SamochodyBMW M Sport: Co to jest i czy warto?

BMW M Sport: Co to jest i czy warto?

Jeśli masz na oku nowe BMW, istnieje duże prawdopodobieństwo, że natknąłeś się na M Sport. Jest to wykończenie oferowane w kilku modelach, które nadaje im sportowy charakter. Czy jest warta swojej ceny? Ten przewodnik wyjaśnia.

Czym jest BMW M Sport?

Dział M BMW zajmuje się projektowaniem samochodów o wysokich osiągach, takich jak M3 i M5.

M” oznacza po prostu sporty motorowe, co zaowocowało powstaniem wersji M Sport, która wprowadza niektóre sportowe elementy stylistyczne z samochodów M do bardziej popularnych modeli BMW, bez dodawania większej mocy, ani kosztowania tyle, co prawdziwy model M. Audi robi coś podobnego ze swoją linią S, podczas gdy Hyundai ma linię N, a Volkswagen oferuje R-Line.

Co otrzymasz z BMW M Sport?

Wygląd zewnętrzny

Dla większości ludzi, którzy wybierają modele M Sport zamiast specyfikacji SE lub Sport, stylizacja jest najbardziej atrakcyjną rzeczą. Samochody M Sport wyglądają znacznie bardziej sportowo niż “zwykłe” BMW, ale wciąż mają te same opcje silnikowe do wyboru.

W samochodach M Sport wloty powietrza z przodu są większe i wydają się być odwrócone, tworząc bardziej poważny, “groźny” wygląd. Niektóre detale stylizacyjne – takie jak lusterka skrzydłowe i listwy okalające ikoniczną kratkę w kształcie nerki – w niektórych modelach zostały pomalowane na czarno. Ponadto, plakietki “M” są rozsiane wszędzie, także na skrzydłach i kołach samochodu.

A skoro o tym mowa, koła w samochodach M Sport są zazwyczaj większe. W serii 1, wybierając wykończenie M Sport, koła mają średnicę 18 cali, w przeciwieństwie do 16-calowych, które są montowane w samochodzie SE. Dzięki większym stopom i niżej wyprofilowanym oponom, felgi te z pewnością wyglądają bardziej rasowo niż te, które inne wersje BMW otrzymują w standardzie.

Nie jest to jednak tylko przerost stylu nad treścią. Większe koła modeli M Sport pomagają w uzyskaniu bardziej sportowego charakteru samochodu; lepiej radzą sobie z przenoszeniem ciężaru na zakrętach niż mniejsze jednostki z oponami o wyższym profilu.

Kolejnym elementem wpływającym na osiągi jest sportowe zawieszenie M Sport. Obniża ono samochód o 10-20 mm i ogólnie rzecz biorąc usztywnia.

Wnętrze

We wnętrzu modelu M Sport odkryjesz jeszcze więcej unikalnych oznaczeń “M”. Można je znaleźć na kierownicy, pasach bezpieczeństwa i kluczykach.

Przednie fotele zostaną zmodernizowane i wyposażone w sportowe siedzenia, które lepiej trzymają kierowcę w miejscu i zapobiegają przewracaniu się przez całą kabinę podczas pokonywania ostrych zakrętów. W zależności od modelu, fotele są często podgrzewane, co dodaje odrobinę komfortu obok wszystkich tych sportowych akcentów. Gruba kierownica M Sport stanowi dopełnienie wnętrza.

Wyposażenie i technologia
BMW M Sport to przede wszystkim pakiet stylistyczny, który z reguły nie zapewnia ulepszeń w wyposażeniu. Ale chociaż zmiany różnią się w zależności od modelu (i są aktualizowane w czasie, więc sprawdź konfigurator online BMW, aby się upewnić), powinieneś spodziewać się pewnych zmian w wykończeniu wnętrza, jeśli zdecydujesz się na model M Sport.

Wrażenia z jazdy BMW M Sport

Sztywniejsze zawieszenie w wersji M Sport zmniejsza przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów, co daje bardziej angażujące wrażenia z jazdy, ale może również sprawić, że samochód będzie mniej wyrozumiały na wybojach, co spowoduje mniejszy komfort jazdy. Kierownica M Sport ma również nieco grubsze obramowanie niż standardowa, dzięki czemu inaczej leży w dłoni (niektórzy uważają, że jest zbyt gruba, innym podoba się poczucie solidności, jakie daje).

Należy pamiętać, że w niektórych modelach można zdecydować się na wykończenie M Sport, ale odznaczyć element zawieszenia M Sport, co daje standardową konfigurację zawieszenia, ale z wszystkimi innymi atrybutami M Sport. Jest to obecnie możliwe w serii 3, ale nie w serii 5.

Czy warto kupić BMW M Sport?

Jeśli chcesz nadać swojemu BMW sportowy wygląd, M Sport wydaje się być oczywistym wyborem. Jest on standardem w niektórych modelach, jak np. w sportowym coupe serii 2, ale w innych samochodach powoduje dodatkowe koszty. M Sport jest o około 15 000 zł droższy niż SE w BMW serii 3 i około 40 000 zł w serii 5. Modele M Sport jeżdżą nieco ostrzej ze względu na niższe zawieszenie, więc jeśli zależy Ci na komforcie, możesz rozważyć inne wersje wyposażenia, takie jak Sport lub SE.

Powiązane posty