Car detailingSzklana powłoka na lakierze - czym jest?

Szklana powłoka na lakierze – czym jest?

Czy przechodząc obok samochodów na ulicy, zauważyłeś, że spośród nich wyróżniają się pojedyncze egzemplarze? Że ich lakier wygląda jakby był bez skazy i mieni się głębią koloru? Czy zastanawiasz się, jak inni osiągają taki efekt? Jeśli tak, to przeczytaj artykuł o szklanej powłoce na lakierze.

Czym jest szklana powłoka na lakierze?

Aby zrozumieć, co w szklanej powłoce na lakierze jest takiego wyjątkowego oraz w jaki sposób działa, musimy zacząć od wyjaśnienia, czy powłoka szklana na lakierze w ogóle jest.

Jest to specyficzna nazwa produktu, który na naszym samochodzie pozostawi specyficzną powłokę. Dzięki niej, lakier nabierze głębszej barwy, a także zostanie zabezpieczony przed brudem i zarysowaniami przez powłokę. 

Szklana powłoka, inaczej też ciekłe szkło przyjmuje postać płynu, który zawiera różne związki polimerów oraz dwutlenek krzemu. Po nałożeniu takiej mieszanki chemicznej na karoserie, substancja wchodzi w reakcję z lakierem, czego konsekwencją jest powstanie specjalnej powłoki.

Zalety płynnego szkła 

Mówi się, że największym marzeniem każdego fana i posiadacza czterech kółek jest zabezpieczenie lakieru do tego stopnia, że przez długie lata będzie mógł się cieszyć błyszczącym lakierem bez żadnej skazy. Jednak nie żyjemy w świecie idealnym i takie marzenie jest nie do spełnienia. Możemy natomiast zbliżyć się do jego osiągnięcia, właśnie poprzez szklaną powłokę na lakierze. 

Stosowanie płynnego szkła do polerowania samochodu daje przede wszystkim ochronę lakieru przed czynnikami zewnętrznymi oraz drobnymi zarysowaniami, które zwykle powstają nawet bez naszej wiedzy. Tym samym, taka powłoka ułatwia pielęgnacje samochodu, ponieważ ogranicza zabrudzenia, jakie na nim osiadają. Dodatkowo lakier nabiera szklistości, co pogłębia intensywność koloru.

Sama struktura szklanej powłoki sprawia, że lakier zostaje wygładzony, dzięki czemu osiągnięty zostaje efekt hybrydowy (odpychanie wody i zanieczyszczeń).

Jak trwały jest efekt płynnego szkła?

To, jak długo będzie utrzymywać się efekt po nałożeniu płynnego szkła zależy od kilku czynników. Jednym z nich jest sposób, w jaki zostanie przeprowadzony proces; mianowicie, czy zrobimy to sami, czy zlecimy prace profesjonalistom. Jeżeli skorzystamy z tej pierwszej opcji, to możemy liczyć na utrzymanie się efektu w granicach sześciu miesięcy. jeśli jednak zdecydujemy się na profesjonalne zabezpieczenie lakieru w salonie, efekt może być widoczny nawet kilka lat. 

Kolejnym elementem, jaki wpływa na trwałość płynnego szkła jest późniejsza pielęgnacja. Jeśli regularnie będziemy dbać o samochód, wydłuży to trwałość efektu. 

Nie bez znaczenia jest również odpowiednie nałożenie szklanej powłoki na lakier. Choć może wydawać się to trudne na pierwszy rzut oka, to w rzeczywistości sami bez problemu sobie z tym poradzimy. Wcześniej jednak musimy zadbać o odpowiednie przygotowanie powierzchni lakieru. W pierwszej kolejności należy dokładnie umyć samochód w celu pozbycia się wszelkich zabrudzeń. Warto jest także skorzystać ze specjalnej glinki, która ze szczelin w lakierze wydostanie najmniejsze drobiazgi.

Następnie pozostaje już tylko rozpylić środek na ściereczkę z mikrofibry i rozprowadzić go po karoserii wykonując koliste ruchy. Po kilku minutach, w trakcie których środek wejdzie w reakcje chemiczną z lakierem, należy wypolerować samochód świeżą ściereczką.

Aby efekt po zakończonej pracy był jeszcze silniejszy i dawał nam większą satysfakcję, możemy powtórzyć raz jeszcze cały proces. Musimy przy tym jednak pamiętać o minimum ośmiogodzinnym odstępie, aby nie uszkodzić struktury lakieru.

Preparaty, które tworzą płynne szkło można też swobodnie stosować w celu odnowienia lakieru, a nie tylko zabezpieczenia. Dzięki temu odzyskamy pełnię koloru i dodamy wartości do samego wyglądu pojazdu. Należy tutaj pamiętać, tak jak w wcześniejszym przypadku, że samochód przed przeprowadzeniem procesu nakładania środka, musi zostać dokładnie przygotowany, aby nie uszkodzić karoserii, bądź nie pogłębić już istniejących rys i bruzd w lakierze.

 

Powiązane posty