Myślisz, że EV (pojazdy elektryczne) nie mogą być ładowane w deszczu, zapalają się lub są niczym więcej niż przerośniętymi wózkami golfowymi? Zastanów się jeszcze raz.
Czy słyszałeś plotki o samochodach elektrycznych?
Podobnie jak w przypadku każdego nowego sektora, istnieje wiele plotek i mitów na temat samochodów elektrycznych. Jednak większość z nich opiera się na niewielkich lub żadnych dowodach. Przyjrzyjmy się bliżej 10 najbardziej rozpowszechnionym mitom na temat pojazdów elektrycznych. Gdyby wszyscy przesiedli się na samochody elektryczne, sieć energetyczna nie poradziłaby sobie z gwałtownym wzrostem mocy
To wszystko bardzo dobrze niektórzy ludzie jeżdżą samochodami elektrycznymi, ale co by się stało, gdyby wszyscy podłączyli się w tym samym czasie? Pomimo tego panującego mitu, eksperci nie obawiają się o popyt, jaki EV będą miały na sieci.
Większość samochodów elektrycznych jest podłączona do prądu na noc w celu naładowania, podobnie jak telefony komórkowe, co w rzeczywistości stabilizuje zapotrzebowanie na energię. Ładowanie samochodów elektrycznych w godzinach szczytu, np. między 17 a 19, może stać się droższe. Ale poza tym, eksperci sugerują, że obciążenie samochodów elektrycznych jest przewidywalne, możliwe do zarządzania i mile widziane.
Nie można zabrać EV przez myjnię samochodową lub ładować go w deszczu
Wszystkie samochody elektryczne przechodzą rygorystyczny zestaw testów bezpieczeństwa i nie ma zagrożenia porażenia prądem podczas ładowania lub jazdy przez głębokie kałuże. Aby obalić ten mit, japońska firma Nissan przeprowadziła kiedyś Nissana Leaf przez głęboki na 70 centymetrów bród, z którym poradził sobie bez problemu. Akumulatory i towarzyszące im układy elektryczne w samochodach EV są odizolowane i wyposażone w tak rozbudowane systemy bezpieczeństwa, że bezpośredni kontakt wody z samymi akumulatorami jest niemal niemożliwy.
EV wymagają wymiany baterii co kilka lat
Podczas gdy baterie smartfonów i laptopów znacznie się rozpadają po trzech latach, baterie litowo-jonowe w EV mogą pokonać ten dystans. Samochód utrzymuje optymalne środowisko pracy dla swojej baterii, z systemami chłodzenia opartymi na cieczy lub powietrzu, aby utrzymać baterię w temperaturze około 25℃.
Wiele pojazdów elektrycznych nigdy nie będzie potrzebowało wymiany baterii, a kiedy ich żywot dobiegnie końca, będą mogły mieć także drugie i trzecie życie. Wiele z ogniw zostanie ponownie wykorzystanych do przechowywania energii ze źródeł odnawialnych, takich jak panele słoneczne, lub w inny sposób poddanych recyklingowi – do 98% materiałów można wydobyć i ponownie wykorzystać.
Nie można używać EV do długich podróży
Przeciętna podróż samochodem wynosi mniej niż 10 mil, ale tak zwany “lęk przed zasięgiem” jest nadal jednym z głównych powodów, dla których kierowcy mówią, że są zdenerwowani przejściem na samochody elektryczne. Dzieje się tak pomimo faktu, że ponad 2 000 osób codziennie kończy się benzyna lub olej napędowy (lub 800 000 rocznie). Samochody elektryczne ostrzegają kierowców o kończącym się ładowaniu, a nawet gdy są na 0%, zawsze pozostaje trochę ładunku.
Samochody elektryczne są znacznie droższe od benzynowych i wysokoprężnych
Pomimo rosnących rachunków za energię, kierowcy, którzy dokonali zmiany, z zadowoleniem zauważą, że pojazdy elektryczne kosztują znacznie mniej niż alternatywa benzynowa. Poza tym, że pomagają środowisku, kierowcy ci korzystają z oszczędności na paliwie, ubezpieczeniu i podatku.
Samochody elektryczne płoną
EV faktycznie płoną rzadziej niż samochody napędzane silnikami spalinowymi. Naukowcy z USA odkryli, że liczba samochodów hybrydowych i benzynowych zapalających się znacznie przewyższa liczbę samochodów elektrycznych, które to robią.
W 2020 roku było tylko 25 pożarów samochodów elektrycznych na 100 000 sprzedanych samochodów. W porównaniu z ponad 1 500 samochodami benzynowymi i 3 470 samochodami hybrydowymi. Pożary akumulatorów w samochodach elektrycznych trwają również dłużej, co daje pasażerom więcej czasu na ucieczkę.