hamulce, wielowahaczowe zawieszenie przednie i tylne, droższe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, bogata elektronika wspomagająca obsługę podwozia i poprawiająca komfort jazdy – to właśnie daje właściciel Mercedesa W211 w zakresie konserwacji i prace naprawcze punktu serwisowego, jego portfel może się cieszyć i musi stawić czoła. Odpowiednie oprzyrządowanie, fabryczne oprogramowanie, znajomość skomplikowanej elektroniki, oryginalne części zamienne – ciężko znaleźć wszystko poza autoryzowanym serwisem. Tylko w kilku przypadkach możesz udać się do prywatnego studia. Koszt to także paliwo.

Mercedes G

Pojazd terenowy (klasa I) produkowany od 1979 roku. Jeden z najsłynniejszych samochodów w swojej klasie i jednocześnie prawdziwa duma niemieckiego producenta. Wygląd Klasy G w praktyce nie zmienił się od dziesięcioleci, mimo że samochód przeszedł zmiany technologiczne. Tworzenie Mercedesa Klasy G rozpoczęło się w 1972 roku, a pierwotnym celem było wyprodukowanie lekkiego pojazdu terenowego dla armii niemieckiej. Trzy lata później Mercedes zdecydował się rozpocząć seryjną produkcję Klasy G (od Geländenwagen – samochód terenowy) na rynek cywilny. Trzecia generacja tego modelu istnieje na rynku od 1990 roku.

Powiązane posty