Kategoria: Klasyki

Klasyki polskiej motoryzacji XX wieku

Klasyki polskiej motoryzacji XX wieku Motocykle w dwudziestym wieku stanowiły jeden z głównych środków transportu terenie Polski. Dźwięk dwusuwowego silnika był standardowym elementem polskich wsi, a nieco mocniejsze czterosuwy huczały na krajowych drogach wzdłuż ogromnych dystansów pokonywanych na dwóch kołach. Nie da się ukryć, że druga połowa XX wieku była złotą erą pojazdów na dwóch kołach i nie sposób wspominać...

Klasyki marki Mercedes-Benz

  Mercedes-Benz to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Jego historia rozpoczęła się ponad 100 lat temu przez Karla Benza i Gottlieba Daimlera. Ci ludzie pracują niezależnie na modelach pojazdów. W grudniu 1883 roku Benz założył firmę Benz & Co w Mannheim, a w listopadzie 1890 roku w Canstadt powstała firma Daimler-Motoren-AG (DMG) należąca do Gottlieba Daimlera....

Maserati Bora – klasyk z lat 70.

Maser odniósł już ogromny sukces z samochodami wyścigowymi o średnich silnikach i obserwował, jak Lamborghini, Ferrari i De Tomaso zmieniają grę dzięki samochodom drogowym o średnich silnikach - Miura, Dino i Vallelunga. Dlaczego tak się stało? Cóż, Maserati nie było w najlepszej sytuacji finansowej pod koniec lat 60-tych, więc koszty inżynieryjne całkowicie nowego modelu ze średnim silnikiem nie były...

Piękny klasyk z lat 80. – Ferrari Testarossa

Jeśli szukasz klasycznego, utrzymanego w starym stylu Ferrari, aby doświadczyć parcia na prędkość, wybierz ich maksymalnie masowo produkowane Ferrari Testarossa. Jest to samochód z początku lat 80-tych i potrzebował 2 lat, aby wejść na rynek. Można uznać, że jest to klasyczny egzemplarz z lat 80-tych odzwierciedlający kulturę retro. Dosłowne znaczenie Testa Rossa to po włosku "rudzielec", co dokładnie tłumaczy...

Corvette C7 – klasyk z czasów kryzysu

Jeszcze zanim Chevrolet Corvette C7 rozpoczął proces projektowania, Corvette C6 ustawiła bardzo wysoko poprzeczkę dla następcy. Ostatecznie odniosła sukces i była produkowana w dobrych ilościach w latach 2013-2019. Ze starej Corvette pozostały tylko dwie części - filtr powietrza i dźwignia zwalniania maski; reszta była zupełnie nowa. Bazowa Corvette C7 była już samochodem doskonałym, Z06 była dokładnym narzędziem torowym, a ZR1...